Bekijk volle/desktop versie : Het beste is dat de maagd trouwt met de man die ook maagd is



Pagina's : [1] 2

27-08-2018, 14:35

27-08-2018, 14:49


Waar haal je uit dat een maagd beter met een maagd kan trouwen en een ontmaagde beter met een ontmaagde? Hebben de geleerden deze overlevering (als hij authentiek is) uitgelegd zoals jij het nu hebt uitgelegd? Zoja, breng het eens aub.

Verder is jouw claim in strijd met de daden en advies van de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam. De profeet sallallaahoe alayhi wa sallam was een getrouwde man en geen maagd maar trouwde toch met een jonge maagd Aicha. Was de keuze voor hem als niet-maagd beter geweest als hij in plaats van de maagde Aicha een vrouw trouwde die geen maagd is?

Verder adviseerde de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam de mannen om te trouwen met jonge maagden omdat zij vaak meer vruchtbaar zijn. Tegen wie zei hij dit? Tegen zijn sahaba en de moslims erna. De meeste sahaba waren geen maagd meer want die waren al getrouwd of gescheiden.

Maar terug naar het belangrijke: breng de geleerden die deze overlevering van jou hebben uitgelegd zoals jij het hebt uitgelegd als je oprecht bent. Alvast bedankt

06-02-2019, 01:40
Sommige geleerden hebben de Hadith op deze manier uitgelegd. Daar heb ik het dus vandaan.

06-02-2019, 12:41
Plaats ze eens zodat we ervan kunnen leren.

06-02-2019, 13:14


Eens!

06-02-2019, 18:35

Citaat door Drow:
Oneens!
Een beetje zoals 2 blinden die elkaar moeten leiden.

06-02-2019, 18:37
Een man die maagd is gewoon perfect. Moge Allaah ons dat schenken. Ameen.

06-02-2019, 22:50
Ik zal de bewijzen voor jullie plaatsen wanneer ik daar tijd voor heb, want moet daar dan voor gaan zitten en speciaal daarvoor de boeken lezen waar ik dit gelezen heb. Ik heb het op dit moment even druk, dus heb een beetje geduld met mij. Het bovenstaande is geen plicht maar een advies.

Baarak Allahu feekum.

En trouwens, wees niet krankzinnig! Denk niet dat je recht hebt op een kuise vrouw of man terwijl je het zelf niet bent, Allah aza wa jall zegt :

"Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)



En het is logisch dat het beter is voor de gescheiden vrouw of man te trouwen met iemand die net zoveel ervaring heeft of ervaring heeft met het opvoeden van de kinderen.[/SIZE]

06-02-2019, 22:55
lol, wie heeft mijn topic hierheen verplaatst???

07-02-2019, 13:27

Citaat door Manhajsalaf2018:


Up

07-02-2019, 15:14

Citaat door Manhajsalaf2018:
Ik zal de bewijzen voor jullie plaatsen wanneer ik daar tijd voor heb, want moet daar dan voor gaan zitten en speciaal daarvoor de boeken lezen waar ik dit gelezen heb. Ik heb het op dit moment even druk, dus heb een beetje geduld met mij. Het bovenstaande is geen plicht maar een advies.

Baarak Allahu feekum.

En trouwens, wees niet krankzinnig! Denk niet dat je recht hebt op een kuise vrouw of man terwijl je het zelf niet bent, Allah aza wa jall zegt :

"Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)



En het is logisch dat het beter is voor de gescheiden vrouw of man te trouwen met iemand die net zoveel ervaring heeft of ervaring heeft met het opvoeden van de kinderen.[/SIZE]
Eens Ougti. Je hebt helemaal gelijk.

07-02-2019, 16:19

Citaat door Fearless4Ever:
Je valt door het mand Manhajsalaf2018
Niet tegen jezelf praten kneus
Ik ben haar niet maar ben erg trots op meiden zoals ts.

07-02-2019, 23:55



Citaat door noes:
Eens Ougti. Je hebt helemaal gelijk.


Djaazaki Allahu khairan.

09-02-2019, 21:03

Citaat door Adnaan:
Ik twijfel absoluut niet aan je intentie zuster. Echter je kunt niet lukraak zake. Verkondigen zonder enig mate van educatie in islamitische leer etc. Mensen studeren jarenlang in allerlei gebieden voordat ze überhaupt iets kunnen zeggen over dergelijke zaken. Wat ik bedoel is doe kennis op en woon majalis el3ilm dat is wetenschappelijk discussie op niveau met gelijkgestemde dat verruimt je denkwijze en interpretatie vermogen. Uiteindelijk zijn we mensen dat is we zijn beperkt in ons vermogen echter meerdere beperkten met allerlei interpretaties lijdt meestal naar het goede mits men bewust is van zijn beperking als mens!
Mooi en netjes verwoord

09-02-2019, 21:07

Citaat door Fearless4Ever:
Je hebt gelijk. Ik ben ontmaag, niet van voor naar van achteren, dus ik heb een grote gat daar. Dat ik ontmaagd ben en alleenstaand is de reden van mijn vijandigheid naar moslims toe, ze accepteren mijn piepkleinste lulletje niet. Ahl paleisgeleerden hebbe n lekkere grote piemelels daar ben ik jaloers op. Ik heb die naaktfoto's van ahl paleisgeleerden gezien, want manhajsalaf loopt te strooien in islamhoekje met grote piemels, en ik heb maar piep klein lulletje



Looooooooool hahahaha

Pagina's : [1] 2