Bekijk volle/desktop versie : Hoe tevreden ben je met jouw leven?



Pagina's : [1] 2 3

21-05-2018, 01:12
Mannen?
Vrouwen?

21-05-2018, 01:42


Vrouwen.

21-05-2018, 01:45
Alhamdoelilah.
We hebben ons geloof, onze familie, onze naasten, onze gezondheid, onze vrijetijd, onze huizen, onze banen.

Wat willen we nog meer?

21-05-2018, 01:48
Schaal van 1 tm 10 een 9

21-05-2018, 01:51


Ben tevreden, tenminste ik heb rust nu in mij (soms), de dromen die ik had of in geloofde zijn niet meer haalbaar en/of zullen dat niet meer worden,
bepaalde mensen zijn er niet meer, status zaken boeien mij niet meer, als ik morgen niet meer wakker zou worden zou ik er vrede mee hebben.
Het is wat het is.

21-05-2018, 13:05

Citaat door REGYT:
Vrouwen.

wat?

Citaat door mevr.koffie:
Alhamdoelilah.
We hebben ons geloof, onze familie, onze naasten, onze gezondheid, onze vrijetijd, onze huizen, onze banen.

Wat willen we nog meer?

Hoe kom je op zo een vraag en waarom stel JIJ die vraag?

Citaat door _Lovely_:
Schaal van 1 tm 10 een 9

Hier kan ik niks mee. 1 kan super zijn, 10 kan zeer depressief ontevreden zijn.

Citaat door LageBrug:
Ben tevreden, tenminste ik heb rust nu in mij (soms), de dromen die ik had of in geloofde zijn niet meer haalbaar en/of zullen dat niet meer worden,
bepaalde mensen zijn er niet meer, status zaken boeien mij niet meer, als ik morgen niet meer wakker zou worden zou ik er vrede mee hebben.
Het is wat het is.
Hoe komt het dat je soms geen rust hebt? Waarom zijn die dromen niet meer haalbaar?

21-05-2018, 13:22

Citaat door Meneer.Unknown_:
wat?

Hoe kom je op zo een vraag en waarom stel JIJ die vraag?

Hier kan ik niks mee. 1 kan super zijn, 10 kan zeer depressief ontevreden zijn.

Hoe komt het dat je soms geen rust hebt? Waarom zijn die dromen niet meer haalbaar?
Ervaringen/verleden doet dat met je als je niet tevreden terug kan kijken.

Dromen zijn niet meer haalbaar omdat mijn visie nu is dat alles waar je in geloofde of voor werkte in deze maatschappij, een leugen is en was, de muren komen dichterbij de regels gaan strakker, ze roepen vrijheid maar doen er alles aan om je klein te houden.

21-05-2018, 14:13

Citaat door Meneer.Unknown_:
wat?

Hoe kom je op zo een vraag en waarom stel JIJ die vraag?

Hier kan ik niks mee. 1 kan super zijn, 10 kan zeer depressief ontevreden zijn.

Hoe komt het dat je soms geen rust hebt? Waarom zijn die dromen niet meer haalbaar?
Jouw vraag is... Hoe tevreden ben je.
Mijn reactie luidt.. als je dit en dit en dit hebt... Wat wil je dan nog meer voor tevredenheid?

Ik geloof niet in tevredenheid in deze dunya. Alles wat we nu hebben. Zelfs de adem die we nu inademen verdwijnt. Alles is vergankelijk. En we hebben op niks echt invloed.
Wij komen van Allah en tot Hem zullen we terug keren. En alles in deze dunya is een zegening of een beproeving voor ons.

Mijn geloof kan voor mij een beproeving zijn. Als mijn imaan zwak is bv.
Mijn familie kan voor mij een beproeving zijn. Als er bv ruzies zijn of afgunst.
Mijn werk kan voor mij een beproeving zijn. Als ik hier werk met mensen die een slechte invloed op mij hebben.
Toch kan je ondanks deze situaties tevreden zijn. Omdat je weet dat je naar Hem terug zult keren dus nu geduldig bent en je niet laat stressen door deze dunya. Maar juist probeert aan je imaan te werken, de banden te versterken of een nieuwe baan te zoeken.

Dus daarom de vraag... Wat willen we nog meer?

Ja ik wil een partner en ik wil kinderen en ik wil reizen. Maar nu weet ik nog niet of die partner mij tevredenheid gaat geven of ik in een slecht huwelijk terecht ga komen. Of dat ik misschien geen kinderen kan krijgen. Allahoe a3lem. Wij verlangen naar zaken waarvan wij geen weet hebben hoe dat voor ons zal uitpakken.

Dus wees tevreden met wat je hebt en sta open voor wat er nog komen gaat. Maar besef dat alles komt en gaat. En dat ook wij ooit zijn gekomen. Maar zeker ook ooit zullen gaan. Dus die tevredenheid... Zorg dat je Allah azza wa djal tevreden stelt.

21-05-2018, 16:17
Ik geef het een 1.

21-05-2018, 17:40

Citaat door gewoonblond2:
Ik geef het een 1.
Why?

21-05-2018, 18:55

Citaat door Inversus:
Why?
Omdat niks gaat zoals ik het wil, en ik mis iemand die nooit meer terugkomt.

21-05-2018, 18:56
8

21-05-2018, 19:18


8

21-05-2018, 19:24
Alhamdoulilaah ten alle tijden. Ik geef het een 9.

21-05-2018, 20:26

Citaat door Meneer.Unknown_:
wat?

Hoe kom je op zo een vraag en waarom stel JIJ die vraag?

Hier kan ik niks mee. 1 kan super zijn, 10 kan zeer depressief ontevreden zijn.

Hoe komt het dat je soms geen rust hebt? Waarom zijn die dromen niet meer haalbaar?
Een 1 is ongelukkig/depressief. Een 10 is alles hebben wat je wenst en nodig hebt en voor een 100 procent gelukkig zijn (voor zover dat kan in de dunya). En ik kies dus voor een 9 ik ben gelukkig en tevreden maar ik heb niet alles wat ik wens en nodig heb.

Pagina's : [1] 2 3