Bekijk volle/desktop versie : Smeekbede voor een huis in het Paradijs nabij Allah



03-10-2018, 22:09
Smeekbede voor een huis in het Paradijs nabij Allah

Allaah heeft de gelovigen een prachtig voorbeeld gegeven van een vrouw die werkelijk alles had wat iemand zich in het wereldse leven zou kunnen wensen, maar zij gaf alles op omwille van Allaah de Verhevene en verkreeg daarmee het welbehagen van Allaah.

Het was Asiyah, de vrouw van Firaun die hierdoor zelfs als voorbeeld genoemd werd in de Koran als voorbeeld voor de gelovigen. Zij gaf al haar bezittingen, haar status en macht en haar huwelijk op, omdat zij wist dat dit wereldse leven maar tijdelijk is. Zij wist dat het er allemaal niet toe zou doen op een dag en dat haar man en wie dan ook haar niet zou kunnen helpen. Zij gaf zich over aan Allaah en verkreeg hiermee het welbehagen van Allaah en tevens heeft Allaah haar als voorbeeld genoemd in de Koran. Allaah zegt in de Koran:

“En Allaah heeft de gelovigen de vrouw van Firaun als voorbeeld gegeven, toen zij zei: “Mijn Heer, bouw voor mij een huis nabij U in het Paradijs, en red mij van Firaun en zijn daden en red mij van het onrechtvaardige volk.”

Zie hier haar wens, een huis in het Paradijs nabij Allaah. Voor deze wens gaf ze zich volledig over aan Allah en deed zij wat het beste voor haar was.

Tevens een mooie smeekbede voor ons om te gebruiken, want wie wilt er geen huis in het Paradijs nabij Allaah de Verhevene?

Smeekbede in het Arabisch
رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ

Vertaling van de smeekbede
Mijn Heer, bouw voor mij een huis nabij U in het Paradijs.

Uitspraak van de smeekbede
Rabbi ibni lie 3indaka bayten fie d-djannat.

Extra informatie over de smeekbede

Deze smeekbede van Asiyah, de vrouw van Firaun, maakt deel uit van een langere smeekbede in de Koran, in soerah At-Tahrim, 66:11.

05-10-2018, 00:43


Up