Bekijk volle/desktop versie : Oproep voor lawaaidemonstratie tijdens dodenherdenking op de Dam



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

24-04-2018, 13:08
'Kom ook demonstreren tegen racistische 4 mei viering', luidt een opvallende oproep op Facebook. De organisatie Geen 4 Mei voor Mij, vraagt mensen om tijdens de Nationale Dodenherdenking herrie te komen maken op de Dam. Dertien mensen hebben aangeven mee te schreeuwen, tientallen anderen zijn 'geïnteresseerd'.

​Geen 4 Mei Voor Mij wil met een lawaaidemonstratie protesteren tegen de huidige manier van herdenken. "Nederland herdenkt oorlogsmisdadigers die niet onderdoen voor nazi's", schrijft de groep op Facebook. "Wij zijn dit soort hypocrisie zat en willen een signaal geven aan de racisten die ons land regeren."

De reden voor het protest is dat op 4 mei niet alleen slachtoffers worden herdacht, maar ook militairen die sinds de Tweede Wereldoorlog omkwamen. Zo herdenken we ook soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië.

De protestgroep wil juist aandacht voor de slachtoffers in Indonesië. "Nederland herdenkt wél de daders maar niet de slachtoffers van deze racistische volkerenmoorden." Daarom heeft de groep besloten om op 4 mei, om acht uur ’s avonds, een lawaaimanifestatie te organiseren.

Moordaanslag


De organisatie Geen 4 Mei Voor Mij verzet zich al jaren tegen de dodenherdenking. Twee jaar geleden kondigde Christa Noëlla, lid van de protestgroep, al aan om niet meer aan de dodenherdenking te doen.

Dezelfde vrouw was begin dit jaar betrokken bij de oproep om een moordaanslag op Sinterklaas te plegen.


Verbod


De VVD in Amsterdam schrijft op Twitter dat er vandaag vragen over de demonstratie worden gesteld aan burgemeester Van Aartsen.


Aan AT5 laat de partij weten dat ze het protest willen verbieden, of verplaatsen naar een locatie ver weg van de Dam.


Lawaaidemonstratie


Berend Roorda, onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen, zegt dat zo'n lawaaidemonstratie niet zomaar verboden kan worden. "Iedereen heeft in Nederland het recht om te demonstreren. Het is uiteindelijk aan de burgemeester om een protest toe te laten of niet", laat hij aan Editie NL weten.

Voordat een demonstratie verboden wordt, moet de burgemeester met veel zaken rekening houden. Zo moet er gekeken worden naar de reden van demonstreren: "Als het puur om betogen gaat, dan is het lastig om zijn protest te verbieden. Maar als de actievoerders voornamelijk de andere bijeenkomst willen verstoren, dan is het een ander verhaal."

http://https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/oproep-voor-lawaaidemonstratie-tijdens-dodenherdenking-op-de-dam/ar-AAwgocP?li=AAazPsO&ocid=spartandhp#image=1

24-04-2018, 13:08


Ik zal op 4 mei aanwezig zijn om geluid te maken, goed initiatief. In Nederland zijn we toch VRIJ? Nou ik zal gebruik maken van mijn vrijheid.

24-04-2018, 13:13

Citaat door TDM:
Ik zal op 4 mei aanwezig zijn om geluid te maken, goed initiatief. In Nederland zijn we toch VRIJ? Nou ik zal gebruik maken van mijn vrijheid.
na het schreeuwen kun je gelijk de wallen in

24-04-2018, 13:18

Citaat door LtiFo:
na het schreeuwen kun je gelijk de wallen in
Nope

24-04-2018, 13:42


Een mooi moment om de adhan te verrichten tijdens deze stilte....

24-04-2018, 13:50

Citaat door Si.Lgdr:
Een mooi moment om de adhan te verrichten tijdens deze stilte....
Adhan is alleen oproep voor het gebed toch? Hoe dan ook moet gewoon kunnen roepen wat je wilt, ik hoor altijd dat dit een vrij land is.

24-04-2018, 13:54

Citaat door LtiFo:
na het schreeuwen kun je gelijk de wallen in
a le7mar voor jou bekende terrein he smeerlap

24-04-2018, 13:55
Die geestelijk gestoorden die zich moreel superieur achten gaan steeds verder.

24-04-2018, 13:57

Citaat door Ramb0:
Hoe zouden jullie het vinden als islamhaters hetzelfde zouden doen tijdens het vrijdaggebed en islamitische feestdagen?

Respecteer andermans feestdagen, herdenkingen, religies, etc.

Zo moeilijk is dat toch niet?
vrijdaggebed verstoren HAHAHAHA

In de moskee is ondanks dat iedereen welkom geen openbare ruimte. Je bent alleen welkom mits je je houdt aan de huisregels.

De Dam is wat dat betreft wel. Gewoon lekker schreeuwen mag volgens de wet.

En hypocrisie blootstellen ka je alleen maar toejuichen. Hoe kan je moordenaars/bezetters/slavendrijvers nou herdenken?

24-04-2018, 14:01
Het blijft me verbazen hoe door en door ziek in het hoofd sommige mensen zijn.

24-04-2018, 14:02

Citaat door Ramb0:
Hoe zouden jullie het vinden als islamhaters hetzelfde zouden doen tijdens het vrijdaggebed en islamitische feestdagen?

Respecteer andermans feestdagen, herdenkingen, religies, etc.

Zo moeilijk is dat toch niet?
Deze oproep is politiek gericht en niet religieus, dus je claim kan meteen de prullenbak in.

24-04-2018, 14:05

Citaat door Monddoodbario:
vrijdaggebed verstoren HAHAHAHA

In de moskee is ondanks dat iedereen welkom geen openbare ruimte. Je bent alleen welkom mits je je houdt aan de huisregels.

De Dam is wat dat betreft wel. Gewoon lekker schreeuwen mag volgens de wet.

En hypocrisie blootstellen ka je alleen maar toejuichen. Hoe kan je moordenaars/bezetters/slavendrijvers nou herdenken?
Het gaat hier niet over Moslims, Islam of moskee maar om Indonesië en zijn politieke verleden.
Dus gun men hier totaal niet het plezier om daarover te beginnen want dit heeft niks te maken met theologie maar politiek.

Voor mij is het belangrijk omdat we claimen hier vrij te zijn in Nederland, nou wil ik die vrijheid weleens ervaren of ik me mond mag opentrekken op openbaar grond gebied.

24-04-2018, 14:07



Citaat door Maquis:
Die geestelijk gestoorden die zich moreel superieur achten gaan steeds verder.
De slachtoffers en/of nabestaanden van Indonesië gaan steeds verder?
Hmmm oke vreemde reactie haha maar goed wees aanwezig zou ik zeggen en maak gebruik van je vrijheid.

24-04-2018, 14:10

Citaat door TDM:
Het gaat hier niet over Moslims, Islam of moskee maar om Indonesië en zijn politieke verleden.
Dus gun men hier totaal niet het plezier om daarover te beginnen want dit heeft niks te maken met theologie maar politiek.

Voor mij is het belangrijk omdat we claimen hier vrij te zijn in Nederland, nou wil ik die vrijheid weleens ervaren of ik me mond mag opentrekken op openbaar grond gebied.
+10 niets meer aan toe te voegen.

24-04-2018, 14:12

Citaat door OBB:
Het blijft me verbazen hoe door en door ziek in het hoofd sommige mensen zijn.
Inderdaad hoe ziek moet je zijn om een andermans recht af te doen als ziek. Héél ziek! Blijf binnen sluit deuren & Ramen heb je er géén "last" van

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24