Bekijk volle/desktop versie : Salaam alaikoem mensen.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

09-05-2018, 17:08
[ik denk dat ik zelf iemand ten huwelijk moet vragen. Hebben jullie nog tips? Hoe pak je zoiets aan? ]

09-05-2018, 18:52



Citaat door kajol4life:
[ik denk dat ik zelf iemand ten huwelijk moet vragen. Hebben jullie nog tips? Hoe pak je zoiets aan? ]
Euh, gewoon doen om mee te beginnen.
Eerste is iemand op het oog hebben en voor jezelf snappen of je bij die persoon wilt zijn, dan is het niets anders dan gewoon te vragen, daar heb je geen moeilijke constructies voor nodig. Als er dan meer verwachtingen zijn, of je moet door een hoepel springen, dan bespreek je dat op dat moment.

09-05-2018, 19:59

Citaat door kajol4life:
[ik denk dat ik zelf iemand ten huwelijk moet vragen. Hebben jullie nog tips? Hoe pak je zoiets aan? ]
Zijn moeder aanspreken, vragen of je kunt langskomen met suiker. Gewoon doen.

Ik ben nu 90 days to wed aan het kijken. Ik ga ook iemand uit het buitenland halen. Ben je binnen 90 dagen getrouwd.

09-05-2018, 20:18

Citaat door kajol4life:
[ik denk dat ik zelf iemand ten huwelijk moet vragen. Hebben jullie nog tips? Hoe pak je zoiets aan? ]
Volgens mij zijn hier niet echt redelijke tips voor. Is meer iets van Sabr & openstaan ervoor.

09-05-2018, 20:22


.
Citaat:
Succes girl, kajol fightin' (ง'̀-'́)ง
=)

09-05-2018, 20:27

Citaat door Abdul_Karim:
Euh, gewoon doen om mee te beginnen.
Eerste is iemand op het oog hebben en voor jezelf snappen of je bij die persoon wilt zijn, dan is het niets anders dan gewoon te vragen, daar heb je geen moeilijke constructies voor nodig. Als er dan meer verwachtingen zijn, of je moet door een hoepel springen, dan bespreek je dat op dat moment.
'Eerste is iemand op het oog hebben '

Lol, was deze stap even vergeten. Volgens mij houdt het hier al op voor mij


Maar ja. Nevermind

Voelt het trouwens niet raar als man als een vrouw je ten huwelijk zou vragen? Zou het de
dynamiek van de relatie/van het huwelijk beïnvloeden?

09-05-2018, 20:34

Citaat door kajol4life:
'Eerste is iemand op het oog hebben '

Lol, was deze stap even vergeten. Volgens mij houdt het hier al op voor mij


Maar ja. Nevermind

Voelt het trouwens niet raar als man als een vrouw je ten huwelijk zou vragen? Zou het de
dynamiek van de relatie/van het huwelijk beïnvloeden?
Nee, dat voelt niet raar. Vrouw die weet wat ze wilt, is niets mis mee. Zou voor veel mannen, met slechte timing (want angst is geen excuus) wel zo makkelijk zijn.

Invloed is er wel, maar dat is beperkt, immers een vrouw die het doet heeft een bepaalde motivatie of ze nu gevraagd word of zelf vraagt.

09-05-2018, 20:34

Citaat door mevr.koffie:
Zijn moeder aanspreken, vragen of je kunt langskomen met suiker. Gewoon doen.

Ik ben nu 90 days to wed aan het kijken. Ik ga ook iemand uit het buitenland halen. Ben je binnen 90 dagen getrouwd.



Ik ken echt niemand met een zoon van mijn leeftijd die vrijgezel is. Ik leef een heremieten bestaan

Mijn nicht uit Tr zei laatst wel dat ze iemand op het oog had voor mij, maar ik ga dit jaar helaas weer niet op vakantie. + lijkt me teveel regelwerk.

Ik zou normaal ook wel binnen 90 dagen kunnen trouwen denk ik. Maar idk. Blijft eng, een geheel onbekend persoon toelaten in je leven en hart.

Citaat door french-montana:
Volgens mij zijn hier niet echt redelijke tips voor. Is meer iets van Sabr & openstaan ervoor.
Dat sowieso, + wat is voorbestemd.

Maar ik denk dat er best wel tips gegeven kunnen worden hoe het dan gedaan moet worden. Bijv, hoe te vragen? Hoe komt het over? Wat als je afgewezen wordt, ed.

09-05-2018, 20:53

Citaat door kajol4life:
Ik ken echt niemand met een zoon van mijn leeftijd die vrijgezel is. Ik leef een heremieten bestaan

Mijn nicht uit Tr zei laatst wel dat ze iemand op het oog had voor mij, maar ik ga dit jaar helaas weer niet op vakantie. + lijkt me teveel regelwerk.

Ik zou normaal ook wel binnen 90 dagen kunnen trouwen denk ik. Maar idk. Blijft eng, een geheel onbekend persoon toelaten in je leven en hart.


Dat sowieso, + wat is voorbestemd.

Maar ik denk dat er best wel tips gegeven kunnen worden hoe het dan gedaan moet worden. Bijv, hoe te vragen? Hoe komt het over? Wat als je afgewezen wordt, ed.
Wat men soms doet is gewoon iemand zijn zus/zusje vragen en het via haar "regelen". Genoeg mannen die willen trouwen maar onzeker zijn.

09-05-2018, 21:05

Citaat door Abdul_Karim:
Nee, dat voelt niet raar. Vrouw die weet wat ze wilt, is niets mis mee. Zou voor veel mannen, met slechte timing (want angst is geen excuus) wel zo makkelijk zijn.

Invloed is er wel, maar dat is beperkt, immers een vrouw die het doet heeft een bepaalde motivatie of ze nu gevraagd word of zelf vraagt.


Hmm, ok. Dat is wel zo. En vrouwen doen meestal meer onderzoek en doen pas zoiets als ze bijna zeker zijn van hun zaak.

Blijft wel een apart iets omdat het zo weinig voorkomt.

Citaat door french-montana:
Wat men soms doet is gewoon iemand zijn zus/zusje vragen en het via haar "regelen". Genoeg mannen die willen trouwen maar onzeker zijn.
Haha, ik had voor de grap mijn broertje gevraagd of hij iemand kende, een tijdje terug. Hij ging serieus nadenken, echt schattig. Maar zijn kandidaten waren veel te jong.

Maar op zich is dat wel een goede optie.

Wat apart dat mannen daar onzeker over kunnen zijn. Begrijp het wel, maar voor veel vrouwen is het ook gewoon doodeng

09-05-2018, 21:15

Citaat door kajol4life:
Hmm, ok. Dat is wel zo. En vrouwen doen meestal meer onderzoek en doen pas zoiets als ze bijna zeker zijn van hun zaak.

Blijft wel een apart iets omdat het zo weinig voorkomt.


Haha, ik had voor de grap mijn broertje gevraagd of hij iemand kende, een tijdje terug. Hij ging serieus nadenken, echt schattig. Maar zijn kandidaten waren veel te jong.

Maar op zich is dat wel een goede optie.

Wat apart dat mannen daar onzeker over kunnen zijn. Begrijp het wel, maar voor veel vrouwen is het ook gewoon doodeng
De profeet (vrede zij met hem) was 25 jaar oud en khadiedjah 40 jaar oud. Dit huwelijk was vanaf het begin gezegend en dient als voorbeeld voor alle moslims. Ik begrijp dat dit misschien geen realitische vergelijking is op het moment, maar ik moest dit even melden.

Voor mannen lijkt me een huwelijk 'enger' dan voor vrouwen. Maar ik zou het niet weten.

09-05-2018, 21:18

Citaat door kajol4life:
Hmm, ok. Dat is wel zo. En vrouwen doen meestal meer onderzoek en doen pas zoiets als ze bijna zeker zijn van hun zaak.

Blijft wel een apart iets omdat het zo weinig voorkomt.
Juist om wat je zegt, vrouwen doen meer onderzoek, zijn berekender en nemen dus minder risico.
Mannen nemen iets meer risico en daarom zijn het vaker de vragers.
Vrouwen hebben dus meestal de macht van afwijzing en instemming, wat ook een veiligere positie is, want iemand afwijzen is minder kwetsend dan afgewezen worden.

09-05-2018, 21:39


Wa aleikum salaam.

Jij bent ook op zoek nou misschien moet ik wel iets gaan regelen hier

09-05-2018, 21:42
Wrm typ je eig zo veel?

09-05-2018, 21:43
Kajol wat zoek je in een man En wat verwacht je van hem binnen een huwelijk?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7