Bekijk volle/desktop versie : Celstraf voor nep-lid 'Hofstadgroep'



13-05-2005, 22:15

Citaat door AlZawahiri:
DEN HAAG - De rechtbank in Den Haag heeft vrijdag de 54-jarige Leidenaar R. de G., die zich uitgaf als lid van de Hofstadgroep om een ABN Amro-bankfiliaal in Den Haag te overvallen, veroordeeld tot drie jaar cel, waarvan een halfjaar voorwaardelijk.


Ten tijde van de overval, op 4 februari, was de man nog maar net vrij (sinds november) van een eerdere veroordeling tot drie jaar cel. Hij had eerder zogenaamd als 'al-Qaeda-strijder' gedreigd het Leidse station CS op te blazen. De (veiligheids-)maatregelen die de politie toen moest treffen, kostten toen meer dan 100.000 euro.

Ditmaal belde de Leidenaar op 4 februari 's ochtends de alarmlijn van de Haagse politie. Hij dreigde toen onder andere het station Hollands Spoor en het Catshuis op te blazen. Even later liep hij het ABN-AMRO bankfiliaal aan de Kneuterdijk in, waar hij dreigend een briefje overhandigde aan een baliemedewerker: "Ik werk voor de Hofstad groep. Geef 50.000 euro om onze acties te financieren. Anders blaas ik alles op". De bankmedewerkers schrokken daarvan, maar even later bleek dat de man een tikje in de war was. De politie wist hem in de bank te overmeesteren.

De Leidenaar -die elk psychiatrisch onderzoek weigert- is in het verleden ook al eens veroordeeld voor het afpersen van bierbouwer Heineken, door te dreigen bier te vergiftigen. Het Openbaar Ministerie eiste twee weken geleden vijf jaar cel tegen de man.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/20814901/Celstraf_voor_nep-lid__Hofstadgroep_.html
.

13-05-2005, 23:27


ewa ja... de man was in de war

14-05-2005, 10:47
R. De G klinkt me meer hollands dan iets anders

14-05-2005, 11:14

Citaat door Abu_Charafedine:
R. De G klinkt me meer hollands dan iets anders
wat een domme stunt, idd...

lijkt wel een sketch van koot en bie (als dat je wat zegt...)