Bekijk volle/desktop versie : msemen

Pagina's : [1] 2

05-03-2003, 00:05
salaam ailicom,
weet iemand hoe je mesemen maakt,niet die gewone vierkanten,maar ronde met allemaal sliertjes, en weet iemand ook hoe je die mesemen maakt in een ronde vorm met allemaal lagen?dus niet losse msemen maar wel dezelfde smaak maar dan een geheel ,je kunt het dan op een bord leggen als het klaar is en dan kan iedereen er gezamenlijk van eten.

alle varianten van mesemen zijn dus welkom en ook als iemand de ingredienten weet(precieze hoeveelheden)dan is dat ook welkom!!

alvast bedankt ma3salama salima

14-03-2003, 16:30

NEE IK WEET ECHT NIET WAT JE BEDOELT MEID!!!!!!!!!!

15-03-2003, 17:38
Ik weet wat je bedoelt maar heb g1 recept. Het deeg blijft hetzelfde als de gewone maar ik geloof dat je met een pasta machine moet werken om dit in slierten te snijden.
Succes. ik hoop dat andere je verder kunnen helpen.

P.s. de keren dat ik dit probeerde

15-03-2003, 21:08
Bedoel je geen Rfissa??

16-03-2003, 00:51

je moet het deeg met behulp van olie slierten trekken net als een bolletje wol om je hand heen draaien,je handen met olie invetten en aan het deeg trekken tot je een sliert heb en om je hand heen wikkelen dan neer leggen en beetje plat dukken en afbakken.ik hoop dat je het begrijpt ,zoniet laat het me weten!

17-03-2003, 18:03
hoi,
je neemt naar hoeveelheid meel en water en zout,maakt daar een deegbal van daarvan weer kleine balletjes.een kleine bal pakken en daaraan trekken met behulp van olie een hele dunne sliert maken deze alsmaar er aan trekken met je beolieede handen en als het heel dun is om je hand heen wikkelen en als maar door trekken en omwikkelen tot er geen deeg meer is.deze dan neerleggen en platdrukken en op de marokaanse koekepan afbakken

17-03-2003, 18:28
hoi,
voor de laagjes mesmen heb je nodig naar hoeveelheid wat dunne smid, een beetje gist,water,zout,kneden,dan rol het uit en dan vouw je de lappjes over mekaar heen net als de eerste fase van mesemen dan pak je de rand en vouwje het naar binnen met je bijde handen je maakt er een soort vouwpropje van naar het einde toe,
ik hoop dat je het snapt! dan plat drukken en op de koekepan afbakken
als je klaar bent kun het opdiene met wat honing er boven op!!

22-03-2003, 14:31
Ik weet ook hele lekkere msaman gevuld met zben, dat is pas lekker!

iemand geintereseerd???

26-03-2003, 16:09
just najat, ik zal het wel hierop zetten, dan hebben er meer mensen wat aan.

Nou de msemen maak je zoals altijd.
De fetakaas prak je goed met een vork, en voegt er er geklopt ei bij, dan de feta weer goed prakken in dat ei.

Als het goed is (ik weet niet of iedereen het op dezelfde manier doet)
Als je de msemen uitrekt, dus dan krijg je zo'n heel groot rondje. Dan vouwje het bovenste deel naar het midden toe. Daarop (het middelste deel ervan, je moet in je hoofd een vierkantje indenken, hoe de pannekoek dus wordt en zorgt ervoor dat je wel binnen die lijnen blijft) doe je wat van dat fetapraksel op. Dan vouw je het onderste deel van het rondje ook naar binnen. weer doe je er wat fetapraksel op (in het midden dus weer). Dan vouw je een van de zijkanten weer naar binnen, en daarna de andere zijkant. Eventjes een min. of 10 laten staan en dan kun je hem wat platdrukken met je hand, dan wordt ie ook ietsje groter.
Maar deze pannekoekjes moet je niet zo groot maken als de normale msemen, wel wat kleiner.

Nou alsjeblieft en ik hoop dat het lukt !

28-03-2003, 12:08
salaam allemaal
ik weet eerlijk gezegd niet wat msemen is maar als ik het zo lees
lijkt het verdomd veel op r3ajef.
is dat ook zo kan iemand mij dat zeggen.
alvast bedankt he salaaaaam

28-03-2003, 12:42
ja ik weet ook niet wat je bedoelt maar als je r3ajef bedoelt dan weet ik een hele lekkere recept daarvoor dus als iemand intresse heeft ????
nou hoor het nog wel doeii

29-03-2003, 02:57
nou je haalt twee dingen door elkaar heen. Je hebt dus msemn zoals hasds al vertelde met die slierten, en je hebt Tafthat(riffie word er voor) dit is namelijk ook met heel veel laagjes en heel zacht als het is afgebakken. dit wordt meestal met olijfolie of boter gegeten.

29-03-2003, 15:16

he ik heb ff mama's advice gevraagd
nou volgens mama is die met die slierten(rezzat elkady)
op z'n tangers dan he,en ook best moeilijk te maken.en eeeeh samier
een vraagje ben jij een kok ofzo,ik kan bijna niet geloven dat een marokaanse jongen zo geintereseerd is in eten maken(meestal zijn ze alleen geintereseerd in het te verorberen)toppy hoor
:
wat de r3ayef betreft ik heb een heel lekker recept,
anyone interested?

10-04-2003, 15:42
Ewa heeft niemand hier een goede duidelijke recept van msemen??
de benodigheden en de hoeveelheden erop vermeld aub.

15-04-2003, 13:22

Citaat:
Origineel gepost door sakoera
he ik heb ff mama's advice gevraagd
nou volgens mama is die met die slierten(rezzat elkady)
op z'n tangers dan he,en ook best moeilijk te maken.en eeeeh samier
een vraagje ben jij een kok ofzo,ik kan bijna niet geloven dat een marokaanse jongen zo geintereseerd is in eten maken(meestal zijn ze alleen geintereseerd in het te verorberen)toppy hoor
:
wat de r3ayef betreft ik heb een heel lekker recept,
anyone interested?
ik ben geintresseerd in re3yaf,.......kom op met die recept

Pagina's : [1] 2