Bekijk volle/desktop versie : Boussaid reageert op boycotcampagne van Marokkaanse producten (video)



Pagina's : [1] 2

25-04-2018, 21:03
Al enkele dagen wordt er via social media opgeroepen tot het boycotten van drie Marokkaanse merken.



Minister van Economie en Financiën Mohamed Boussaid maakte dinsdag (24 april) van de gelegenheid gebruik om in een toespraak in het Parlement te reageren op de boycotcampagne tegen drie Marokkaanse merken.

"We moeten Marokkaanse bedrijven en de producten aanmoedigen, in tegenstelling tot wat sommige" Mdawikh "(idioten) doen, die oproepen tot een boycot van gestructureerde Marokkaanse bedrijven, die mensen tewerkstellen en hun belastingen betalen", zei hij in antwoord op een vraag van de CGEM-groep in het Huis van Raadsleden.

Sinds vrijdag 20 april wordt er via sociale netwerken anoniem opgeroepen tot een boycot, gericht op drie Marokkaanse merken: Sidi Ali, Afriquia en Danone.

[video=youtube;_hWen-RHC8o]https://www.youtube.com/watch?v=_hWen-RHC8o[/video]

YouTube link

25-04-2018, 22:55


En zoals we van de redactie gewend zijn, alweer te weinig context.

Ik kan nergens lezen waarom er opgeroepen wordt om deze bedrijven te boycotten.

26-04-2018, 14:21
Danone een Marokkaans merk??

26-04-2018, 14:22

Citaat door _Community_:
En zoals we van de redactie gewend zijn, alweer te weinig context.

Ik kan nergens lezen waarom er opgeroepen wordt om deze bedrijven te boycotten.
het is politiek om Akkhanoush dwars te zitten als minister van Landbouw...


Ik kan me best vinden in de PJD maar dit is best een domme zet van ze (van sommige dan zoals ibnKirane denk ik)

26-04-2018, 14:28


Nadat Bou3eshrien (die IbnKirane in de media ondersteunde) is opgepakt omdat hij een campagne was begonnen tegen Akkhanoush, willen sommige op deze manier terug slaan...

En in de sectoren waar minister Akkhanoush verantwoordelijk voor is, inclusief zijn Afriqiya Gaz...

Ik ben ook geen fan van de huidige minister van Landbouw aangezien hij daar zit om zijn eigen belangen te dienen. Maar om op te roepen tot een boycot (via facebook:giechelkan gevaarlijk zijn.. aangezien producenten hun investeringen in de sector kunnen stoppen omdat ze bang zijn dat er een terugval zal zijn in de melkconsumptie met als gevolgd dat duizenden mensen boeren hun inkomsten kwijt raken.

Ze geven zelf als reden dat het te duur is voor de armen vandaar de oproep tot de boycot maar marokko kent een vrije economie waar je als consument de keuze hebt om andere merken te kopen. Was dit niet het geval had ik het kunnen begrijpen.

Al mohim het is gewoon domme politiek en heel kinderachtig, armen drinken overigens water uit de kraan en geen sidi 3ali of tanken hun auto vol

Zelfs de producten die ze hebben uitgekozen kloppen niet bij hun verhaal.. mensen moeten echt nadenken

26-04-2018, 14:33
Ik hou wel van de stijl van ibnKirane maar hij moet eigenlijk toegeven dat hij buiten spel staat.. hij kan het maar niet verkroppen dat hij geen premier meer is. Persoonlijk begrijp ik het wel maar je moet het landsbelang altijd boven de partijen of personen plaatsen

26-04-2018, 15:05
Boycot is een vreedzame manier van protest die goed werkt. Ik boycot al jaren zo veel mogelijk producten van SNI aka ONA

26-04-2018, 15:23

Citaat door Handig:
Boycot is een vreedzame manier van protest die goed werkt. Ik boycot al jaren zo veel mogelijk producten van SNI aka ONA
jij mag het land zowieso niet in ya Polisario aanhanger. Ga je papegaai naaien of zo ya l mkalakh


Citaat door WorldFamous77:
Of is ie zelf papegaai?

Ik spuit Pino nat met een plantenspuit, en nu vliegt ie er zelf elke keer naar toe. Zeker 5 keer per dag, net een waterrat.


Citaat door WorldFamous77:
Soub7ana Allah, Pino is gelijk komen kijken naar de foto. Controle

26-04-2018, 15:27
Paleis fifis zijn weer aktief

26-04-2018, 15:32

Citaat door _Community_:
En zoals we van de redactie gewend zijn, alweer te weinig context.

Ik kan nergens lezen waarom er opgeroepen wordt om deze bedrijven te boycotten.
de drie producten zijn eigendom van de elite in marokko die dichtbij de koning zitten en dus een monopolie positie hebben.
Ze hebben geen concurrentie in de marokkaanse markt en mogen derhalve zelf hun prijzen bepalen, sidi ali bijvoorbeeld is tevens eigendom van alle andere watermerken in marokko,bahia, ain atlas etc...
met andere woorden, er is maar 1 aanbieder in de markt, en wordt concurrent onmogelijk gemaakt omdat andere spelers geen toestemming van papzak 6 krijgen mee te doen.
er zijn maar weinig landen op aarde waar de leider concurrentie onmogelijk maakt door zijn eigen vriendjes een monopolie positie te geven in de markt, de grootste verliezer is hiermee de marokkaanse consument, geen concurrentie betekent geen verschillende prijzen, dus 1 aanbieder die mag doen en laten wat hij wilt.

anno 2018 zie je deze marktwerking alleen in derdewereld vuilnisbelt landen zoals marokko.
Helaas het is niet anders,we hadden het ook graag anders gezien.

26-04-2018, 15:32

Citaat door Seymour:
het is politiek om Akkhanoush dwars te zitten als minister van Landbouw...


Ik kan me best vinden in de PJD maar dit is best een domme zet van ze (van sommige dan zoals ibnKirane denk ik)
wat zijn sommige mgarba toch te dom om te poepen.

26-04-2018, 15:34

Citaat door Alcoholist..:
de drie producten zijn eigendom van de elite in marokko die dichtbij de koning zitten en dus een monopolie positie hebben.
Ze hebben geen concurrentie in de marokkaanse markt en mogen derhalve zelf hun prijzen bepalen, sidi ali bijvoorbeeld is tevens eigendom van alle andere watermerken in marokko,bahia, ain atlas etc...
met andere woorden, er is maar 1 aanbieder in de markt, en wordt concurrent onmogelijk gemaakt omdat andere spelers geen toestemming van papzak 6 krijgen mee te doen.
er zijn maar weinig landen op aarde waar de leider concurrentie onmogelijk maakt door zijn eigen vriendjes een monopolie positie te geven in de markt, de grootste verliezer is hiermee de marokkaanse consument, geen concurrentie betekent geen verschillende prijzen, dus 1 aanbieder die mag doen en laten wat hij wilt.

anno 2018 zie je deze marktwerking alleen in derdewereld vuilnisbelt landen zoals marokko.
Helaas het is niet anders,we hadden het ook anders gezien.
klaploper nr 2 is gekomen...

Geef eens een arab bron en verrijk ons met je kennis

26-04-2018, 15:34


Deze informatieve filmpje in het arabisch legt het allemaal nog even glashelder uit

http://https://www.youtube.com/watch?v=z2wqfIsfca4

26-04-2018, 15:37
deze arabier legt het nog even uit

http://https://www.youtube.com/watch?v=nStHtvsSNhU

want we moeten met arab bronnen komen anders geloven sommige downies ons niet.

26-04-2018, 15:40

Citaat door Handig:
Boycot is een vreedzame manier van protest die goed werkt. Ik boycot al jaren zo veel mogelijk producten van SNI aka ONA

Papegaai mode

Pagina's : [1] 2