Bekijk volle/desktop versie : Marokkaans meisje daten



Pagina's : [1] 2 3 4 5

01-05-2018, 00:07
Hallo iedereen,
Ik ben een Nederlandse jongen en heb een date met een Marokkaans (en Islamitisch) meisje.
Nu ben ik benieuwd of er dingen zijn die ik kan doen of waar ik rekening mee kan houden, met betrekking tot cultuur en geloof.

Ik heb een basisbegrip van halal en haram, maar daar houdt het een beetje op.
Alle tips en adviezen zijn meer dan welkom

01-05-2018, 00:26


Je zit hier verkeerd hier zijn geen Marokkaanse meisjes alleen gescheiden vrouwen met kinderen

01-05-2018, 00:46
Je kan je alvast bekeren.

01-05-2018, 00:48
Je hoeft niet te bekeren. Een klein deel van hun doen het toch met alles en iedereen.

01-05-2018, 04:30



Citaat door Kerol:
Hallo iedereen,
Ik ben een Nederlandse jongen en heb een date met een Marokkaans (en Islamitisch) meisje.
Nu ben ik benieuwd of er dingen zijn die ik kan doen of waar ik rekening mee kan houden, met betrekking tot cultuur en geloof.

Ik heb een basisbegrip van halal en haram, maar daar houdt het een beetje op.
Alle tips en adviezen zijn meer dan welkom
Wees gewoon jezelf, het is niet aan jou om haar normen te raden. Zij is prima in staat om te vertellen wat ze wilt en niet wilt, zo leer je elkaar kennen. Of dacht je dat Marokkanen allemaal onderling dezelfde normen hebben? Moment dat mensen niet in een eigen land wonen gaan normen 10x sneller alle kanten op dan in het eigen land.

Basisbegrippen halal en haram... makrooh en mubah (ja, er zijn meer dan twee woorden). Tenzij je echt een islamstudie wilt volgen zou ik zeggen stop voor je begint, want weten wat twee woorden betekenen zonder de hele achtergrond maakt het tot lege woorden. Een ding weet je, ze date en ook nog met een niet moslim, dus het islam gehalte is niet heel hoog. Dat wetende ga jij met islam aankomen?

Jij drinkt alcohol las ik in je andere post, blijf gewoon doen als dat jouw ding is. Blijf wie je bent, een vrouw bepaald dat zelf wel of ze dat leuk vind of niet en of ze dat aangeeft of niet. Als jij een toneelstukje gaat houden ben je oneerlijk naar haar toe en jezelf, waar ben je dan mee bezig?

01-05-2018, 04:41

Citaat door Abdul_Karim:
Wees gewoon jezelf, het is niet aan jou om haar normen te raden. Zij is prima in staat om te vertellen wat ze wilt en niet wilt, zo leer je elkaar kennen. Of dacht je dat Marokkanen allemaal onderling dezelfde normen hebben? Moment dat mensen niet in een eigen land wonen gaan normen 10x sneller alle kanten op dan in het eigen land.

Basisbegrippen halal en haram... makrooh en mubah (ja, er zijn meer dan twee woorden). Tenzij je echt een islamstudie wilt volgen zou ik zeggen stop voor je begint, want weten wat twee woorden betekenen zonder de hele achtergrond maakt het tot lege woorden. Een ding weet je, ze date en ook nog met een niet moslim, dus het islam gehalte is niet heel hoog. Dat wetende ga jij met islam aankomen?

Jij drinkt alcohol las ik in je andere post, blijf gewoon doen als dat jouw ding is. Blijf wie je bent, een vrouw bepaald dat zelf wel of ze dat leuk vind of niet en of ze dat aangeeft of niet. Als jij een toneelstukje gaat houden ben je oneerlijk naar haar toe en jezelf, waar ben je dan mee bezig?
Mss heb je het niet door maar dit is wss weer een of andere kleine aapje die hier al een account heeft.

01-05-2018, 04:45

Citaat door marocci10:
Mss heb je het niet door maar dit is wss weer een of andere kleine aapje die hier al een account heeft.
Had ik inderdaad aan gedacht, zo gaat het wel vaker, vinden bepaalde mensen grappig.

01-05-2018, 06:16

Citaat door marocci10:
Mss heb je het niet door maar dit is wss weer een of andere kleine aapje die hier al een account heeft.
Ja toch, want iedereen is sinds 2000 lid van marokko.nl
Mafkees

01-05-2018, 11:23

Citaat door marocci10:
Je hoeft niet te bekeren. Een klein deel van hun doen het toch met alles en iedereen.
Nou nou, het is een lief meisje dat ik beter wil leren kennen. Wat jij daarachter zoekt, zegt meer over jou dan over haar.

01-05-2018, 12:01

Citaat door Abdul_Karim:
Wees gewoon jezelf, het is niet aan jou om haar normen te raden. Zij is prima in staat om te vertellen wat ze wilt en niet wilt, zo leer je elkaar kennen. Of dacht je dat Marokkanen allemaal onderling dezelfde normen hebben? Moment dat mensen niet in een eigen land wonen gaan normen 10x sneller alle kanten op dan in het eigen land.

Basisbegrippen halal en haram... makrooh en mubah (ja, er zijn meer dan twee woorden). Tenzij je echt een islamstudie wilt volgen zou ik zeggen stop voor je begint, want weten wat twee woorden betekenen zonder de hele achtergrond maakt het tot lege woorden. Een ding weet je, ze date en ook nog met een niet moslim, dus het islam gehalte is niet heel hoog. Dat wetende ga jij met islam aankomen?

Jij drinkt alcohol las ik in je andere post, blijf gewoon doen als dat jouw ding is. Blijf wie je bent, een vrouw bepaald dat zelf wel of ze dat leuk vind of niet en of ze dat aangeeft of niet. Als jij een toneelstukje gaat houden ben je oneerlijk naar haar toe en jezelf, waar ben je dan mee bezig?

Klinkt eigenlijk zo logisch, dat ik het stom vind dat ik er zelf niet op kwam. Thanks man.


Citaat door marocci10:
Mss heb je het niet door maar dit is wss weer een of andere kleine aapje die hier al een account heeft.
Helaas


Citaat door geurkaars:
Ja toch, want iedereen is sinds 2000 lid van marokko.nl
Mafkees
Ja daar zat ik dan, in mijn luiers achter de desktop op een toetsenbord te rammen.
Er is niet veel veranderd.

01-05-2018, 12:27
Basisbegrip van haram en halal. Nou, daten is haram. Er zit ook geen toekomst voor jullie in, aangezien een moslima niet met een niet-moslim kan trouwen. Its just the start.

01-05-2018, 13:18

Citaat door geurkaars:
Ja toch, want iedereen is sinds 2000 lid van marokko.nl
Mafkees
Kijk gewoon wnnr die zijn account heeft aangemaakt. Gisteren. Ben je een ezel ofzo.

01-05-2018, 17:24



Citaat door Sarcasm:
Basisbegrip van haram en halal. Nou, daten is haram. Er zit ook geen toekomst voor jullie in, aangezien een moslima niet met een niet-moslim kan trouwen. Its just the start.


Dan ga ik het als een goed teken zien dat we toch een date hebben. En denk als het zover komt dat het over trouwen gaat, dat we wel iets kunnen bedenken waar we allebei gelukkig mee worden

01-05-2018, 18:00

Citaat door TheGame..:
De ummah van tegenwoordig
Zo makkelijk. Ze krijgen enkel de benaming moslims. Maar in werkelijkheid

01-05-2018, 18:17

Citaat door marocci10:
Zo makkelijk. Ze krijgen enkel de benaming moslims. Maar in werkelijkheid
Is het niet zo dat iedereen zelf invulling geeft aan zijn of haar geloof? Ik ken dan niet zoveel moslims, maar van de katholieken die ik ken weet ik dat er onderling enorme verschillen zijn.
En wie ben je als mens zelf om over andermans overtuiging te oordelen? De enige die over anderen zou kunnen oordelen lijkt me de godheid waar je in gelooft.

Pagina's : [1] 2 3 4 5