Bekijk volle/desktop versie : DENK verbaasd over anti-terreurblokken bij islamitische school



31-08-2018, 14:48
Dit is een voorbeeld hoe de Marokkanen/Moslims voor elkaar moeten opkomen



In de buurt waren de meningen sterk verdeeld, maar DENK-fractievoorzitter Mourad Taimounti laat er geen misverstand over bestaan. Hij vindt het belachelijk dat er bij de islamitische basisschool Al Maes in West betonblokken zijn geplaatst om overlast van parkerende ouders tegen te gaan.

De ouders parkeren bij de school om hun kinderen af te zetten. Iets wat volgens Taimounti niet te voorkomen is. 'Dit is een speciale school, niet zomaar een openbare school. Naar deze school komen kinderen vanuit de hele regio. Die komen dus vaak met de auto omdat ze te ver weg wonen om te fietsen', aldus de politicus die raadsvragen gaat stellen over de kwestie.
Lees ook: Enorme betonnen blokken tegen overlastgevende ouders
Daarnaast is er op Al Maes ook een voorschool voor kinderen die twee tot vier jaar oud zijn. 'Dit zijn geen kinderen die zelf naar school kunnen fietsen en ze hebben ook nog niet de leeftijd dat je ze voor de deur van de school afzet. Ouders willen hun kind zelf graag naar binnen brengen.'
Het is hier toch geen war zone?!'


'Als ik een school achter de P.C. Hooftstraat zie, staat het daar ook vol met Range Rovers. Dit is echt niet een probleem waar alleen deze buurt last van heeft. Toch worden alleen hier betonblokken geplaatst. Dat is raar. Wat moeten die kinderen wel niet denken. Het is hier toch geen war zone?!', vervolgd Taimounti zijn betoog.
Lees ook: Buurtbewoners zijn parkerende ouders zat: 'Niemand kan er meer door'
'Er zijn zoveel andere manieren te bedenken waarop je de overlast aan kunt pakken. Stel een speciale zone in waar de kinderen kunnen worden afgezet. Of zet kleine paaltjes neer. Ik heb begrepen dat de school zelf al personeel met oranje hesjes het verkeer laat regelen tijdens de piekmomenten. Die blokken moet daar in ieder geval weg.'

31-08-2018, 14:52



Citaat door The-90s:
Of die Fourkani dan mij moeten Wilders beschermen ivm cartoonwedstrijd wtf
Heey, ik heb wel een idee wat we kunnen doen met die betonblokken + Fourkani

31-08-2018, 14:53

Citaat door The-90s:
op hem gooien?
Zoiets