Bekijk volle/desktop versie : 'Qatar doet Renard duizelingwekkend voorstel: jaarsalaris van €2,5 miljoen'



02-07-2018, 08:46
Een niet te weigeren aanbod voor de Franse keuzeheer die inmiddels met diverse landen een aardige CV als bondscoach heeft opgebouwd.





Het Egyptische medium Al Yaoum kwam gisteren met een wel heel opmerkelijk bericht. Het weet namelijk te melden dat de Qatarese voetbalbond op de achtergrond aan het flirten is met bondscoach Hervé Renard, de man die nog altijd de scepter zwaait bij het Marokkaanse elftal. Na de voor de vele analytici zeer ongelukkige uitschakeling van de Leeuwen v/d Atlas in de groepsfase van het nog lopende WK gonst het van de geruchten over de 49-jarige coach. Bondsvoorzitter Faouzi Lekjaa zou een der dezer dagen om de tafel gaan zitten met zijn ondergeschikte, dit om terug te blikken op het korte WK-avontuur én om te kijken wat er voor Marokko nog in het verschiet ligt met Renard als oefenmeester.

Contract van 4 seizoenen met een jaarsalaris van €2,5 miljoen bij de Qatarese voetbalbond
Met het oog op het eerstvolgende WK, de eindronde waar Qatar de hosting van toebedeeld kreeg, is men nu al op zoek naar een geschikte trainer om het eigen elftal WK-waardig te kunnen maken. Voor die taak ziet men in het Arabische emiraat een geschikte kandidaat in de trainer die eerder Ivoorkust en Zambia een Afrika Cup-titel bezorgde. Men is dan ook bereid om flink in de buidel te tasten. Volgens Al Yaoum ligt er een contract van 4 seizoenen klaar, het inkomen wat de Fransman jaarlijks kan gaan opstrijken bedraagt maar liefst €2,5 miljoen. Bij de Marokkaanse bond staat Renard nu voor 'slechts' 800.000 dirham per maand op de loonlijst, dit met een contract wat nog doorloopt tot 2022.

Photocredit: FPJ

02-07-2018, 09:37


Voor het geld zou ik zeggen doen,op sportieve vlak zou ik zeggen niet doen,valt geen eer te halen met een land uit M-O walou goede spelers en hebben niks rond lopen in europa,Als die tog gaat iedereen heeft Marokko op wk gezien en gezien dat je er wat van kunt maken met dat team en we hebben nog genoeg talenten rond lopen bij grote teams,zoals die ene bij Napoli en nog een paar elders,Blanc heeft intresse,we kunnen Wenger proberen ,Mohim Marokko is een mooie uitdagingen voor veel goede trainers,Daar maak ik me egt geen zorgen om.

02-07-2018, 09:42
ze moeten wel , ze zijn straks gastland...maar de beloofde jaar salaris is wel gestoord

02-07-2018, 10:46
Van alle trainers willen ze die van ons. Er zijn zat goede trainers in de wereld.

02-07-2018, 11:33


Die is weg

02-07-2018, 11:46

Citaat door MORO_Lazary:
Van alle trainers willen ze die van ons. Er zijn zat goede trainers in de wereld.
Wollahilla

02-07-2018, 12:02
Volgens een Egyptisch medium? Zo willen ze onrechtstreeks zijn vertrek bij marokko forceren.
In qatar heeft hij niets te zoeken. Zijn kunde is nu eenmaal geschikt voor Afrika, daar waar hij zijn successen heeft gekend.
Egypte kan hem ook een riante salaris bieden. Cuper had een jaarsalaris van 1,5 miljoen euro.

02-07-2018, 12:27
En dan? Daar is het leven veeeeeeeel duurder dus hoeveel heb je nou werkelijk aan die 2,5 miljoen als je toch dadelijk een vrot ploeg hebt en niks weet te presteren.

02-07-2018, 12:31
Hij blijft bij Marokko een goede trainer wil ook succes en dan kan hij bereiken met ons. Plus hij houdt van Marokko als je hem ziet huilen om het publiek dan weet je dat het goed zit. Ik zou zeggen geef hem loonsverhoging. Is iedereen blij.

02-07-2018, 13:14
Dit verdiende die belg oook bij marokko 2.500.000,- dirhams in de maand

02-07-2018, 13:49

Citaat door 33875:
Dit verdiende die belg oook bij marokko 2.500.000,- dirhams in de maand

Daar dacht ik ook al aan, maar toen bemoeide de regering er mee omdat ze dat teveel vonden

02-07-2018, 14:12
Die franse mietje neemt nou de benen naar qatar.