Bekijk volle/desktop versie : Marrakech: La Mamounia bekroond als beste stedelijke hotel ter wereld



14-05-2018, 21:02
Het prestigieuze hotel La Mamounia viel wederom in de prijzen.



La Mamounia in Marrakech is bekroond tot het 'Beste Stedelijke Hotel ter Wereld' in de Spaanse versie van het Britse reismagazine Condé Nast Traveler. Directeur Pierre Jochem ontving de prijs op donderdag 10 mei tijdens de 10e ceremonie van de 'Traveler 2018 Awards', bericht Moroccoworldnews.

Het hotel heeft vele prijzen gewonnen sinds het in 2009 heropende. De prijs bevestigt de positie van La Mamounia als het vlaggenschip van de Marokkaanse hotelindustrie. La Mamounia werd in 1923 gebouwd maar kreeg in 2009 een make-over van de Franse ontwerper Jacques Garcia.

In traditioneel Marokkaanse stijl, en op basis van Berberse en Arabisch-Andalusische architectuur, is La Mamounia gelegen in koninklijke tuinen, gemarkeerd door Moorse weelde. Het hotel, gelegen nabij het beroemde Jamaa El Fna-plein, heeft 209 kamers (waaronder 71 suites), tuinen, een spa met hamams (traditionele Marokkaanse baden) en drie riads.

In 2016 plaatste de Britse krant The Independent de tuin van La Mamounia als de op drie na beste tuin retraite ter wereld. In 2015 werd het hotel uitgeroepen tot 's werelds beste hotel in de jaarlijkse lezersenquête van Conde Nast Traveler.

La Mamounia spa is door hetzelfde magazine in 2011 uitgeroepen tot 's werelds beste hotel spa, Hotel van het jaar in 2010 door Tatler Travel Guide en Best Resort in 2010 door Travel and Leisure.

14-05-2018, 21:07


Ik kon er juist mijn koffie betalen, zonder de afwas te moeten doen.

15-05-2018, 17:32
Heel mooi voor Marokko en Marrakech! Voor mij de mooiste stad ter wereld!