Bekijk volle/desktop versie : Moskeen in Rotterdam



13-05-2005, 11:29
Salam alaikom broeders en zusters,

Ik ben opzoek naar adressen van moskeen in Rotterdam en voornamelijk in Rotterdam zuid. Graag zou ik om jullie hulp willen vragen voor het verzamelen van deze adressen.

Alvast bedankt.

Insaf

13-05-2005, 12:55


Maashaven, ken je toch wel.. Schuin tegenover de metro station.

Moskee "Dar al Hijra" is een hele goede, zit op de hoek.. ziet van buitenkant ouderwets uit (geen 'echte Moskee, maar oude gebouw). Je steekt schuin over vanaf metrostation.

hier is hun website:

http://www.ontdekislam.nl

Op vrijdag altijd druk en allerlei nationaliteiten ook veel Afrikanen!

Succes!

PS: Je hebt ook nog in buurt van Feyenoord/Beijerlandselaan volgens mij Moskee "Essalaam", ook druk.

13-05-2005, 16:50
jah klopt..k woon daar..

Moskee Essalaam..

Maar is wel druk de laatste maanden omdat ze beneden niet meer mogen bidden (onveilige ruimte)..verder is het een mooie moskee van binnen..en buiten kant is gewoon geverfd

14-05-2005, 14:20
Zijn er nog meer Moskeen in Rotterdam?

14-05-2005, 15:48


salaam alaikoem,

en dan heb je nog al-masjid al-moehsinien, en al-masjid al-wahda (geloof ik gevestigd in charlois, als ik het goed heb), al-masjid anour, en masjid-asalaam en die somalische moskee zijn ook al genoemd.

asalaam alaikoem

14-05-2005, 15:53
je hebt ook turkse moskeeen: eentje gevestigd bij de afrikaanderplein "kotca tepe" en eentje gevestigd aan de putsebocht tegenover scholengemeenschap nieuw zuid.

14-05-2005, 16:27
Ewa de mooiste Turkse Moskee, Mevlana is die bij spangen.. vlakbij diergaarde blijdorp en Neptunes, die is mooi!!

15-05-2005, 19:48
Dank jullie wel voor jullie reacties... Hebben jullie er wellicht ook adressen bij?

Groetjes Insaf

15-05-2005, 22:16
Adressen graag...

Alvast bedankt

Insaf