Bekijk volle/desktop versie : Juwelier die overvaller doodschoot krijgt doodsbedreigingen



10-07-2018, 07:08
Juwelier die overvaller doodschoot krijgt doodsbedreigingen

De juwelier uit het Belgische Oostakker, die zaterdag een verdachte van een overval doodschoot, krijgt extra politiebescherming. De man krijgt doodsbedreigingen van de familie van de vermoedelijke overvaller.


Dat heeft de Vlaamse zender VTM NIEUWS uit betrouwbare bron vernomen.

De juwelier schoot zaterdagmiddag op twee verdachten, nadat die zijn zaak hadden beroofd. ,,De mannen waren gewapend, maar hebben niet geschoten,'' zei de woordvoerster van het Belgische openbaar ministerie. De juwelier schoot pas op de verdachten toen die wegvluchtten op een bromfiets. Daarbij werd één van hen geraakt. De politie onderzoekt of er sprake is van zelfverdediging.

Bijzonder agressief
Uit de eerste verhoren zou blijken dat de overvallers bijzonder agressief te werk gingen. De juwelier zou niet alleen geschopt en geslagen zijn, maar werd ook bedreigd met een vuurwapen. Ook de aanwezige familieleden van de juwelier en de klanten zouden bedreigd zijn. De zoektocht naar de tweede overvaller wordt intensief verder gezet.

Kalasjnikov
Volgens zijn advocaat Walter Van Steenbrugge valt de juwelier niets te verwijten. ,,Mijn cliënt vuurde omdat hij hoorde dat ze op hem wilden schieten. Ze hadden hem eerder bedreigd met een kalasjnikov en een geweer tegen de slaap van zijn zus gezet.''

Als de overvallers vluchten met tienduizenden euro's aan juwelen, blijven ze voor de etalage staan. ,,De juwelier dacht: 'die komen terug'. Hij heeft zijn eigen wapen uit de kluis genomen en op het ogenblik dat hij de deur opende, hoorde hij roepen 'tirer'. Hij dacht: nu schieten ze, en dan heeft hij een schot afgevuurd. Dit is geen doodslag'', zegt Van Steenbrugge. ,,De juwelier moest wel schieten. Dit is de bescherming van lijf en leden, dus duidelijk wettige verdediging.''

Doodsbedreigingen
De juwelier zelf wil niet reageren, hij is te zwaar aangeslagen na wat er gebeurde. Hij laat zich morgen opnemen in het ziekenhuis bij een trauma-arts. Hij heeft het heel moeilijk met het feit dat hij iemand doodschoot.

De man werd gisteren vrijgelaten onder voorwaarden. Een betrouwbare bron getuigt nu aan VTM NIEUWS dat de juwelier doodsbedreigingen ontving van de familie van de vermoedelijke overvaller. Daarom is er besloten om extra politiebescherming in te zetten.


http://https://www.ad.nl/buitenland/juwelier-die-overvaller-doodschoot-krijgt-doodsbedreigingen~a62c2345/

10-07-2018, 07:09


Afgelopen zaterdag: http://https://www.ad.nl/buitenland/juwelier-verdacht-van-doodslag-na-neerschieten-gewapende-overvaller~a13adaf2/

10-07-2018, 09:00
Moeilijke zaak. hij kan alles beweren gelukkig leeft die andere nog. Ik hoop dat het op camera staat en dat die daders dat riepen anders is t MOORD en volgens mij is het zowiezo moord want ze zeiden schieten en niet doodschieten.

10-07-2018, 09:04

Citaat door geurkaars:
Moeilijke zaak. hij kan alles beweren gelukkig leeft die andere nog. Ik hoop dat het op camera staat en dat die daders dat riepen anders is t MOORD en volgens mij is het zowiezo moord want ze zeiden schieten en niet doodschieten.
Kortom het waren vervelende jochies die geen vlieg kwaad deden.

10-07-2018, 09:06



Citaat door fritskaptijn:
Kortom het waren vervelende jochies die geen vlieg kwaad deden.
Lekker objectief ben je weer

10-07-2018, 09:16

Citaat door geurkaars:
Lekker objectief ben je weer
Objectief, twee personen komen met veel geweld een juwielierszaak binnen met wapens.
Passen geweld en bedrijgingen toe op de aanwezigen.
De verdachte hoorde schieten.
De twee overvallers vluchten, en een wordt er op de vlucht neer geschoten.

Mijn mening:
Eigen rechter spelen mag niet, verdedigen niet.
Voor de overvallers, het is risico van het vak dat je met tegengeweld te maken krijgt.

10-07-2018, 09:22
En het is logisch dat ze gewelddadig waren dat is iedere overvaller die geld wil maar het niet krijgt. Je hebt er ook die wegrennen (daders) maar deze zetten door en dat kan alleen met geweld. Met alle respect voor de juwelier maar waarom volharden ze dan ook zo en geven ze niet alles weg. Ik vind dat er echt een wet moet komen die ook slachtoffers aansprakelijk maakt als ze hun materialen verdedigen. Een mensen leven is meer waard dan een juweeltje. En bovendien is men verzekerd

10-07-2018, 09:26

Citaat door fritskaptijn:
Objectief, twee personen komen met veel geweld een juwielierszaak binnen met wapens.
Passen geweld en bedrijgingen toe op de aanwezigen.
De verdachte hoorde schieten.
De twee overvallers vluchten, en een wordt er op de vlucht neer geschoten.

Mijn mening:
Eigen rechter spelen mag niet, verdedigen niet.
Voor de overvallers, het is risico van het vak dat je met tegengeweld te maken krijgt.
Een mensenleven is meer waard dan een juweeltje. Hoop dat er ooit die wet komt dat slachtoffers ook aansprakelijk zijn als ze hun materialen verdedigen. Bovendien zijn ze verzekerd dus snap echt niks van

10-07-2018, 09:31

Citaat door geurkaars:
Moeilijke zaak. hij kan alles beweren gelukkig leeft die andere nog. Ik hoop dat het op camera staat en dat die daders dat riepen anders is t MOORD en volgens mij is het zowiezo moord want ze zeiden schieten en niet doodschieten.
Je bedoelt: Helaas leeft die ander nog ?

10-07-2018, 09:33
""""""""De twee overvallers vluchten, en een wordt er op de vlucht neer geschoten"""""


is die juwelier ze acheraan gegaan????

10-07-2018, 09:34

Citaat door Marrake:
Je bedoelt: Helaas leeft die ander nog ?
Ja hans ik weet dat bij kuffars een materiaal meer waard is dan een mensen leven

10-07-2018, 09:48

Citaat door geurkaars:
En het is logisch dat ze gewelddadig waren dat is iedere overvaller die geld wil maar het niet krijgt. Je hebt er ook die wegrennen (daders) maar deze zetten door en dat kan alleen met geweld. Met alle respect voor de juwelier maar waarom volharden ze dan ook zo en geven ze niet alles weg. Ik vind dat er echt een wet moet komen die ook slachtoffers aansprakelijk maakt als ze hun materialen verdedigen. Een mensen leven is meer waard dan een juweeltje. En bovendien is men verzekerd
Een mensenleven is meer waard?
Niet voor die overvallers die niet alleen dreigen met geweld, maar ook bereid zijn geweld te gebruiken ("tirer!&quot.

Ik vind dat je de boel omdraait, Geurkaars.
Die overvallers zouden zich moeten realiseren dat datgene waar ze op uit zijn geen mensenleven waard is - ook hun eigen leven niet.

10-07-2018, 09:49


Als je zus en je 88-jarige(!) vader in elkaar worden geslagen en geschopt, kun je wel eens door het lint gaan

10-07-2018, 09:54

Citaat door egrie:
Als je zus en je 88-jarige(!) vader in elkaar worden geslagen en geschopt, kun je wel eens door het lint gaan
Ja, zo is het. Deze man verdient niets meer dan lof.

10-07-2018, 10:02

Citaat door WildeBertram:
Een mensenleven is meer waard?
Niet voor die overvallers die niet alleen dreigen met geweld, maar ook bereid zijn geweld te gebruiken ("tirer!&quot.

Ik vind dat je de boel omdraait, Geurkaars.
Die overvallers zouden zich moeten realiseren dat datgene waar ze op uit zijn geen mensenleven waard is - ook hun eigen leven niet.
Klopt je laatste alinea maar je kunt het niet voorkomen. Mensen stelen al dingen sinds het ontstaan vd mensheid zowat en dat wil je nu gaan voorkomen/verbieden?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46