Bekijk volle/desktop versie : dokter van de arme mag geen gratis operaties meer uitvoeren na bedreigingen (video)



Pagina's : [1] 2

25-07-2018, 21:20
deze docter is bekend onder arme mensen in heel marokko , hij voert gratis operaties uit voor mensen zonder geld , iets wat de makhzan niet kan slikken daarom hebben ze hem verboden om zijn vak uit te oefenen , samen met prive klinieken proberen ze hem van alles aan te smeren om hem te stoppen zodat mensen bakken met geld blijven uitgeven aan prive klinieken , overal ter wereld zou deze man als een nationale held worden gezien behalve in marokko waar hij constant wordt belemmerd door die smerige overheid , letterlijk elke posotief verandering wordt gelijkt met de grond gelijk gemaakt door de heersers , er mag geen een stap vooruit worden gezet in dat land

[video=youtube;TsDCSwAr4JI]https://www.youtube.com/watch?v=TsDCSwAr4JI[/video]
https://www.youtube.com/watch?v=TsDCSwAr4JI

25-07-2018, 22:18


Volgens mij zal er in Marokko ook zo wel iets bestaan als Orde der geneesheren, in principe mag je als arts nooit een patiënt weigeren bij dringende hulp, in andere gevallen wel.
Moeilijker is het als je als aangesloten arts geen goedkeuring hebt om gratis te mogen werken, aansluiten bij een ngo lijkt me hier de beste oplossing dan derf je loon via de ngo.

25-07-2018, 22:21

Citaat door siPure:
Volgens mij zal er in Marokko ook zo wel iets bestaan als Orde der geneesheren, in principe mag je als arts nooit een patiënt weigeren bij dringende hulp, in andere gevallen wel.
Moeilijker is het als je als aangesloten arts geen goedkeuring hebt om gratis te mogen werken, aansluiten bij een ngo lijkt me hier de beste oplossing dan derf je loon via de ngo.
Waar heb jij het over?

26-07-2018, 02:26
Ziek dit...

Maar ja mensen krijgen maar geen genoeg van die vadsige dief en zijn matties. Dus niet klagen.

26-07-2018, 02:40



Citaat door siPure:
Volgens mij zal er in Marokko ook zo wel iets bestaan als Orde der geneesheren, in principe mag je als arts nooit een patiënt weigeren bij dringende hulp, in andere gevallen wel.
Moeilijker is het als je als aangesloten arts geen goedkeuring hebt om gratis te mogen werken, aansluiten bij een ngo lijkt me hier de beste oplossing dan derf je loon via de ngo.
heb je wel gehoord wat hij zei , het gaat om leven en dood , kinderen die met spoed geopereerd moeten worden en dan gaan ze voor dat de operatie begint tegen werken door pesterij en bureaucratie

26-07-2018, 02:42

Citaat door transporter2010:
heb je wel gehoord wat hij zei , het gaat om leven en dood , kinderen die met spoed geopereerd moeten worden en dan gaan ze voor dat de operatie begint tegen werken door pesterij en bureaucratie
Seculieren kennen ook geen schaamte of geloof. Het enige wat ze interesseert is hoe ze zoveel mogelijk geld bij elkaar kunnen roven met afpersing diefstal en oplichting

26-07-2018, 05:56
Kapitalisten hebben geen gevoel in hun hart. Alleen een duivelsgebroed weigert hulp als er geen hulp is.

26-07-2018, 08:04
Wauw, wat een held. Triest dat dit gekenmerkt wordt als iets strafbaars

26-07-2018, 08:14

Citaat door transporter2010:
heb je wel gehoord wat hij zei , het gaat om leven en dood , kinderen die met spoed geopereerd moeten worden en dan gaan ze voor dat de operatie begint tegen werken door pesterij en bureaucratie
Waar staat dat ik het afkeur of veroordeel wat hij doet?
Waar stel ik dat hij dat hij geen eerste dringende hulp mag toedienen?
Ik geef enkel aan wat de mogelijkheden van tegenwerking zijn.
Verstuurd vanaf mijn iPad

26-07-2018, 10:15

Citaat door ZCIUC:
Wauw, wat een held. Triest dat dit gekenmerkt wordt als iets strafbaars
Ik zeg merci mercri voor je comment.

Dat betekend dank je wel in het Frans. (2 keer)

26-07-2018, 11:22
In Amerika laat Eva Jinek de verhalen voor zichzelf spreken

Voor het leven van de arme Amerikanen die Jinek in het nieuwe seizoen van ‘De Verenigde Staten van Eva’ portretteert, maakt het weinig verschil wie er president is.

Een hopeloze status quo: dat beeld schetste Rick Nieman in zijn programma Haagse Lobby (WNL), die donderdagavond de hoge prijzen van bijzondere medicijnen belichtte. Farmaceuten vragen enorme bedragen met een beroep op hun bedrijfsrisico’s en de ontwikkelingskosten van nieuwe geneesmiddelen. Alle andere betrokkenen (ziekenhuizen, verzekeraars, Kamerleden) vinden dat innovatie ook met kleinere marges mogelijk moet zijn. Minister Schippers (Volksgezondheid, VVD) zegt dat ze zich soms ‘gegijzeld’ voelde door de farmaceuten.

Stevige taal voor een liberaal, al staat de minister al in de draaideur bij de uitgang. Er moet een flinke lobby aan het werk zijn, maar ondanks de naam van het programma kwam die niet echt in beeld. Behalve toen de woordvoerder van de overkoepelende Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen de zin „Er is geen lobby” uitsprak. Meneer, u bént de lobby.

Nog minder hoopvol stemde de aan health care gewijde eerste aflevering van De Verenigde Staten van Eva. Daarin bezocht Eva Jinek de arts Teresa Gardner, die al jarenlang gratis medische zorg verleent aan onverzekerden in Virginia. Die zijn met veel. De aflevering begon op een kolossaal parkeerterrein waar in het holst van de nacht honderden auto’s aan kwamen rijden.

De volgende ochtend kunnen deze mensen in de naastgelegen hal (normaal een veemarkt) gratis naar de dokter of de tandarts. De rijen zijn lang. Eerst worden er polsbandjes uitgedeeld. Sommige mensen laten tien tanden trekken en slapen dan in hun auto om een dag later een kunstgebit te krijgen. Jinek zegt het zelf al: dit verwacht je alleen in de Derde Wereld. Gardner organiseert deze weekends met massa-spreekuren al achttien jaar.

Daar kun je Donald Trump de schuld niet van geven – en ook Barack Obama niet. Voor het leven van de arme Amerikanen die Jinek in de oude mijnstreek portretteert, maakt het weinig verschil wie er president is. Ook Obamacare heeft niets voor ze veranderd: „De premie voor mijn vrouw en mij was 400 dollar per week”, zegt een man, „Dat kan ik niet betalen.”

De patiënten van Gardner zeggen op Trump gestemd te hebben in de hoop dat hij de gezondheidszorg zou verbeteren, maar daar gelooft eigenlijk ook niemand meer in. Boos is men niet. Iedereen weet hoe begrensd de mogelijkheden zijn in hun land.

Jinek laat de verhalen voor zichzelf spreken. Ze bezoekt de 57-jarige ex-mijnwerker Mark Mullins, die op een schitterende plek in de bergen woont. Maar alleen het landschap is idyllisch. In het gesprek komt een lange ellende-estafette naar voren.

De schoondochter van Mullins heeft ‘bipolar issues’. Waar ze nu is, weet hij niet. „In de gevangenis, denk ik.” Hij zorgt vooral voor zijn kleinkinderen. Zijn eigen zoon en dochter hebben een drugsverleden, dat begon met de zware pijnstiller die hij in de jaren negentig voorgeschreven kreeg voor zijn rugproblemen. Hij liet de pillen gewoon in huis slingeren. „Ik had geen idee dat dat spul een straatwaarde had.” Zijn kinderen (toen 8 en 14) wisten dat wel, met alle gevolgen van dien. De drugsproblemen in de streek zijn enorm.

Soms babbelt Jinek even met een kind of aait ze een hond. Er zijn momenten waarop je de meeste compassie toont door even niets te vragen.

Het knappe van Jinek en haar redactie is dat ze het Amerika tonen achter het twittergestookte meningenvuur dat het presidentschap van Trump tot nu toe kenmerkt. In De Verenigde Staten van Eva zien we meer verhalen dan meningen; een verademing op zich.

http://https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/20/jinek-laat-de-verhalen-voor-zichzelf-spreken-in-de-verenigde-staten-van-eva-13584498-a1578015

26-07-2018, 11:30
als je onverzekerd bent in amerika en je krijgt een gebroken been of arm . dan heb je een groot probleem, alleen om opgenomen te worden kost het je iets van rond de 400 dollar rest van de kosten komen nog na de behandeling en kan duizenden dollars kosten.

bij ons in marokko als je een gebroken been /arm hebt kan je voor een kip of haan bij de shrif om de hoek die jaren gebroken benen en armen hersteld.

26-07-2018, 11:49



Citaat door LtiFo:
als je onverzekerd bent in amerika en je krijgt een gebroken been of arm . dan heb je een groot probleem, alleen om opgenomen te worden kost het je iets van rond de 400 dollar rest van de kosten komen nog na de behandeling en kan duizenden dollars kosten.

bij ons in marokko als je een gebroken been /arm hebt kan je voor een kip of haan bij de shrif om de hoek die jaren gebroken benen en armen hersteld.
Amerika geeft 25% van haar bnp aan sociale voorzieningen.
Hoeveel geeft marokko uit aan sociale voorzieningen..

26-07-2018, 11:51

Citaat door DEMO:
Amerika geeft 25% van haar bnp aan sociale voorzieningen.
Hoeveel geeft marokko uit aan sociale voorzieningen..
in marokko betaald ook bijna niemand belasting en sommige zijn niet eens geregistreerd

26-07-2018, 11:55
jullie vergelijken marokko met nederland , in nderlands betaald iedereen gemiddeld rond de 100 euro per maand aan de zorg en daar zit vaak geen tandarts of fysio erbij. het goede van de nls zorg is dat iedereen verplicht is verzerkerd dus ook verplicht om te betalen.

Pagina's : [1] 2