Bekijk volle/desktop versie : Wat zijn de realistische voor en nadelen betreffende Polygynie



14-07-2018, 21:45
Salaamoe alaikoem. Een onderwerp die gevoelig ligt bij vele vrouwen, verworpen wordt door meerderheid van het westen, mannen die er bang van worden etc. Maar mij kan het werkelijkwaar niets schelen dat het gevoelig ligt bij vrouwen, verworpen wordt door het westen en angst brengt bij mannen. Het is een onderdeel van Islaam walhamdoelilah, een zaak die gepraktiseerd werd door de profeten en de sahaba en de gelovigen man hen tot het aanbreken van het Uur. Wie polygynie verwerpt is een ongelovige want deze persoon verwerpt hiermee een onderdeel van de Kitab en Sunnah.

Verder is het een recht van Allaah die is geschonken aan de rechtvaardige mannen en het is verboden voor de onrechtvaardige mannen.

De vrouwen die claimen dat er geen rechtvaardige mannen meer zijn, spreken uit emotie om zo polygynie te verbannen en tegen te gaan. Er zijn zeerzeker rechtvaardige mannen op aarde walhamdoelilah en er zijn zeer zeker rechtvaardige vrouwen op aarde walhamdoelilah en je hoeft geen olie shaykh te zijn om meerdere vrouwen te kunnen trouwen, te onderhouden en rechtvaardig te behandelen.

Dit gezegd te hebben, terug gaande naar het onderwerp. Men kent veelvuldig topic over verboden relaties, daten, etc wat allemaal haram is. Laten we dus als moslims eerlijk en respectvol spreken in deze topic zoals het hoort. Het schelden, afkraken, beledigen etc toont enkel aan dat je een ziekte hebt in je hart en dat je een afkeer hebt tegen de Sunnah.

Bedenk realistische waarachtige voordelen van polygynie, en geef realistische waarachtige nadelen van polygynie. Graag geen zaken roepen uit emotie of zaken die ook van toepassing zijn op een monogame huwelijk. Ik zal ook voordelen opnoemen zometeen en nadelen bedenken die realistisch zijn. Besef goed dat polygynie enkel halal is voor rechtvaardige mannen en niet voor onrechtvaardige mannen.

In sha Allaah zal het gaat met respect want we spreken namelijk over een ISLAMITISCHE zaak.

Voordelen:

- Beschermen van de kuisheid
- De Ummah groter maken doormiddel van meer nageslacht
- Gescheiden vrouwen met kinderen onderhouden wat beschermend is voor de gescheiden vrouw en haar kinderen
- Weduwe met kinderen onderhouden wat beschermend is voor de weduwe en haar kinderen
- Familiebanden sterker maken door te trouwen met een familielid
- Taken verlichten voor de eerste vrouw door haar niet te belasten met vele zwangerschappen en taken
- Meer vrije quality tijd tussen vrouw en man in een huwelijk met meerdere vrouwen

Nadelen:

- kwaadaardige jaloezie van de vrouwen dat kan omslaan naar onrecht jegens elkaar en naar de man toe
- man die zijn zijn eerste vrouw verwaarloost door veel met de tweede nieuwe vrouw te zijn.
- eerste vrouw en haar man die de tweede gebruiken als werkster alsof het een vrouw is die is aangenomen om te werken voor hen.

Wie nog meer kan bedenken aan voordelen en nadelen die betrekking heeft op polygynie, marhba.

14-07-2018, 22:08



Citaat door Tauppie:
Wou nog antwoord geven op je vraag. Waarom ik het niet zou kunnen. Allereerst heb teveel trots en ik zou nooit gelukkig kunnen zijn om een tweede, derde of vierde te zijn.

Er zijn genoeg ongetrouwde mannen waarmee ik een leven kan delen. Weet ook van mezelf dat ik jaloers ben en mijn man voor mezelf wil houden.
Djazaki Allaahu gairaan dat je alsnog antwoord gaf. Moge Allaah jou een goede fijne man geven met wie jij veel plezier en geluk zult hebben in halal. Amien

14-07-2018, 22:23
Nadeel: meerdere schoonfamilies. Brrr.

25-08-2020, 00:13
Up

25-08-2020, 00:36


Voor de vrouwen is er maar 1 nadeel

25-08-2020, 00:57
Mooie topic.

Ik zou vierde vrouw willen zijn. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er geen nieuwe vrouw bij komt

Zal mijn lijstje voor & nadelen nog toevoegen in sha Allah. Wil hier rustig voor zitten en een opsomming maken.

Word vervolgd

25-08-2020, 01:06

Citaat door chelhie21:
Voor de vrouwen is er maar 1 nadeel
Of meer

25-08-2020, 01:06

Citaat door prinses3arbia:
Mooie topic.

Ik zou vierde vrouw willen zijn. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er geen nieuwe vrouw bij komt

Zal mijn lijstje voor & nadelen nog toevoegen in sha Allah. Wil hier rustig voor zitten en een opsomming maken.

Word vervolgd
In sha Allah.

25-08-2020, 01:11
Realistische blik:

In 1600, toen de vrouwen als objecten werden gezien (nu ook trouwens, met dank aan Instagram en pauper volk) en veel minder rechten voor de vrouwen, was het volkomen 'normaal' om als man met vier vrouwen te trouwen.

Anno 2020 denk ik dat vrouwen hier geen behoefte aan hebben. Leuk als je er vrijwillig voor kiest, maar denk dat er niets logisch aan is.

Dit is mijn mening en daar moeten jullie het mee doen.

25-08-2020, 01:20
Baraka Allaahu fiek voor je mening broeder. Trouwens, vrouwen worden nu meer gebruikt een objecten en een verkoop middel dan ervoorheen.

25-08-2020, 01:27

Citaat door A_bdars:
Baraka Allaahu fiek voor je mening broeder. Trouwens, vrouwen worden nu meer gebruikt een objecten en een verkoop middel dan ervoorheen.
Eens!

13-09-2020, 02:02
Up

29-12-2021, 08:12


Up

29-06-2022, 12:09
Up