Bekijk volle/desktop versie : Burgerlijke stand: 83.682 niet-geregistreerde Marokkanen



02-06-2018, 14:03
Ongeveer 83.682 mensen zijn niet geregistreerd in de registers van de burgerlijke stand in Marokko.



De regeringswoordvoerder Mustapha El Khalfi presenteerde donderdag 30 mei de resultaten van de eerste nationale campagne voor de registratie van niet-geregistreerde kinderen in de burgerlijke stand. Hij meldde dat dankzij de campagne 23.151 dossiers zijn behandeld en er nog 39.481 dossiers in behandeling zijn.

Een nieuwe campagne zal worden gelanceerd in juni 2018, kondigde hij aan het einde van ministerraad aan. Hij benadrukte dat deze campagne vervolgens jaarlijks zal worden gehouden, bericht medias24.

Op 15 januari van dit jaar werd een uitzonderlijke nationale campagne gestart voor de registratie van niet-geregistreerde kinderen in de registers van de burgerlijke stand. Deze campagne is gericht op de registratie van alle niet-geregistreerde kinderen in de burgerlijke stand, met name waarvan de vaders onbekend zijn, gezinnen met financiële problemen of gezinnen waarvan de ouders in een conflictsituatie zitten.

02-06-2018, 14:42


83.682? dom dat ze na het 1 voor een tellen ze niet geregistreerd hebben.

02-06-2018, 15:31
Onwetendheid of het lak hebben... ik weet het niet.

02-06-2018, 15:34

Citaat door Hanane_:
Onwetendheid of het lak hebben... ik weet het niet.
lak hebben! ik weet dat veel rifs denken fuck you! ga je zelf registreren. waarom wil je weten dat ik een kind heb? ze krijgen 0,0 van de overheid dus waarom zou je je registreren?

02-06-2018, 15:39


Wat een domme mentaliteit serieus, wil je verbetering begin dan eerst met de mentaliteit te veranderen. Ik zie het ook wel bij mijn eigen familie, ook geen papier zaken op orde hebben omdat je er toch niks aan hebt volgens hen. Ewa hoe ontwikkel je orde en structuur dan?

02-06-2018, 15:39

Citaat door fruna:
lak hebben! ik weet dat veel rifs denken fuck you! ga je zelf registreren. waarom wil je weten dat ik een kind heb? ze krijgen 0,0 van de overheid dus waarom zou je je registreren?
daar maak je wel een punt

02-06-2018, 16:08
is gewoon krom

02-06-2018, 16:19
het heeft vooral te maken met het vertrouwen van de overheid. en om eerlijk te zijn ik begrijp ze wel.
ik herriner mij dat es een groep mensen namens de overheid een dorpje ergens in de bergen in rif kwam opdagen en de huizen wilde nummeren. heel de dorp stond op en jaagde hen weg.

02-06-2018, 16:33
misschien is dat de reden dat ze geen werk hebben, geen la carte geen werk

02-06-2018, 16:41

Citaat door LtiFo:
misschien is dat de reden dat ze geen werk hebben, geen la carte geen werk
ja want de vacatures zijn er in overvloed. het is alleen dat mensen zich niet hebben geregistreerd. deze mensen waar ik het over heb zijn voorzien zichzelf voor de 100%. ze werken op hun eigen stukje land of verkopen hun eigen gevangen vis. ze zijn vrij en voelen zich echt niet geroepen om zich voor de bezetten te registreren. ze hebben geen brievenbus! geen stress dat wifi het niet doet etc etc. laat ze! jezelf in marokko registreren doe je alleen als je dat land wilt ontvluchten. voor de rest heeft registratie alleen nut voor de overheid die je dan kan vinden. ik zou me ook niet registeren als ik daar zou leven. fuck hun!

02-06-2018, 16:45

Citaat door fruna:
ja want de vacatures zijn er in overvloed. het is alleen dat mensen zich niet hebben geregistreerd. deze mensen waar ik het over heb zijn voorzien zichzelf voor de 100%. ze werken op hun eigen stukje land of verkopen hun eigen gevangen vis. ze zijn vrij en voelen zich echt niet geroepen om zich voor de bezetten te registreren. ze hebben geen brievenbus! geen stress dat wifi het niet doet etc etc. laat ze! jezelf in marokko registreren doe je alleen als je dat land wilt ontvluchten. voor de rest heeft registratie alleen nut voor de overheid die je dan kan vinden. ik zou me ook niet registeren als ik daar zou leven. fuck hun!
hoe heet die dorp waar je het eerder overhad met nummeren van de woning, of het je het ter plaatse verzonnen

02-06-2018, 16:50

Citaat door LtiFo:
hoe heet die dorp waar je het eerder overhad met nummeren van de woning, of het je het ter plaatse verzonnen
Ibhalalen. waarom denk jij dat ik het verzonnen heb? iedere amazigh weet dat je dit overal hebt. er zijn veel meer niet geregistreerde burgers dan hier in deze beweert wordt. men gaat zich pas registreren als er wat te halen valt. en groot gelijk hebben ze.

02-06-2018, 18:07


ibahlalen hahaha mbehhelin, ibouhaliyin

heb nooit van gehoord, waar ligt het precies in welke 9aria ?