Bekijk volle/desktop versie : El Kaabi: 'Mijn droom? Ooit actief zijn in een grote Europese competitie'



23-08-2018, 21:03
In een groot interview met zijn werkgever blikt de veelscorende spits terug op de afgelopen maanden en richt hij ook zijn pijlen op de toekomst.



Het afgelopen seizoen was er één om nooit meer te vergeten voor El Kaabi, de Marokkaans-international manifesteerde zich in het lokale elftal tijdens de gewonnen CHAN 2018 als een makkelijk scorende spits. Mede door deze prestatie, all-time topscorer van dat toernooi, dwong hij een oproep af voor het grote Marokko: bondscoach Hervé Renard kon al niet om hem heen na zijn uitstekende optredens in de Botola Pro, deze uitzonderlijke prestatie trok de Fransman al helemaal over de streep. Dit sportief zeer succesvolle jaar resulteerde dan ook in een definitieve selectie voor het WK, 2 optredens tijdens dat eindtoernooi en de uiteindelijke bekroning in de vorm van een zeer lucratieve overstap naar de Chinese competitie.

Van de vragen die aan de 25-jarige aanvaller gesteld werden door Hebei China Fortune selecteren wij er twee:

Ben je teleurgesteld in hetgeen je hebt laten zien in Rusland?
''Ja, uiteindelijk wel. In aanloop naar het WK ging het me nog goed af, het gevoel was gewoon goed. Daar heb ik helaas niet kunnen pieken zoals ik het in de Marokkaanse competitie en in de voorbereiding deed; ik heb belangrijke kansen gemist, dat kon overduidelijk beter. Het begin is het belangrijkste op zo'n eindronde, tegen Iran hebben we het laten liggen.''

Wat hoop je nog te bereiken in je carrière?
''Ik wil blijven schitteren, dit om mijn grootste droom te verwezenlijken: ooit spelen in een grote Europese competitie. Op privévlak hoop ik Incha'Allah vader te worden van twee tot drie kinderen. Ikzelf heb een zware jeugd gehad, maar door hard te werken kan je voor jezelf alles mogelijk maken.''

Photocredit: beIN Sports MENA

24-08-2018, 09:56


moet je vooral in china spelen