Bekijk volle/desktop versie : Trots, Arrogantie, verwaandheid en opscheppen - Daily Islamic Reminders - Quran 16:78



Pagina's : [1] 2 3

08-05-2018, 02:33
Salam alaikum,

Broeders en zusters, dit leven maakt ons hard en bitter van binnen. Dit leven maakt ons zwak en ook sterk van buiten.
Allemaal gevoelens en keuzes die ons maken tot de persoon die we vandaag de dag zijn. Laten we allemaal nadenken
over wie we zijn en wat we uitstralen naar de wereld. Laten we nadenken over hoe Allah subhanahu wa ta'la ons zou willen zien.

Je hebt maar 1 leven om jezelf te bewijzen, benut hem goed broeders en zusters. Ieder seconden kan je laatste zijn.

Moge Allah ons laten behoren tot degene die slagen en niet bij degene die zich tegen Hem keerden.

---------------------------------------------------------------

Surah An-Nahl, Surah 16, Aya 78,

وَاللَّهُ أَخْرَجَكُم مِّن بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ لَا تَعْلَمُونَ شَيْئًا وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ ۙ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ

En Allah bracht jullie uit de buiken van jullie moeders voort terwijl jullie niets wisten. En Hij gaf jullie het gehoor en het zicht en de harten. Hopelijk zullen jullie dankbaarheid tonen.

And Allah has extracted you from the wombs of your mothers not knowing a thing, and He made for you hearing and vision and intellect that perhaps you would be grateful.

http://https://quran.com/16/78

-------------------------------------------------------------

Trots, Arrogantie, verwaandheid en opscheppen - Daily Islamic Reminders

http://https://www.youtube.com/watch?v=9Bj2DwTcp3k
https://www.youtube.com/watch?v=9Bj2DwTcp3k
[video=youtube;9Bj2DwTcp3k]https://www.youtube.com/watch?v=9Bj2DwTcp3k[/video]


08-05-2018, 22:01


-

09-05-2018, 07:51
Zo gek dat men amper reageert als iemand zoiets als dit post. Als men over onzin praat is iedereen er als de kippen bij...
Up voor jou...

09-05-2018, 12:03

Citaat door KingOfRapMiem.:
Turken hebben vaak nationale arrogantie en trots
hhahaha goeie naam

09-05-2018, 12:10


Up.

09-05-2018, 12:16

Citaat door vlinderA:
Zo gek dat men amper reageert als iemand zoiets als dit post. Als men over onzin praat is iedereen er als de kippen bij...
Up voor jou...
Heb ik altijd al gehad hier veel mensen zijn niet geinteresseerd in Islamitische zaken, pas wanneer het gaat over sensatie en haat dan zijn ze van de partij. Dit is los van kennis ook een goed middel om te herkennen wat de intenties zijn van mensen hier.

09-05-2018, 12:17

Citaat door KingOfRapMiem.:
Turken hebben vaak nationale arrogantie en trots
Letterlijk ieder land kent zijn arrogante mensen die lopen met trots.

09-05-2018, 12:18

Citaat door TDM:
Heb ik altijd al gehad hier veel mensen zijn niet geinteresseerd in Islamitische zaken, pas wanneer het gaat over sensatie en haat dan zijn ze van de partij. Dit is los van kennis ook een goed middel om te herkennen wat de intenties zijn van mensen hier.
Dit is ook niet echt de groep waar je iets kunt bereiken. Misschien beter Islam hoekje?

09-05-2018, 12:20

Citaat door Brokenheart.:
Dit is ook niet echt de groep waar je iets kunt bereiken. Misschien beter Islam hoekje?
Ik heb dezelfde topics daar ook geopend, maar Islam hoekje is niet veel beter ook al lijkt dat wel zo.
Het zijn gewoon dezelfde sensaties, haat, ruzie maar alleen met een Islamitische tint hahaha.

09-05-2018, 12:22

Citaat door TDM:
Ik heb dezelfde topics daar ook geopend, maar Islam hoekje is niet veel beter ook al lijkt dat wel zo.
Het zijn gewoon dezelfde sensaties, haat, ruzie maar alleen met een Islamitische tint hahaha.
Ow oke.. Ach niet iedereen hoeft te reageren. Er zijn vast zat mensen die er wat aan hebben, maar niet willen reageren.

09-05-2018, 12:41

Citaat door Brokenheart.:
Ow oke.. Ach niet iedereen hoeft te reageren. Er zijn vast zat mensen die er wat aan hebben, maar niet willen reageren.
Inderdaad het draait uiteindelijk om kwaliteit geen kwantiteit.

09-05-2018, 12:43

Citaat door KingOfRapMiem.:
Laten we eerlijk zijn; wie is tegenwoordig nog nederig beleefd zonder trots naar anderen toe, buiten ouderen om?
Eigenschappen als trots, arrogantie, verwaandheid, opscheppen zijn menselijke eigenschappen, die iedereen wel vaak of opeen bepaald punt in hun leven ervaren. Het is dan ook niet mogelijk om negatieve eigenschapen die we hebben in zijn totaal te onderdrukken. Daarom is kennis van noodzaak omdat het ons de mogelijkheid geeft om beter inzicht te hebben over wat we doen en wat we beter niet kunnen doen. Je kunt immers pas iets veranderen nadat je beseft dat er verandering nodig is en het niet alleen jezelf beschadigd maar ook anderen.

09-05-2018, 12:51



Citaat door Brokenheart.:
Ow oke.. Ach niet iedereen hoeft te reageren. Er zijn vast zat mensen die er wat aan hebben, maar niet willen reageren.
Ja dit dus, TDM

09-05-2018, 12:56

Citaat door KingOfRapMiem.:
True, maar wat jij hier zegt, zie je helaas bijna niet in het dagelijks leven.

Mensen zijn zo bezig om zichzelf zinloos beter te laten voelen dan anderen, omdat de meeste die innerlijke comfort missen in hun leven, en het daaruit willen halen.
Inderdaad het is een lastige kwestie en in praktijk zie je het helaas niet of weinig in het dagelijkse leven.
We maken onszelf slaaf van onze begeertes en dat begint ons zo te domineren dat principes en discipline steeds meer vervaagt.
Een simpele voorbeeld is stel we kopen nu een outfit wat best wel prijzig is en dus als luxe kan worden ervaren. Automatisch komen er stofjes bij ons vrij die ons laat handelen alsof we trots moeten zijn als een pauw. Je ziet dat de houding wijzigt en we een bepaalde erkenning verwachten van anderen voor datgene wat we dragen. Als een soort statusbalkje die je hebt in games zie je dat we ons daardoor sneller trots en arrogant zouden opstellen. Als we een zeeman en hema outfit aanhadden dan zouden we ons misschien heel bescheiden opstellen en dit gaat alleen maar over 1 simpel ding. Het laat zien zoals gewoonlijk hoe complex de bouw van mensen zijn.

09-05-2018, 13:02
Vind het erg sterk hoe Mohammed Hoblos in dat lezing aangeeft hoe erg wij eigenlijk niets zijn terwijl we lopen alsof we iets zijn.
Dat we honderd jaar geleden niet eens bestonden laat staan een zaad. Dat de waarde van ons begin eigenlijk zo laag was dat niemand van ons hier sperma van de tafel zou pakken. Nou dat was gewoon onze begin en na al die jaren dat Allah ons heeft gemaakt tot prachtige creatie. In plaats van dat we Allah bedanken voor onze ogen, oren, mond, handen, hersens, hart enzovoort zeggen we nee ik ben te druk, ik moet werken of studeren en ik wil genieten van mijn leven. Een grotere ondankbaarheid kon ik me eigenlijk niet voorstellen.

Pagina's : [1] 2 3