Bekijk volle/desktop versie : ik voel me hier niet goed bij



28-05-2018, 18:00
Ik heb sinds eergisteren heel erg last van mijn rechter nier en ja hoor vandaag bloed in me urine en zeer pijnlijk bij het plassen ben ik naar de spoed geweest. gezegd dat ik een urineweginfectie heb. een antibioticakuur gehad van 8 dagen 3x per dag en ik moet veel drinken. maar het doet me pijn om niet te kunnen vasten _ dagen nog wel in deze mooie maand.. wou het even kwijt omdat ik me er niet goed bij voel. maar ik moet ook genezen. het probleem is ook dat het steeds terug keert. ik heb een afspraak gemaakt met de uroloog. wie heeft hier ervaringen mee? hoe behandeld? en mag ik wel eten dan met een urineweginfectie???

28-05-2018, 18:29


je moet goed doordrinken, anders sloop je je nieren. het is jouw gezondheid....niet de mijne. Maar ik kan je vertellen dat zoiets niet prettig is.

28-05-2018, 19:08
Ik heb ook 2 dagen verbroken om alleen een pijnstiller in te nemen midden op de dag, omdat die van fadjr al was uitgewerkt. Veel gejankt om het verbreken, maar Allaho 3afoeroen rahiem. Je gezondheid staat op 1. En een uwi kan snel een nierbekkenontsteking worden, dan ben je nog verder van huis!

28-05-2018, 19:21
Het is moeilijk om iedereen te zien vasten en jij kan er niet aan mee doen. In mijn geval nooit meer.
Maar ik zou mezelf slopen als ik eel zou vasten en uit koppigheid heb ik dat al eens bijna gedaan.
Maar we denken verkeerd. Allah beveelt ons juist om goed met ins lichaam om te gaan, het nie te schaden. Geen alcohol, geen varken etc...maar het niet vasten igv ziekte vinden w elastig. Nee je moet juist eten.
Wa Allah we3lem
Moge Allah je snel genezen.

28-05-2018, 21:10



Citaat door juno:
Het is moeilijk om iedereen te zien vasten en jij kan er niet aan mee doen. In mijn geval nooit meer.
Maar ik zou mezelf slopen als ik eel zou vasten en uit koppigheid heb ik dat al eens bijna gedaan.
Maar we denken verkeerd. Allah beveelt ons juist om goed met ins lichaam om te gaan, het nie te schaden. Geen alcohol, geen varken etc...maar het niet vasten igv ziekte vinden w elastig. Nee je moet juist eten.
Wa Allah we3lem
Moge Allah je snel genezen.
Allah shafee jami3 muslimin. Niet kunnen meevasten door ziekte is gewoon wrang, toch denk ik -ondanks dat islam wel degelijk duidelijk is hierin- dat vooral mgharba soort van doorzetten omdat het een taboe is.
"flan o flan vast niet heb je dat gezien" het is een bepaalde sociale druk die je bij andere afkomsten veel minder ziet. Aan de ene kant zegt het wat over de discipline die wij -kennelijk- vanuit huis meekrijgen, aan de andere kant is het soms ook onwetendheid.

@Ts gezondheid komt eerst, je vasten wordt geeneens geaccepteerd als je daarmee je gezondheid schaadt.

28-05-2018, 23:21
Het zich onthouden van het eten is echt maar een klein deel van het vasten. De sunnah volgen en eten omdat je ziek bent is ook een gehoorzaamheid van Allah. Je lichaam heeft er recht op.

Je kunt de ramadan goed gebruiken. Er is nog veel meer te doen dan alleen niet eten. Verricht dikr, lees koran, verricht goede daden, geef sadaqua, verricht qiyaam, dua, Silat rahim, help met activiteiten voor kinderen, mensen met beperkingen....je kunt ook iftar organiseren voor vastenden. Mohim genoeeeeeg te doen...

En wellicht kun je ipv vasten een eigen gezonde dieet volgen bijv heel veel drinken en veel groente en fruit eten om te detoxen. Zal je nieren goed doen...

29-05-2018, 00:48
In het verleden heeft iemand die ik ken het gehad.
Degene moest veel drinken en op tijd haar antibiotica innemen.

Als het niet kan dan niet he?? Gewoon daarna inhalen. Doe een sadaqa voor de niet gevaste dagen bv min. 5 EUR per dag.

Moge Allah je genezen. Be chifaa

29-05-2018, 08:06
Allah isafiek

29-05-2018, 09:45
Amin zusters dank jullie wel

29-05-2018, 10:46

Citaat door Asfoureh:
Allah shafee jami3 muslimin. Niet kunnen meevasten door ziekte is gewoon wrang, toch denk ik -ondanks dat islam wel degelijk duidelijk is hierin- dat vooral mgharba soort van doorzetten omdat het een taboe is.
"flan o flan vast niet heb je dat gezien" het is een bepaalde sociale druk die je bij andere afkomsten veel minder ziet. Aan de ene kant zegt het wat over de discipline die wij -kennelijk- vanuit huis meekrijgen, aan de andere kant is het soms ook onwetendheid.

@Ts gezondheid komt eerst, je vasten wordt geeneens geaccepteerd als je daarmee je gezondheid schaadt.
Amien!

29-05-2018, 11:01
Beetje overdreven vind je niet? Je kan niet vasten omdat je jezelf schaadt, wat is er nou moeilijk aan om re accepteren. Zeg Alhamdolilah er zijn veel ziekere mensen. Inhalen kan altijd