Bekijk volle/desktop versie : Koning Mohammed VI zit zevende religieuze lezing voor in Rabat



Pagina's : [1] 2

09-06-2018, 18:00
Het thema van de religieuze lezing was 'Uiteenzetting van de bewijzen van Allah'.



Koning Mohammed VI, vergezeld door kroonprins Moulay El Hassan en prins Moulay Rachid, zat vrijdag de zevende lezing voor in het Koninklijk Paleis in Rabat. Ter gelegenheid van de heilige maand Ramadan worden er deze maand meerdere lezingen gegeven die worden voorgezeten door de Koning.

Deze lezing werd gemodereerd door Yousef Casewit, een professor aan de Universiteit van Chicago (VS) onder het thema "Uiteenzetting van de bewijzen van Allah".

Allah, subhanahu wa ta'ala, zegt over de houding van de ongelovigen tegenover de wijsheid van Zijn Schepping (interpretatie van de betekenis): "En Wij hebben de hemelen en de aarde en wat er tussen is niet zinloos geschapen! Dat is het vermoeden van degenen die ongelovig zijn. Wee daarom degenen die niet geloven voor het Hellevuur." (Soerat Saad: 27)

09-06-2018, 19:05


Top, en nu door naar het verbeteren van het de gezondheidszorg

09-06-2018, 19:34
hasanya ramadan-lezing van gisteren was in het kader van de wereldmilieudag en het investeren van de koning in het 'Congo Basin Forest Fund'.

Yousef Casewit gaf een mooie lezing hij begon met analyse K29:44 God heeft de hemelen en de aarde in waarheid geschapen. Daarin is een teken voor de gelovigen.
vanuit perspectief van spirituele drie-eenheid op de manier Ibn Barrajan het deed Koran en mens en natuurlijke omgeving, in spiritualiteit, en moraliteit, dan fiqh wat mag en wat niet in omgang met omgeving.

http://https://www.hespress.com/orbites/394743.html

10-06-2018, 17:46
@Memoria

Hoe weet jij zo zeker dat hij hier bewust voor kiest.
We maken er zelf een potje van vervolgens geven we een andere de schuld.
Onze Moskeeën zijn hier in NL een groot voorbeeld van altijd een machtsspel om in bestuur te zitten..
En die is een Jebli en hij Rifi en Hij Arabier.
Ik bid soms liever in een Turkse moskee dan in sommige Marokkaanse moskeeën Al7amdouliLah niet allemaal maar dit geeft al aan hoe we zelf als volk in elkaar zitten.
Of verwacht je dat hij bannen uit zijn mouwen kan toveren.
Hij is een mens geen en Engel, Profeet of Heks die het even zo doet.
Kijk hier in NL naar de problemen in Groningen
geen werk en Aardbevingen
Hoe vaak is hier naar de Koning gewezen schuldige ..Nooit..
Als ditin Marokko zou gebeuren zouden ze de Koning als schuldige wijzen..
Wij zijn gewoon te lui om elders werk te gaan zoeken het moet voor ons altijd panklaar voor ons deur staan.
Waarom zijn Groningers dan niet te beroerd om 2 uurtjes te reizen naar Amsterdam om te werken.
Nee hoor de Koning moet voor ons banen voor ons deur toveren want een beetje vroeg opstaan om bijvoorbeeld naar een andere stad te gaan werken dat is voor ons te veel gevraagd.
En tegelijkertijd willen we gratis zorg gratis onderwijs wat je zelfs hier in nl niet hebt.
.
Doe je ogen open en kijk waar wij goed in zijn 40% van onze kinderen verlaat @Memoria

Hoe weet jij zo zeker dat hij hier bewust voor kiest.
We maken er zelf een potje van vervolgens geven we een andere de schuld.
Onze Moskeeën zijn hier in NL een groot voorbeeld van altijd een machtsspel om in bestuur te zitten..
En die is een Jebli en hij Rifi en Hij Arabier.
Ik bid soms liever in een Turkse moskee dan in sommige Marokkaanse moskeeën Al7amdouliLah niet allemaal maar dit geeft al aan hoe we zelf als volk in elkaar zitten.
Of verwacht je dat hij bannen uit zijn mouwen kan toveren.
Hij is een mens geen en Engel, Profeet of Heks die het even zo doet.
Kijk hier in NL naar de problemen in Groningen
geen werk en Aardbevingen
Hoe vaak is hier naar de Koning gewezen schuldige ..Nooit..
Als ditin Marokko zou gebeuren zouden ze de Koning als schuldige wijzen..
Wij zijn gewoon te lui om elders werk te gaan zoeken het moet voor ons altijd panklaar voor ons deur staan.
Waarom zijn Groningers dan niet te beroerd om 2 uurtjes te reizen naar Amsterdam om te werken.
Nee hoor de Koning moet voor ons banen voor ons deur toveren want een beetje vroeg opstaan om bijvoorbeeld naar een andere stad te gaan werken dat is voor ons te veel gevraagd.
En tegelijkertijd willen we gratis zorg gratis onderwijs wat je zelfs hier in nl niet hebt.
.
Doe je ogen open en kijk waar wij goed in zijn 34% van onze kinderen zijn vroegtijdige school verlaters om vervolgens op straat te gaan hangen en spreekt met een accent alsof hij net 3 jaar in NL is..
En dan hoor je hen ouders klagen dat ze Marokko slecht is kwa onderwijs..
Man man hoe durf je als ouder over onderwijs te spreken terwijl je eigen kinderen zonder diploma op straat hangen en tasjes roven ..
La7aoula wa La9oua ila Bilah.
Totaal geen eigen verantwoordelijkheid
En dan wijzen naar de Koning.

10-06-2018, 17:51


@Memoria

Hoe weet jij zo zeker dat hij hier bewust voor kiest.
We maken er zelf een potje van vervolgens geven we een andere de schuld.
Onze Moskeeën zijn hier in NL een groot voorbeeld van altijd een machtsspel om in bestuur te zitten..
En die is een Jebli en die is een Rifi en Hij is een Arabier.
Ik bid soms liever in een Turkse moskee dan in sommige Marokkaanse moskeeën Al7amdouliLah niet allemaal maar dit geeft al aan hoe we zelf als volk in elkaar zitten.
Of verwacht je dat hij bannen uit zijn mouwen kan toveren.
De koning is een mens geen en Engel, Profeet of Heks die het even zo doet.
Kijk hier in NL naar de problemen in Groningen
geen werk en Aardbevingen
Hoe vaak is hier naar de Koning gewezen schuldige ..Nooit..
Als ditin Marokko zou gebeuren zouden ze de Koning als schuldige wijzen..
Wij zijn gewoon te lui om elders werk te gaan zoeken het moet voor ons altijd panklaar voor ons deur staan.
Waarom zijn Groningers dan niet te beroerd om 2 uurtjes te reizen naar Amsterdam om te werken.
Nee hoor de Koning moet voor ons banen voor ons deur toveren want een beetje vroeg opstaan om bijvoorbeeld naar een andere stad te gaan werken dat is voor ons te veel gevraagd.
En tegelijkertijd willen we gratis zorg gratis onderwijs wat je zelfs hier in nl niet hebt.
.
Doe je ogen open en kijk waar wij goed in zijn 34% van onze kinderen zijn vroegtijdige school verlaters om vervolgens op straat te gaan hangen en spreekt met een accent alsof hij net 3 jaar in NL is..
En dan hoor je hen ouders klagen dat ze Marokko slecht is kwa onderwijs..
Man man hoe durf je als ouder over onderwijs te spreken terwijl je eigen kinderen zonder diploma op straat hangen en tasjes roven ..
La7aoula wa La9oua ila Bilah.
Totaal geen eigen verantwoordelijkheid
En dan wijzen naar de Koning.

10-06-2018, 17:55

Citaat door Memoria:
Die man is zo fout. Speelt een spel met het volk om zijn royale positie te consolideren. Totaal geen empathie met zijn onderdanen. Het begrip Recht zegt hem totaal niks.
ik snap jou beste bro maar het probleem is groter en complexer. de koning alle schuld geven is beetje overdreven vind ik

10-06-2018, 17:57
Mijn excuses voor mijn taal gebrekkigheid

10-06-2018, 17:57
Ik ben Dyslectisch dus excuses

10-06-2018, 18:34
In Groningen hebben ze een minimale inkomen van 1600 euro netto per maand. In Marokko moet je blij zijn dat je dit in een jaar kan verdienen. In Groningen hebben ze zorgverzekering en een uitkering als je geen werk hebt en de Groningse koning verdient 300.000 euro per jaar. De Marokkaanse koning geeft alleen aan de onderhoud van zijn paleizen 3 miljoen euro uit per jaar!
In Groningen kennen ze geen armoede en in Marokko leven 20 miljoen mensen in armoede. Ik kan hier tot morgenvroeg verder gaan met vergelijkingen!

10-06-2018, 19:01

Citaat door Memoria:
Die man is zo fout. Speelt een spel met het volk om zijn royale positie te consolideren. Totaal geen empathie met zijn onderdanen. Het begrip Recht zegt hem totaal niks.

Inderdaad, zijn bedrijven hebben allemaal monopolie in Marokko en dulden geen concurrentie. Hij bepaalt alles in Marokko maar draagt geen verantwoordelijkheid. Slim systeem

10-06-2018, 19:14
@Nobele

1600 euro voor baan in Amsterdam inderdaad dus niet voor hen deur.
En hier in NL staat iedereen die werkt belasting af voor de mensen die niet werken of dacht je zeker dat de nl zo gul is om dit geheel zelf te bekostigen.
Hier in NL betaal je gemiddeld zo'n 120 euro per maand zorg aan verplichte kosten.
Dus voor een man en zijn vrouw is dit al gauw 240 euro per maand.
En ik weet niet of jij het marokkaanse nieuws kijkt maar mensen die geen baan hebben mogen gebruiken maken van de staatszorg of te wel Taghtiya Si7iya.
Onderwijs is tot aan het hogere onderwijs ook gratis.
Dus geen verplichte zorgkosten tenzij je een kliniek bezoekt
En voor 50 dirham kun je al een heel ruim zorgverzekeringen nemen bij AXA voor het hele gezin.
Over zorgverzekeringen hier in nl gesproken 90 euro per maand 1 of 2 sterren verzekering..
Geen Tandarts
Geen Bril
Een zeer beperkte massage vergoeding
En één maal in de apotheek kun jet nog uit je eigen zak betalen want het zit niet in verzekering
Om maar niet over het eigen risico te spreken van 400 euro of te wel een boete op ziek zijn.
En alle standaard pijnstillers zitten niet in het zorgverzekering.
Dus Kom Asjeblieft niet met dat nonzens verhalen.
Een middeninkomer heeft het in Marokko beter dan wij hier

10-06-2018, 19:24
@Nobele

Mijn zusje is een voorbeeld die heeft jaren lang last van haar rug gehad.
En na veel onderzoeken heeft ze in Frankrijk het juiste zorg methode gevonden..
En nu mag jij drie keer raden wat Zilverenkruis zegt..
Nee mevrouw kunnen uw therapie helaas nier vergoeden omdat het te duur is.
KIJK DAT IS NL 120 euro per maar betalen maar het juiste gewenste zorg ho maar.

10-06-2018, 19:33



Citaat door Handig:
Inderdaad, zijn bedrijven hebben allemaal monopolie in Marokko en dulden geen concurrentie. Hij bepaalt alles in Marokko maar draagt geen verantwoordelijkheid. Slim systeem
maar de echte hypocrieten zijn die partijen daar, van s7ab shisha xxxx en bier partijen kan ik het begrijpen, maar de echte hypocrieten zijn s7ab baard Allah zegt profeet zegt, de pjd.
je wordt verkozen je mag regering opstellen ok, maar dan ontdek je dat je de echte problemen niet kan aanpakken, en dat er grotere spelers zijn ok
maar a3adullah die ttaqillah toneel speelt, wat blijf je daar doen als je echt ttaqillah bent en principes hebt? neem ontslag, zeg waarheid dat verkiezing parlement en alles maar toneel is, en donder op, dan ga je tenminste respect verdienen

10-06-2018, 19:35
@abdoub

Denk aan je taal en aan je Vasten a Broeder..

10-06-2018, 20:01

Citaat door ahmed2012:
@abdoub

Denk aan je taal en aan je Vasten a Broeder..
ik doe mijn best bro, jazakllah voor je advies

Pagina's : [1] 2