Bekijk volle/desktop versie : Wat kan ik met maismeel maken??

05-03-2003, 11:20
Ik had laatst een zak maismeel gekocht. Het was voor Kung Pao kip, een chinees gerecht.

Maar nu heb ik nog zoveel maismeel over.
Wat kan ik er nog meer mee maken? Pannekoek, poffertjes ???
En hoe dan???

05-03-2003, 15:31

gebruik hem dan gewoon in de plaats van gewone meel, maar het is mais meel dus dan kan het zijn dat het niet goed bijeen blijft. je kunt het ook zoals couscous doen, en dan met karnemelk, is wel lekker.....aan jou de keuze natuurlijk.

by the way...bak je ook brood?? je moet er wat maismeel bijdoen, is echt verukkelijk

16-03-2003, 21:55
Of je kan er 7arsha van maken. Het preciese recept weet ik nu even niet meer, maar het komt er op neer dta je boter en olie en maismeel en zout nodig hebt dat kneed je samen je doet er lauwarm water bij tot je een deeg hebt. Intussen maak je een grote koekepan ( waar je lemsamen in maakt of een pizzapan) warm op het vuur. Als deze niet goed warm is plakt je deeg vast.
Dan doe je het mengsel in de koekepan en drukt het tot een grote ronde koek. Na een tijd keer je deze om zonder dat je het breekt. De brood is dun en hard en is geel van kleur. Het is heerlijk als ontbijt met boter of omelet. Serveer het warm. Het is heel makkelijk te maken vooral op zaterdag of zondag. Mischien herkent iemand wat ik bedoel voor het presieze recept!!!

17-03-2003, 08:36
Venezolaanse arepa's

1 kopje maismeel
2 kopjes water (maar kijk uit, maak het niet te nat)
zout

deeg kneden, platte ronde koekjes van maken en in een koekepan goudbruin bakken. Lekker met dikke plakken kaas

01-05-2003, 16:34

mijn oma doet dat altijd laten stoven en dan laten koelen en in een pan met karnemelk is echt lekker serieus hoor moet je maar een proberen

=emsoem=

04-05-2003, 15:12
maismeel en 7archa, lijkt me geen goede combinatie, maar ik kan het mis hebben
met maizene ( maismeel) maken wij meestal van die koeKjes met cornfalkes en chocolade weet je wel
egt lekker

25-12-2005, 14:10
Salaam Aleikom...
Jij bedoelt maisZETmeel (waar je koekjes mee maakt)...
Dat is een zachte poeder... Zoals meel...
En mailsmeel zijn van die hele kleine/fijne gele korreltjes...
Soort van dunne couscous...
Allah y 3awan...