Bekijk volle/desktop versie : Jouw mening hierover



Pagina's : [1] 2 3

15-05-2005, 11:19
Ik ben mondeling gevraagd door mijn nicht voor een, ja hoe noem je dat, eerste stap richting een huwelijk denk ik, maar met beginnende onderhandeling.
Voor een man die gescheiden is en 3 kindjes heeft. Ik ken hem niet, maar heb hem wel gezien op foto's van zijn zus.
Op die foto's (en dat is 1 jaar geleden dat ik ze heb gezien) stond hij met een meisje die hij heeft leren kennen in Marokko. Ze waren al uitgeweest en stonden met elkaar op de foto.
Hij heeft nu zijn moeder gezegd dat zij maar een vrouw voor hem moet zoeken en dat hij daarmee tevree zal zijn.

Nu. Ik ben nooit getrouwd geweest. Heb er goed over na gedacht en kom tot antwoord, dat ik niet wil. Maar mag ik hem op grond van wat ik weet al afwijzen?
Ik zit ermee dat hij al kindertjes heeft en dus contact zal onderhouden met zijn ex-vrouw. Ik zit ermee dat hij een relatie had met dat meisje in Marokko en hij nog niet eens gescheiden was, het was al wel besproken en ze woonden niet meer bij elkaar. Ik zit met het feit dat hij met dat meisje misschien intiem is geweest terwijl ze niks hadden op papier.

Wat zou jij doen als jij werd gevraagd voor hetzelfde?

15-05-2005, 11:35


Weigeren natuurlyk.

Alleen al om het feit dat hy veel gerollebolt kan hebben

Sorry ik zou da nie kunnen leven met onzekerheid

15-05-2005, 11:39
Weigeren, vergeet niet dat je de rest van je leven geconfronteerd zult worden met zijn exvrouw. Maar volgens de Islam moet je daar weer iemand niet op afwijzen.. Ewa tfakar m3a rasek mezjan.

15-05-2005, 11:46
Ik zou het nooit aan beginen .
Heb je ook gevraagt waarom het uit ging tussen die twee ?
IK zou het als de eerste willen weten waarom het uit ging.

gr maro

15-05-2005, 11:50


ik zou er niet aan beginnen. je hebt er al helemaal geen goed gevoel over, dus dat lijkt me al helemaal een duidelijk signaal. en het is natuurlijk niet niks, een man met een verleden.

15-05-2005, 11:56
Drie kinderen is wel veel. Al ken ik mannen die zelf nooit getrouwd zijn geweest en trouwen met een vrouw die drie kinderen heeft. Zelf zou ik niet kunnen. Misschien als ze 1 kind heeft wel. Maar ja, dan zit je ook nog met je ouders. En dat een gescheiden man op zo'n leeftijd nog een haramrelatie heeft, voorspeld niet veel goeds. Maar goed, je moet het zelf weten.

15-05-2005, 11:57
salam ailekoem

Iedereen kan fouten maken!
Maar de vraag is: heeft hij spijt van zijn fouten en wil hij anders gaan leven.
Echtscheiding is toegestaan in de islaam.

Een vriendin hebben, uuuuhhhhhhhhh
vul zelf maar in...............

Het gaat erom: heeft hij goede karakter eigenschappen.
Als een man, goede karakter eigenschappen heeft, dan is dat belangrijk om te weten.
Voor hetzelfde geld heeft hij dat niet en valt hij steeds in herhaling.
Want wie zegt dat JIJ anders bent voor hem.

Maar gayr, dat is natuurlijk per prsoon en per situatie verschillend.

Ik zou je aanraden om salaat istichara te verrichten en Allah (sobhanah wa ta'ala) om help te vragen.

Veel succes

15-05-2005, 11:58
Effe advocaat van de duivel spelen.

Ik hoor vaak van vrouwen dat ze kritiek hebben op mannen die vrouwen afwijzen op hun verleden.

Een gescheiden vrouw met kinderen heeft namelijk ook een verleden.

Is het fair deze vergelijking of heb ik hier een punt ?

Ik ga ervan uit dat sommige vrouwen dus met 2 maten meten.

15-05-2005, 11:58

Citaat door maro:
Ik zou het nooit aan beginen .
Heb je ook gevraagt waarom het uit ging tussen die twee ?
IK zou het als de eerste willen weten waarom het uit ging.

gr maro
Dan vertelt hij zijn kant van het verhaal. En wat schiet je daarmee op? En ook al ga je het aan zijn ex-vrouw vragen, dan vertelt ze weer haar verhaal. Dat hij haar sloeg enzo. Misschien heeft hij haar 1 keer een tik gegeven toen ze voor de zoveelste keer dronken thuis kwam. Ik noem maar wat. Je weet niet hoe het zit.

15-05-2005, 12:00

Citaat door FAITHLESS128:
Effe advocaat van de duivel spelen.

Ik hoor vaak van vrouwen dat ze kritiek hebben op mannen die vrouwen afwijzen op hun verleden.

Een gescheiden vrouw met kinderen heeft namelijk ook een verleden.

Is het fair deze vergelijking of heb ik hier een punt ?

Ik ga ervan uit dat sommige vrouwen dus met 2 maten meten.
Ja klopt er komt van vrouwen altijd forse kritiek als een man niet met een gescheiden vrouw wil trouwen. En nu geven enkelen hier alleen als reden op dat hij gescheiden is, en dat hij een verleden heeft, en met zijn ex geconfronteerd zal worden.

15-05-2005, 12:02
[QUOTE=FAITHLESS128]Effe advocaat van de duivel spelen.

Moet je niet doen!
Is niet goed voor je iman.

Maar verder heb je gelijk. Wij als mensen zijn erg goed om een ander te beoordelen, maar als het om ons zelf gaat .....

15-05-2005, 12:22

Citaat door Ouidathá:
volgens de Islam moet je daar weer iemand niet op afwijzen.. Ewa tfakar m3a rasek mezjan.
nee dat weet ik, daarom denk ik er goed over na en wil ik alles goed op een rijtje hebben, want ze willen natuurlijk ook weten waarom ik niet wil

ik begrijp dat hij een verleden heeft, maar dat heeft iedereen. Of het nou goed of slecht is, als hij of zij maar vergeving heeft gevraagd voor het slechte. Iemand die gescheiden is moet wel een HELE goede reden hebben, want scheiden doe je niet voor niets.

Ik wil eigenlijk iemand die net als ik gewoon 'nieuw' het huwelijk ingaat.

15-05-2005, 12:25



Citaat door Najib26:
Ja klopt er komt van vrouwen altijd forse kritiek als een man niet met een gescheiden vrouw wil trouwen. En nu geven enkelen hier alleen als reden op dat hij gescheiden is, en dat hij een verleden heeft, en met zijn ex geconfronteerd zal worden.
is dit misschien omdat mannen meer terug vallen op vrouwen dan andersom? ik bedoel hoe vaak hoor je dat mannen toch terug gaan naar de ex-vrouw omwille van de kinderen?

15-05-2005, 12:45

Citaat door Ciham:

Hij heeft nu zijn moeder gezegd dat zij maar een vrouw voor hem moet zoeken en dat hij daarmee tevree zal zijn.

Wat zou jij doen als jij werd gevraagd voor hetzelfde?
Dat zegt al heel wat.

15-05-2005, 12:46
Ik zou het weigeren

Pagina's : [1] 2 3