Bekijk volle/desktop versie : Een man veranderen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

04-09-2018, 19:25
Zou er nog een kans zijn dat een man na 8 jaar nog kan veranderen?? Ik ben die hoop aan het opgeven. Mijn man is geen slechte man dat beken ik. Maar hij heeft toch een hele andere denkwijze. Met de jaren heb ik gezien dat hij in bepaalde zaken zo koppig is. En heel eigenwijs want dan heeft hij gelijk. Klaar punt uit! Als ik zie hoe mijn zus en tante's leven, zij hebben een heel ander leven. Mijn man keurt dat allemaal af en vind dat geen mannen. En dat moet ik vaak aanhoren als ik zeg van waarom mogen mijn tantes en zus dat wel. Een voorbeeld wat mij echt pijn heeft gedaan. Mijn oom trouwde in juni, en mijn tantes hadden een chalet gehuurd omdat het feest ver van huis was. Dus de bedoeling was alle nichten en tantes samen zouden overnachten en dan naar de zaal. Mijn man dacht dat het een grap was. Wij hebben daardoor heel veel ruzie gehad. Ik vond het ook sneu om te zeggen dat hij niet wil dat ik ga. Maar dan denk ik waarom zij wel en ik niet. Een weekendje parijs vb mocht ik op mijn buik schrijven. Ik sluit mijn zelf van al die dingen af. Terwijl ik heel graag wil gaan. Ik mag ruzieen tot ik een ons weeg maar hij wil het gewoon niet. En is daar heel direct in. Nu krijg ik continue te horen van je tantes zijn net iromeyen. Wat voor mannen hebben zij. Ik vind het niet leuk dat hij zo over mijn tantes praat. Ik voel toch wel een gemis in mijn leven. Ik weet dat als ik toch zou gaan een grote probleem zal hebben. Dat zegt hij ook. Hij zegt ook van je vader zal mij gelijk geven.

04-09-2018, 19:43


Ik geef je man ook gelijk hoor, waarom moet hij naar anderen kijken om jou ook te laten doen wat anderen willen. Hou jullie dingen binnen 4 muren en betrek je zus en je tantes er niet bij. Hij gaat zo juist nog meer willen dat je niet met ze optrekt als jij gaat 'opscheppen' wat ze allemaal niet mogen doen en laten.

Ik denk dat jij moet veranderen je weet dat je man wat dingen niet wilt dat is heel duidelijk hij heeft daar vast goede redenen voor. Als ik zou weten dat ik bepaalde dingen niet zou mogen kap ik de uitnodiging al af en laat ze toch op subtiele manier weten dat t geen goed idee is om waar dan ook te overnachten.

Ik weet dat t niet fijn voelt als je steeds t buitenbeentje voelt maar miss geeft t je meer rust als bv zijn standpunt snapt en er samen voor gaat ipv dit steeds tussen jullie te komen.

Inshallah gaan jullie er uit komen

04-09-2018, 20:00
@Romaissa

Het is heel moeilijk om van alle familie dingetjes af te zien. Ik schaam mij daar ook voor. Mijn zus weet alles. Maar mijn tantes niet. Zij gaan een hele andere beeld van hem krijgen. Ze mogen hem en dat wil ik zo behouden. Ik wil hem daar niet in het kwade daglicht zetten.

Met 1 tante wil hij niet dat ik mee optrek. Hij zegt altijd zij heeft negatieve invloed op jou. Haar leefstijl is totaal anders. Dat vind ik al niet leuk als hij dat zegt. Mijn tante is een vrije vogel maar dat vund haar man oke. Dat gaat hem niets aan.

04-09-2018, 20:08
Misschien moetje duidelijk maken dat je het niet fijn vindt dat hij zo over je dierbaren praat.
En jij moet leren accepteren dat hij niet voor de levenswijze van je familie gaat. Door telkens bij hem te 'dramen' dat zij zoveel beter/leuker zijn zet hij ook zn hakken in het zand.
Misschien dat het hem dan juist milder stemt.
Btw je familie zou jullie keuzes moeten respecteren en accepteren.

04-09-2018, 20:11



Citaat door vrouwtje-van-mo:
Zou er nog een kans zijn dat een man na 8 jaar nog kan veranderen?? Ik ben die hoop aan het opgeven. Mijn man is geen slechte man dat beken ik. Maar hij heeft toch een hele andere denkwijze. Met de jaren heb ik gezien dat hij in bepaalde zaken zo koppig is. En heel eigenwijs want dan heeft hij gelijk. Klaar punt uit! Als ik zie hoe mijn zus en tante's leven, zij hebben een heel ander leven. Mijn man keurt dat allemaal af en vind dat geen mannen. En dat moet ik vaak aanhoren als ik zeg van waarom mogen mijn tantes en zus dat wel. Een voorbeeld wat mij echt pijn heeft gedaan. Mijn oom trouwde in juni, en mijn tantes hadden een chalet gehuurd omdat het feest ver van huis was. Dus de bedoeling was alle nichten en tantes samen zouden overnachten en dan naar de zaal. Mijn man dacht dat het een grap was. Wij hebben daardoor heel veel ruzie gehad. Ik vond het ook sneu om te zeggen dat hij niet wil dat ik ga. Maar dan denk ik waarom zij wel en ik niet. Een weekendje parijs vb mocht ik op mijn buik schrijven. Ik sluit mijn zelf van al die dingen af. Terwijl ik heel graag wil gaan. Ik mag ruzieen tot ik een ons weeg maar hij wil het gewoon niet. En is daar heel direct in. Nu krijg ik continue te horen van je tantes zijn net iromeyen. Wat voor mannen hebben zij. Ik vind het niet leuk dat hij zo over mijn tantes praat. Ik voel toch wel een gemis in mijn leven. Ik weet dat als ik toch zou gaan een grote probleem zal hebben. Dat zegt hij ook. Hij zegt ook van je vader zal mij gelijk geven.
Waarom deel jij info over jouw privéleven ? Doe dat nou niet joh.

04-09-2018, 20:37
@goldstone

Met mijn man valt over zulke zaken niet te praten. Hij is heel vast beraden. Je kan over alles met hem praten. Maar over zulke uitjes wil hij niets weten. Daar is hij duidelijk in. Soms gebruik je voorbeelden om te laten zien waarom zij geen problemen ervaren. En verder gelukkig zijn. Zij mogen veel meer als ik mag.

Als je achteraf fotos ziet en filmpjes dan denk je waarom gunt hij het mij niet. Dat kan je een rotgevoel bezorgen.
Ik vind het heel erg dat hij mij zulke familie momenten intneemt

04-09-2018, 20:43
@juno

Hij zegt dat hij zijn mening uit. En dat hij daar vrij in is. Maar naast ze is hij poeslief en mag hij ze zogenaamd.Ik heb niet gevraagd of hij het levenswijze van mijn familie wil overnemen. Maar hoe vaak komen zulke uitjes nou voor.

04-09-2018, 20:58

Citaat door vrouwtje-van-mo:
@juno

Hij zegt dat hij zijn mening uit. En dat hij daar vrij in is. Maar naast ze is hij poeslief en mag hij ze zogenaamd.Ik heb niet gevraagd of hij het levenswijze van mijn familie wil overnemen. Maar hoe vaak komen zulke uitjes nou voor.
Succes meid.

04-09-2018, 21:09
Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.

Het is nooit goed. Vrouwen die alles mogen van hun man die voelen zich weer minder vrouw omdat hun man 'maling' aan ze heeft.

Verder is het denk ik wijsheid om je tantes hierbuiten te houden, zij hebben in principe niks te maken met jullie huwelijk.

04-09-2018, 21:38
Jij ziet het als een koppige man en ik lees het als een man van principes.

Als hij jou je moeder zou verbieden te bezoeken dan zou hij fout zijn. Maar buitenshuis overnachten zonder hem erbij heeft hij alle recht in om je dat te verbieden.

Vergelijk jezelf aub nooit met anderen. Je hebt nu jouw eigen gezin, focus je daarop en maak er het beste van.

04-09-2018, 23:40
Salam
8 jaar getrouwd te zijn dan wist het het altijd al wat je man wel/niet goed vindt!
Nooit naar andere mensen kijken. En vergelijken ,ik zou me juist zorgen maken als jou man jou in je eentje naar Parijs laat gaan !
Lees je nog wat over de islaam ?
Een vrouw mag niet reizen zonder almahram en in deze situatie is dat je man !leef je leven meid ,er zijn getrouwde zusters die veel ellende hebben en een oplossing te zoeken zodat ze een oplossing kunnen vinden en jij zit druk te maken over Parijs en je familie , schandalig dit !
Ik zou zeggen gedraag je meid er is nieks aan de hand en ja je man heeft gelijk dat sommige mensen de Nederlanders nadoen en niet wat Allah swt zegt ,helaas !!
Familie bezoeken is een goed binnen de grenzen van de islaam en man gehoorzamen wasalam
Gier Inchallah

05-09-2018, 08:38
helemaal eens met het lid hierboven

05-09-2018, 09:12



Citaat door vrouwtje-van-mo:
Zou er nog een kans zijn dat een man na 8 jaar nog kan veranderen?? Ik ben die hoop aan het opgeven. Mijn man is geen slechte man dat beken ik. Maar hij heeft toch een hele andere denkwijze. Met de jaren heb ik gezien dat hij in bepaalde zaken zo koppig is. En heel eigenwijs want dan heeft hij gelijk. Klaar punt uit! Als ik zie hoe mijn zus en tante's leven, zij hebben een heel ander leven. Mijn man keurt dat allemaal af en vind dat geen mannen. En dat moet ik vaak aanhoren als ik zeg van waarom mogen mijn tantes en zus dat wel. Een voorbeeld wat mij echt pijn heeft gedaan. Mijn oom trouwde in juni, en mijn tantes hadden een chalet gehuurd omdat het feest ver van huis was. Dus de bedoeling was alle nichten en tantes samen zouden overnachten en dan naar de zaal. Mijn man dacht dat het een grap was. Wij hebben daardoor heel veel ruzie gehad. Ik vond het ook sneu om te zeggen dat hij niet wil dat ik ga. Maar dan denk ik waarom zij wel en ik niet. Een weekendje parijs vb mocht ik op mijn buik schrijven. Ik sluit mijn zelf van al die dingen af. Terwijl ik heel graag wil gaan. Ik mag ruzieen tot ik een ons weeg maar hij wil het gewoon niet. En is daar heel direct in. Nu krijg ik continue te horen van je tantes zijn net iromeyen. Wat voor mannen hebben zij. Ik vind het niet leuk dat hij zo over mijn tantes praat. Ik voel toch wel een gemis in mijn leven. Ik weet dat als ik toch zou gaan een grote probleem zal hebben. Dat zegt hij ook. Hij zegt ook van je vader zal mij gelijk geven.
Ik denk dat het belangrijk is om in eerste instantie zelf te weten wat jij wilt, en niet van waarom mogen de tantes en je zus dat wel en jij niet.

Je hoeft niet persé te doen wat jouw zus of familie doet, en andersom ook niet. Wat goed is voor hen, kan voor jou misschien niet werken, en andersom ook.

Verder zit je met een man die het niet allemaal goedkeurt, los van of het nu goed is of fout. Daarmee moet je ook rekening houden. Je tantes en zus hebben misschien mannen, die met bepaalde zaken helemaal geen probleem hebben, en jouw man dan weer wel.

Alleen is het wel zo dat hij dit niet iedere keer kenbaar hoeft te maken: ‘hoe fout je tantes zitten’ of ‘hoe ze leven is verkeerd’. Dat hij niet akkoord is met de manier van hun leven, is zijn volste recht, en dat is iets wat zowel je tantes als je zus, en jij ook moeten respecteren. Op zijn beurt moet hij respecteren dat niet iedereen dezelfde levensvisie deelt, zonder daarin ‘slecht’ of ‘verkeerd’ te zijn.

Ga jij met je man een w-end naar Parijs, of doen jullie samen leuke dingen? Als dat niet zo is, kan je dat misschien als voorstel doen. Verder is mijn mening, éénmaal getrouwd ga je niet elders slapen zonder je echtgenoot, tenzij noodzaak. Dat is natuurlijk hoe ik erover denk, genoeg koppels die daarin vrij zijn, maar ik vind als je dat éénmaal toelaat, dan open je een deur waar vooral problemen uit kan komen. Anderzijds vind ik dat je echtgenoot hierin dan ook weer tegemoet moet komen. Hij wil niet graag dat je met bepaalde leden van de familie omgaat, goed en wel, dan zijn de leuke zaken voor zijn rekening (niet letterlijk de rekening) maar uitstapjes/etentjes, ect.

Er is ook 1 opmerking opgevallen in je tekst. Je zegt dat je zus alles weet, maar je tantes niet. Heb jij ook stilgestaan dat dit ook in jouw geval is, dat jij misschien enkel ziet hoe jouw tantes en zus leven, maar jij eigenlijk niet weet hoe het er echt aan toe gaat? Ik wil hiermee maar zeggen dat in elke relatie issues zijn.

Laat de shaitaan niet aan je oren komen, en focus je niet op hoe anderen leven, maar kijk hoe jij het kan verbeteren, veranderen omdat jij daarvan beter wordt, en niet om dan samen te zijn met je tantes. Als het is dat je echt geniet van hun gezelschap, ga aan tafel met je man, en vraag hem wat hem daadwerkelijk stoort. Zeg hem ook waarom jij het bv. juist héél leuk vindt met hen, en dat hun denkwijze jou niet kan beïnvloeden.

Ik begrijp wel wat je met je tekst wil verduidelijken, maar grijp niet alleen daar naartoe, probeer de goede eigenschappen altijd voorop te houden.

05-09-2018, 09:17

Citaat door vrouwtje-van-mo:
@goldstone

Met mijn man valt over zulke zaken niet te praten. Hij is heel vast beraden. Je kan over alles met hem praten. Maar over zulke uitjes wil hij niets weten. Daar is hij duidelijk in. Soms gebruik je voorbeelden om te laten zien waarom zij geen problemen ervaren. En verder gelukkig zijn. Zij mogen veel meer als ik mag.

Als je achteraf fotos ziet en filmpjes dan denk je waarom gunt hij het mij niet. Dat kan je een rotgevoel bezorgen.
Ik vind het heel erg dat hij mij zulke familie momenten intneemt
Misschien moet jij gewoon eerlijk zijn tegen je familie dat je man zulke zaken niet leuk vindt en jij daar niet aan kan deelnemen. Zij hoeven dan die filmpjes en foto's dan ook niet te laten zien, uit respect.

Nu weten zij misschien van niks, en denken ze allemaal leuk en wel...we delen het met haar mee omdat ze er niet bij kon zijn. Maar als ze het wel weten, vind ik dat het van weinig respect getuigt om het alsnog onder je neus te wrijven door filmpjes en foto's.

05-09-2018, 10:51

Citaat door selamoulikom:
Salam
8 jaar getrouwd te zijn dan wist het het altijd al wat je man wel/niet goed vindt!
Nooit naar andere mensen kijken. En vergelijken ,ik zou me juist zorgen maken als jou man jou in je eentje naar Parijs laat gaan !
Lees je nog wat over de islaam ?
Een vrouw mag niet reizen zonder almahram en in deze situatie is dat je man !leef je leven meid ,er zijn getrouwde zusters die veel ellende hebben en een oplossing te zoeken zodat ze een oplossing kunnen vinden en jij zit druk te maken over Parijs en je familie , schandalig dit !
Ik zou zeggen gedraag je meid er is nieks aan de hand en ja je man heeft gelijk dat sommige mensen de Nederlanders nadoen en niet wat Allah swt zegt ,helaas !!
Familie bezoeken is een goed binnen de grenzen van de islaam en man gehoorzamen wasalam
Gier Inchallah
Ik snap haar wel, zij heeft steeds het gevoel van alles te moeten missen. Dat is net het probleem, haar gevoel is gebaseerd op lucht. Alleen moet ze dat zelf leren inzien.
Filmpjes en foto's delen op sm wil nl helemaal niks zeggen het zijn momentopnames. Maar Ts denkt nu dat haar tantes 'the good life' leven.

'Good life', is het leven wat je leeft met je gezin, in harmonie en rust. Je bezig houden met je kinderen ipv salima van de snap.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11