Bekijk volle/desktop versie : opzoek naar bedrijven of zz'pers in de IT sector



28-08-2018, 00:59
Asslaam o3laykom warahmatu Allah wabarakatoe.

Mijn naam is Alia, 27 jaar oud van Marokkaanse komaf. Ik ben geboren en getogen in Helmond. Alhamdoulilah ben ik geboren met een nirma van Allah subhan wa ta3la. Ik ben namelijk ernstig visueel beperkt. Alhamdoulilah heb ik ondanks dat gewoon altijd mee kunnen draaien in de maatschappij. Met de juiste hulp en hulpmiddelen heb ik gewoon onderwijs kunnen volgen.

Vanaf jongs af aan was ik mij al bewust van het feit dat het lang niet overal zo goed geregeld is. De hulp, kennis en aandacht omtrent mensen met een visuele beperking is lang niet overal zo goed. Daarom was mijn droom altijd geweest dat ik andere kinderen met een visuele beperking in Marokko wilde helpen.

Zodoende is vorig jaar BeMyVision ontstaan en sinds 24 juli van dit jaar ook als offficiele stichting opgericht. Samen met gedreven mensen uit Marokko helpen wij nu al scholen aan hulpmiddelen en ander materiaal, waardoor hun onderwijsmogelijkheden verbetert. Er zijn Alhamdoulilah scholen in Marokko voor visueel beperkten, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Mijn doel is deze scholen vooruit te helpen en de kinderen dezelfde kansen bieden als die ik gehad heb in Nederland.

Naast dat wij de scholen helpen, willen wij in sha Allah een eigen centrum op richten. Hier geven wij de kinderen onder anderen computertrainingen, waardoor hun kansen op de universiteit en arbeidsmarkt aanzienlijk zal verbeteren.

Maar om deze trainingen aan te kunnen bieden hebben wij dus computers nodig. Ik weet dat er veel bedrijven zijn, die na zoveel jaar hun nog goedwerkende computers vervangen. Deze zouden wij heel graag willen overnemen. om zodoende deze kinderen een kans te bieden.

Uiteraard doen wij nog veel meer. Maar dan wordt deze topic te lang. Ken of ben jij iemand die ons kan helpen, meer informatie zou willen of suggesties heeft? Laat het mij dan weten.

Moge Allah subhan wa ta3la jullie belonen.

BarakAllahufiekom.

http://www.facebook.com/bemyvisionnederland