Bekijk volle/desktop versie : Excuses voor Iniesta: 'Sorry Andrés, dat je nooit de Gouden Bal won'



Pagina's : [1] 2 3

26-04-2018, 14:58
Pascal Ferré, hoofdredacteur van France Football, heeft zijn excuses aangeboden aan Andrés Iniesta. Het magazine dat verantwoordelijk is voor de uitreiking van de Ballon d'Or heeft er spijt van dat Iniesta nooit met Gouden Bal in handen stond: 'Perdón Andrés', ofwel 'Sorry Andrés'.

Pijnlijk. Zo noemt Ferré in zijn hoofdredactioneel commentaar het feit dat Iniesta nooit met Ballon d'Or in handen stond. De Spaanse middenvelder en captain van Barcelona maakte afgelopen week grote indruk in de finale van de Copa del Rey tegen Sevilla (5-0) en vertrekt na dit seizoen uit La Liga. Het zorgde voor het nodige schaamrood op de kaken van de hoofdredacteur van het Franse magazine toen hij nog maar eens het lijstje van Gouden Bal-winnaars erbij pakte.
Ferré noemt Iniesta de speler met het meeste inzicht ooit. ,,In vijftien jaar tijd heeft hij laten zien hoe simpel voetbal kan zijn. Hij bracht het voetbal tot leven. Zonder Iniesta zou Messi veel sneller afgeschreven zijn bij Barcelona. Het talent van Iniesta laat anderen floreren. "

Spijt
Ondanks de lovende woorden ontving Iniesta nooit de Ballon d'Or. In zijn column schrijft hoofdredacteur Pascal Ferré namelijk dat hij baalt dat Iniesta onder meer in 2010 niet de Ballon d’Or won. Op het wereldkampioenschap maakt eIniesta de winnende treffer in de finale tegen Nederland. Toen werd hij tweede achter ploeggenoot Lionel Messi. ,,Iniesta is de grootste afwezige in de lijst van winnaars", vindt de hoofdredacteur. ,,En dat doet pijn. We kunnen alleen maar hopen dat Iniesta een fenomenaal WK speelt en we deze fout kunnen repareren."

26-04-2018, 15:01


Ontzettend veel respect voor Iniesta. Hij is de grootste veldheer die er ooit te vinden was (is) op het middenveld.

Ik ben het wel met hem eens over de Ballon Dor van 2010. Die had Iniesta verdiend omdat Iniesta het WK won door zijn beslissende.

Sneijder had m ook wel verdiend met zijn treble en sterk gespeelde WK.

28-04-2018, 10:35
Zidane:

Citaat:
Zinédine Zidane bewondert Andrés Iniesta. De trainer van Real Madrid spreekt vrijdag lyrisch over de middenvelder van Barcelona, die zijn vertrek aankondigde op een persconferentie. "Als je van voetbal houdt, valt het je zwaar om zo'n speler te zien vertrekken", vertelt Zidane, zelf trainer van rivaal Real Madrid. Volgens de oefenmeester had Iniesta in zijn carrière minstens eenmaal de Ballon d'Or moeten winnen.

"Ik zie hem niet als speler van Barcelona, maar gewoon als een speler", citeert Marca de oefenmeester op de persconferentie, daags voor het competitieduel met Leganés. "Ik ben hem twee of drie keer tegengekomen en het is een heel charmante, ingetogen man. Ik houd van spelers die op het veld alles kunnen geven, maar daarbuiten zo kalm zijn. Ik kan geen slecht woord over hem laten vallen."

"Ik bewonder zijn spel en ik wens hem het beste als voetballer, maar bovenal als persoon. We hebben het over iemand die iedereen heeft laten dromen. Hij verdiende het om de Ballon d'Or te winnen, zeker toen hij wereldkampioen werd. Het was duidelijk dat hij het toen verdiende", doelt Zidane op het jaar 2010, toen Iniesta Spanje naar de wereldtitel schoot. De spelverdediger eindigde toen als tweede met 17,36 procent van de stemmen; Lionel Messi kreeg 22,65 procent.



28-04-2018, 10:36
geloofwaardigheid van de ballon d'or 2010 kan je in twijfel trekken.

Iniesta was heer en meester maar door commercie en politiek was duidelijk dat Messi de bal won....

Terwijl Iniesta hele belangrijke prijzen won en ook nog eens beslissend was.

28-04-2018, 11:30


je zou maar real madrid supporter zijn geweest in het tijdperk messi/xavi/iniesta/busquets

gatverdamme wat een kutleven moet je dan hebben gehad

28-04-2018, 12:11

Citaat door Monddoodbario:
geloofwaardigheid van de ballon d'or 2010 kan je in twijfel trekken.

Iniesta was heer en meester maar door commercie en politiek was duidelijk dat Messi de bal won....

Terwijl Iniesta hele belangrijke prijzen won en ook nog eens beslissend was.


meest die het niet verdiend is wel Ronaldo

28-04-2018, 12:29

Citaat door LaasteGeruchten:
meest die het niet verdiend is wel Ronaldo
Lg
Hij is gehandicapt.

Wanneer je tegen hem zegt over 2010, zegt hij onterecht over Messi.
In 2013 moest ie naar Ribery gaan. In 2014 naar Ramos of Neuer.
2016 en 2017 naar Messi.
Wedden dat hij nu dit meeleest en hij zin heeft om te schreeuwen als een domme jongen die Babyradio?

28-04-2018, 12:31

Citaat door Malevolent:
je zou maar real madrid supporter zijn geweest in het tijdperk messi/xavi/iniesta/busquets

gatverdamme wat een kutleven moet je dan hebben gehad
Nou.
Ik kan je alvast vertellen dat Babyradio nog steeds een kutleven heeft, aangezien Messi nog niet is gestopt.

28-04-2018, 14:38

Citaat door LaasteGeruchten:
meest die het niet verdiend is wel Ronaldo
In 2010 verdiende Ronaldo het inderdaad minder dan Iniesta en Sneijder.

28-04-2018, 14:42

Citaat door Monddoodbario:
In 2010 verdiende Ronaldo het inderdaad minder dan Iniesta en Sneijder.
Ronaldo verdiende in 2010 inderdaad een gouden dildo, zoals jij klappen verdiend in je tbs kamer.

28-04-2018, 14:44

Citaat door Wrongbet:
Ronaldo verdiende in 2010 inderdaad een gouden dildo, zoals jij klappen verdiend in je tbs kamer.
wooow jij zou een goede rapper kunnen zijn

jij gaat hard

28-04-2018, 14:47

Citaat door Monddoodbario:
wooow jij zou een goede rapper kunnen zijn

jij gaat hard
Ik stuur je vanavond een gouden dildo van je lover C Ronaldo.

28-04-2018, 14:53



Citaat door Wrongbet:
Ik stuur je vanavond een gouden dildo van je lover C Ronaldo.
drop iemand die beat voor Wrongbet

28-04-2018, 14:56

Citaat door Monddoodbario:
drop iemand die beat voor Wrongbet
[video=youtube;m_mBCHPFMM4]https://www.youtube.com/watch?v=m_mBCHPFMM4[/video]https://www.youtube.com/watch?v=m_mBCHPFMM4

28-04-2018, 14:58
2010 Wesley Sneijder: Treble / belangrijk voor NL op het WK
2010 Andres Iniesta: La Liga / WK met Spanje / Beslissend in de finale
2010 Messi: La Liga / Vernederd door Duitsland met 0-4

Messi gouden bal


Pagina's : [1] 2 3