Bekijk volle/desktop versie : Syrië: Het verhaal van Meryem, een Marokkaans-Italiaanse die zich aansloot bij daesh



Pagina's : [1] 2

20-06-2018, 19:04
Het verhaal van Meryem Rahili die in de Syrische gevangenis belandde.



Er werd al meer dan drie jaar naar Meryem gezocht door Interpol, op verzoek van de Italiaanse autoriteiten. Maar het bleek moeilijk om deze jonge vrouw van Marokkaanse afkomst te vinden, ze was van de radar verdwenen. Maar ze is nu gevonden, meldt Al Ahdath Al Maghribia, op basis van een reportage uitgezonden door een Italiaans kanaal.

Meryem sloot zich aan bij daesh toen ze nog single was, maar is inmiddels moeder van twee kinderen wiens vader een Daesh-strijder is die nu ook wegkwijnt in de Syrische gevangenis.

De jonge Marokkaans-Italiaanse vrouw bekende aan het Italiaanse televisieteam dat haar interviewde dat ze betreurde dat ze zich bij de terroristische organisatie had aangesloten en dat haar droom nu was om terug te keren naar Italië of Marokko.

Volgens onderzoek door de Italiaanse autoriteiten trad Meryem toe tot de gelederen van 'Al Khnasa'e', gelieerd aan Daesh, nadat zij het Syrische grondgebied via Turkije was binnengekomen.

Meryem werd door een rechtbank in Venetië tot vier jaar gevangenisstraf veroordeeld, met de verplichting om het grondgebied te verlaten zodra haar straf is uitgezeten. De Italiaanse autoriteiten hebben hun Syrische ambtgenoten officieel verzocht om de jonge vrouw uit te leveren zodat ze haar gevangenisstraf kan uitzitten.

Op haar social media was ze tijdens de "regeerperiode" van Daesh nooit gestopt met het prijzen van het leven onder Daesh. Ze was enige tijd afwezig op social media, er werd zelfs even gedacht dat ze dood was na de gevechten om Raqqa.

20-06-2018, 20:13


Geboren en getogen in Italie, het westen.
Alles laten vallen om naar het kalifaat te gaan. Duidelijk, zij wilde de westerse cultuur ontvluchten, leven in een staat op basis van haar geloof.
Was dol enthousiast over Islamitische Staat toen de gruwelijkheden al bekend waren.

Maar het is nu uit met de pret, Nu is ineens Italie, het westen weer goed genoeg.

Nee dank u!

21-06-2018, 07:17

Citaat door Maquis:
Geboren en getogen in Italie, het westen.
Alles laten vallen om naar het kalifaat te gaan. Duidelijk, zij wilde de westerse cultuur ontvluchten, leven in een staat op basis van haar geloof.
Was dol enthousiast over Islamitische Staat toen de gruwelijkheden al bekend waren.

Maar het is nu uit met de pret, Nu is ineens Italie, het westen weer goed genoeg.

Nee dank u!
Ze wil gewoon met haar man een huis en de kinderen opvoeden. Daar kan je niet tegen zijn lijkt me.

21-06-2018, 10:51

Citaat door Bilal79:
Ze wil gewoon met haar man een huis en de kinderen opvoeden. Daar kan je niet tegen zijn lijkt me.
Dat kon alleen in de Islamitische Staat?

21-06-2018, 11:28



Citaat door Maquis:
Geboren en getogen in Italie, het westen.
Alles laten vallen om naar het kalifaat te gaan. Duidelijk, zij wilde de westerse cultuur ontvluchten, leven in een staat op basis van haar geloof.
Was dol enthousiast over Islamitische Staat toen de gruwelijkheden al bekend waren.

Maar het is nu uit met de pret, Nu is ineens Italie, het westen weer goed genoeg.

Nee dank u!
Gaan de troepen in Mali en Afghanistan niet graag terug naar huis?

21-06-2018, 11:40

Citaat door LageBrug:
Gaan de troepen in Mali en Afghanistan niet graag terug naar huis?
Die streden juist tegen fanatiek moslim geweld die de mensen daar een religieuze dictatuur wilden opleggen.

21-06-2018, 11:41

Citaat door Bilal79:
Ze wil gewoon met haar man een huis en de kinderen opvoeden. Daar kan je niet tegen zijn lijkt me.
jawel..
heb jij duidelijk gekozen voor de wreedheden van deash..al khansaa brigade..komt ieder excuus hypocriet over.

levenslang opbergen deze beesten..

21-06-2018, 11:50

Citaat door Maquis:
Die streden juist tegen fanatiek moslim geweld die de mensen daar een religieuze dictatuur wilden opleggen.
Iedereen strijd voor zijn of haar nationalisme.

21-06-2018, 11:53

Citaat door LageBrug:
Iedereen strijd voor zijn of haar nationalisme.
Dat je voor je land strijdt, is iets anders, dat begrijp ik.

Met geweld het totale leven 24/24 beheersen van mensen met barre straffen voor de mensen die dat beslist niet willen, heb ik moeite.
Maar ik ben mordicus tegen elke dictatuur, van rechts, links, seculier en religieus.

21-06-2018, 11:55

Citaat door Maquis:
Dat je voor je land strijdt, is iets anders, dat begrijp ik.

Met geweld het totale leven 24/24 beheersen van mensen met barre straffen voor de mensen die dat beslist niet willen, heb ik moeite.
Maar ik ben mordicus tegen elke dictatuur, van rechts, links, seculier en religieus.
Hoe denk je dat dit land groot is geworden?

21-06-2018, 11:56

Citaat door LageBrug:
Hoe denk je dat dit land groot is geworden?
Door hard werken, enorme handelsgeest, kansen zien en benutten, risico's nemen, instappen op ontwikkelingen in de wereld, grote geleerden op een aantal terreinen, wereldberoemde kunstenaars.

21-06-2018, 12:00

Citaat door Maquis:
Door hard werken, enorme handelsgeest, kansen zien en benutten, risico's nemen, instappen op ontwikkelingen in de wereld, grote geleerden op een aantal terreinen, wereldberoemde kunstenaars.


Dat is idd de detailloze versie, de waarheid is toch roof tochten moord tochten, onderdrukking indoctrinatie.

21-06-2018, 12:08



Citaat door LageBrug:
Dat is idd de detailloze versie, de waarheid is toch roof tochten moord tochten, onderdrukking indoctrinatie.
Dat is wat Arabieren en daarna Tureken een meer dan 1000 jaar hebben gedaan. Zijn dat nu zeer welvarende landen/gebieden?

Neem eens de moeite om de historie van de Nederlanden te lezen. Al in de middeleeuwen rijke gewesten.
Landbouw, handel, vervaardigen van hoogwaardige stoffen.
Vanaf de 15e/16e eeuw het machtigste gewest Holland, rijk geworden door handel op de Oostzee landen, beginnend met graan.
Later de transporteurs, handelaars van Europa.
Toen waren ze nog niet eens met hun enorme vloot over een oceaan geweest.

Kijk eens naar de historische feiten in plaats van dat haatriedeltje wat Europa heeft gedaan wat juist de Arabieren en Turken al vanaf de 7e eeuw hebben gedaan, tot het laatste grote rijk, osmaanse rijk, werd verslagen.
Daarvoor al een reus op lemen voeten was geworden.

21-06-2018, 12:13

Citaat door Maquis:
Dat is wat Arabieren en daarna Tureken een meer dan 1000 jaar hebben gedaan. Zijn dat nu zeer welvarende landen/gebieden?

Neem eens de moeite om de historie van de Nederlanden te lezen. Al in de middeleeuwen rijke gewesten.
Landbouw, handel, vervaardigen van hoogwaardige stoffen.
Vanaf de 15e/16e eeuw het machtigste gewest Holland, rijk geworden door handel op de Oostzee landen, beginnend met graan.
Later de transporteurs, handelaars van Europa.
Toen waren ze nog niet eens met hun enorme vloot over een oceaan geweest.

Kijk eens naar de historische feiten in plaats van dat haatriedeltje wat Europa heeft gedaan wat juist de Arabieren en Turken al vanaf de 7e eeuw hebben gedaan, tot het laatste grote rijk, osmaanse rijk, werd verslagen.
Daarvoor al een reus op lemen voeten was geworden.
Wat boeit mij dat nou, ik heb het over Nederland, ik woon in Nederland.
Ik vind je schijnheilig dat je denkt dat alles wat hier opgebouwd is allemaal opgebouwd is met en door engelen.
Zelfs je Pieten feest stamt nog uit het demoniseren en kleineren en indoctrineren van kinderen, het is nu wel vermagerd en verwaterd maar het is allemaal terug te halen naar die oh zo leuke tijd en oh zo perfecte Nederlaandsche mens die her en der pik en roof deed.

21-06-2018, 12:24

Citaat door LageBrug:
Wat boeit mij dat nou, ik heb het over Nederland, ik woon in Nederland.
Ik vind je schijnheilig dat je denkt dat alles wat hier opgebouwd is allemaal opgebouwd is met en door engelen.
Zelfs je Pieten feest stamt nog uit het demoniseren en kleineren en indoctrineren van kinderen, het is nu wel vermagerd en verwaterd maar het is allemaal terug te halen naar die oh zo leuke tijd en oh zo perfecte Nederlaandsche mens die her en der pik en roof deed.
Een historisch feit vóór er ook maar 1 schip van Hollanders/Zeeuwen de oceaan waren overgestoken waren het rijke gewesten voor die tijden.
Bereikt door de punten die ik noem.
De Arabieren , Arabieren waren niet welvarend, werden dat door hun militaire overmacht.
Naar enorm veel delen in de wereld legers zenden, bezetten daar alles inpikken inclusief de rijkdommen.
Waarom denk je dat de hele wereld Nederland, Holland noemt?

Je weigert naar de historische feiten te kijken die ik je geef. En maar blijven mauwen, nu weer Zwarte Piet!
Echt sneu.

Gelukkig is er nog de gedetailleerde boekhouding van de eerste multinational ter wereld, VOC - uitvinding van de Nederlanders, zoals ook een beurs - die bewijst, de grote winsten werden vooral gemaakt door vrije handel.
De opbrengsten van kolonisatie waren er maar op het totaal , maar een beperkt percentage.
Overigens ging de VOC in de 18e eeuw failliet, na jaren van verliezen draaien.

Ook de leugen dat de welvaart van Nederland is gebouwd op slavenhandel - vooral door progressieve Nederlanders gebezigd - is al tig keer onderuit gehaald.
Zelfs in de jaren die financieel het meeste opleverden, betrof dat slechts 0,005 % van het nationale inkomen!

Pagina's : [1] 2