Bekijk volle/desktop versie : hamam halal?



12-05-2005, 22:41
selaam wa3ejkoem

beste broeders en zuster
ik heb een vraagje over de hamam. ik heb gelezen dat een vrouw haar lichaam niet ma vertonen aan onglovige dus ook vrouwen niet behalve handen en gezicht. ik ga insallah deze zomer op vakantie naar marokko. ik ging voorheen daar in marokko naar de hamam maar ik wist niet dat dat het toegesaan was hoe het daar aan toe ging daar in die hamam, iedereen liep daar naakt rond wist ik veel en ik deed gezellig mee. maar nu ik het weet, zal ik het niet meer op die manier doen. moslimas mogen je wel half blood zien, behalve bepaalde lichaamsdelen. maar mijn vraag is of dit klopt wat mag een moslima nou wel zien en wat niet en is het wel toegestaan die hamam, zoalng je aan de voorwaardes houdt. ik hoop dat ik hier antwoord op krijg . alvast bedankt.
selaam wa3lejkoem

12-05-2005, 23:50


je hebt gelijk. Mijn moeder had het er hier laatst over. Ze was naar een lezing hierover geweest. Als ik me goed herinner vertelde ze dat een hamam eigenlijk helemaal haram is, dan je dus ook niet mag gaan wanneer je bedekt bent, want de rest is niet bedekt en je hoort dat niet te zien. Maar ik ga hier verder niks over zeggen. Ik vraag het haar morgen en dan laat ik je het wel weten

13-05-2005, 03:13
Shaykh Muhamamd ibn Saalih al-‘Uthaymeen said:

With regard to her mahrams what she may uncover is the same as that which she may uncover in front of other women, so she may uncover her head, neck, feet, hands, forearms and calves, etc. But she should not make her clothes short.

Majmoo’ al-Fataawa, 12/276, 277