Bekijk volle/desktop versie : Barbie met bomgordel in lesmateriaal voor asielzoekerskinderen



31-05-2018, 11:42
Asielzoekerskinderen in het noorden van Nederland zijn bij hun taallessen de afgelopen weken geconfronteerd met afschuwelijke plaatjes. Zo kregen zij onder meer een plaatje van een Barbie met een bomgordel te zien.
Gert Meijer 31-05-18, 11:16

Dat gebeurde tijdens de powerpoint-presentatie die gebruikt wordt tijdens het zogeheten Mondeling Nederlands Nieuw van de CED-Groep. Tijdens de themaweek 'speelgoed' bijvoorbeeld klikte de juf even vrolijk op een Barbiepop, om kort erna tot de ontdekking te komen dat deze een bomgordel draagt. En onder de verkeersborden die de kinderen moesten leren, bleken schunnige teksten te staan.

Een leerkracht van het Expertisecentrum Anderstaligen in Emmen is er nog geschokt van, zegt zij tegen Dagblad van het Noorden. ,,We weten niet hoe het kan, maar het is absurd. Zelf had ik nog de neiging om door te klikken, omdat het niet direct opviel. Maar vooral kinderen uit de bovenbouw zijn heel erg geschrokken.'' Veel kinderen die nu bij het Expertisecentrum Nederlandse les krijgen komen uit oorlogslanden als Syrië en Eritrea.

Zieke geest

Maja Zuiderveld, locatieleider van het Expertisecentrum. vraagt zich af 'welke zieke geest dit soort plaatjes opneemt in een methode voor nieuwkomers'. Ze gaat er vanuit dat niet de CED-Groep de schuldige is, maar iemand die de presentatie gemanipuleerd heeft. De school heeft inmiddels navraag gedaan bij andere scholen, zoals de Oosterschool in Bellingwolde. Die heeft het CED al eerder op de hoogte gesteld.

Niettemin zijn er nog steeds powerpoint-presentaties met de plaatjes in omloop. Woordvoerder Elly van der Zel van de CED groep in Rotterdam zegt met grote oren het verhaal aan te horen. ,,Ik word hier erg verdrietig van.''

Directeur Jos van Kessel van de CED-Groep zegt even later in een reactie dat de CDD-Groep zelf geen blaam treft: ,,Dit nemen we hoog op. Wij hebben uiteraard nooit toestemming gegeven voor het aanpassen van ons materiaal, zeker niet op de wijze als nu gebeurd is, en nemen er ook uitdrukkelijk afstand van.''

Van Kessel kondigt nader onderzoek aan. ,,Want wij zijn natuurlijk ook benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.''


http://https://www.ad.nl/binnenland/barbie-met-bomgordel-in-lesmateriaal-voor-asielzoekerskinderen~a083636a/




Verkeersborden waar schunnige teksten onder zijn geplaatst

31-05-2018, 11:56


wlad al 7araam

31-05-2018, 12:33
als barbie met bomgordel loopt , what about Ken ?

31-05-2018, 12:42
Triest

31-05-2018, 12:43


Die verkeersborden... totaal niet grappig en erg dehumaniserend

31-05-2018, 12:53
doen ze expres

31-05-2018, 12:57
I know. Ze doen er vaak lollig over als iemand de taal niet spreekt , maar in dit geval is het gewoon pure kwaadaardigheid. Kinderen hiermee bezadelen?

Zou echt graag willen weten welke klootzak hierachter zit

31-05-2018, 12:58
perverse smeerlap

31-05-2018, 13:04
in mijn werk hadden we het een keer over de islam, een collega vroeg me van , hebben jullie ook zaterdag en zondag . ik antw. nee onze week is maar 5 dagen lang.

zo achterlijk zijn sommigen nederlanders .

31-05-2018, 13:07
Ik heb het zojuist ge’appt aan aantal tweede kamerleden.

Er moeten vragen komen

31-05-2018, 13:08

Citaat door Adela.:
Ik heb het zojuist ge’appt aan aantal tweede kamerleden.

Er moeten vragen komen
laat me raden, hmm david azerkan ?

31-05-2018, 13:10

Citaat door LtiFo:
laat me raden, hmm david azerkan ?
Je mag zoveel raden als dat je wilt.... maar of je antwoord krijgt

31-05-2018, 13:12



Citaat door LtiFo:
in mijn werk hadden we het een keer over de islam, een collega vroeg me van , hebben jullie ook zaterdag en zondag . ik antw. nee onze week is maar 5 dagen lang.

zo achterlijk zijn sommigen nederlanders .
Haha... dat zijn ook vaak de mensen die erg gevoelig zijn voor Pegida of PVV... je kunt ze alles wijsmaken... geen hersencellen

31-05-2018, 13:12
Hiya Barbie
Hi Ken!
Do you want to go for an atack?
Sure Ken
Jump in

I'm a Barbie girl, in a ISIS world
Life in bloody hell, it's fantastic