Bekijk volle/desktop versie : Zoekende en zwevend door het leven depri



Pagina's : [1] 2

11-04-2018, 20:31
Beste leden,x

Voel me al jaren ellendig en zoekende. Kort samengevat gescheiden vader, 30 + geen drive kunnen vinden in deze doenya wat betreft zaken als een juiste baan kunnen vinden, hertrouwen en een eigen woning ( woon bij een vriend)doelloos piekeren over alles en nog wat. Extreme faalangst door al de ellende die ik meegemaakt hebt. Ik heb de juiste papieren hoger onderwijs maar kan me geen weg vinden in de zakkelijke wereld (weet niet wat ik wil).Ik zie het allemaal niet zitten. Ik durf gewoon geen stappen te zetten. Wellicht zit er iemand die ook in deze situatie heeft gezeten. Graag hoor ik van jou hoe jij dit hebt opgelost. Hieronder zal ik precies aangeven wat ik voel:


Teleurstellingen roepen bij mij een mix aan emoties, gevoelens en gedachten op. Hoe vaker en heftiger de teleurstellingen hoe heftiger de emoties. Ze maken mij onzeker, bang, verdrietig en kwaad.x

Vaak leidt de stress tot hevige hoofdpijn en slapeloze nachten. Daarnaast ben ik oeverloos aan het piekeren en wordt letterlijk alle energie uit me lijf gesloopt. Het gekke ervan is dat ik deze gevoelens niet kan controleren, daardoor blijf ik gevangen in mijn gedachte. Ik verlies hierdoor de controle over mezelf en de emotie neemt het dan over van het verstand. Ik word er ‘stapelgek’ van. Angst, verdriet en boosheid krijgen de overhand.x

Door al die teleurstelling die me negatief beïnvloeden kan ik nergens meer van genieten, omdat niets meer deugt of niets meer goed genoeg is. Me zelfbeeld is letterlijk gedaald naar een absolute daalpunt.

Ik ben zwaar teleurgesteld in mezelf. Ik word bang van mezelf. Bang voor me sterke gevoelens. Ik doe er echt alles aan om nieuwe teleurstellingen te voorkomen (solliciteren op hersensloos werk, maar daar voel me dan ook niet prettig bij). Ik kan niet meer genieten van kleine dingen. Vaak ben ik jaloers op de successen van anderen. Ik word alsmaar ouder en de kansen nemen af.

Ik snak zo erg naar successen om de teleurstellingen te compenseren. Maar helaas zitten ze zo diep dat de herinneringen altijd nog in me gedachte draag. Het gekke is dat ik me meer en meer minderwaardig voelt. De onbegrepen angst maakt dat ik niets meer durf, terwijl ik dat wel zou willen. Een groot gemis, ik doe mezelf zwaar tekort. Voor de buitenwereld heb ik een excuus om niets te ondernemen. Ik wil het liefst de hele dag rusten. Geen verplichtingen. Nergens vind ik de antwoorden die ik zoek en die mij rust geven. Ik schaam me dan ook diep voor deze situatie.

12-04-2018, 10:59


Moge god je bijstaan

12-04-2018, 12:25

Citaat door goldstone:
Salam... ik had graag contact met je willen zoeken en inshalah helpen maar wat mij bang maakt is dat je het volgende hebt gezegd:

Vaak ben ik jaloers op de successen van anderen. (Alhasad)

Ik zal je daarom een tip geven... haal die hasad weg en je zal zien dat jouw situatie zal veranderen.
Wat een ander heeft gehad heeft hij of zij van Allah gehad. Dus geen afgunst tonen. Druk elke keer op je hart als je dat gevoel krijgt. Zeg elke keer ahoudoubilahi mina shaytan Irajeem.

Misschien bedoelde je dat je mensen met succes “benijd”. Das heel wat anders. Dan gun je hen wat zij hebben en wens je hetzelfde voor jezelf.


3eilkom salaam, niet jaloers op de gunsten die ze van allah swt hebben gekregen. Ik gun het eenieder. Je hebt zoals je zelf ook al aangaf meerdere vormen. Ik ben juist iemand die positief jaloers wordt. Van kijk het is hem ook gelukt ondanks het feit dat hij/zij vele tegenslagen heeft gekend..

12-04-2018, 12:33

Citaat door missmocrootje:
Moge god je bijstaan
Ameen, eenieder die ( geestelijk) ziek is moge allah jullie bijstaan. De ene kan er beter omgaan dan de ander. Elkaar helpen is dan ook iets moois! Er zijn natuurlijk veel ergere situaties dan die van mij. Maar eenieder ervaart moeilijkheden op zijn manier...

12-04-2018, 14:44


Moge Allah swt jou bijstaan beste broeder.

Het raakt mij écht hoop dat je deze beproevingen (want dat zijn het) ziet als gunsten van Allah swt. Hij heeft jou lief en wil jou dichtbij hem. Roep HEM aan ...wat hij jou heeft afgenomen kan hij jou in veelvoud schenken!

Als er al een lid is die ik zou aanbevelen om je hart bij te luchten is het goldstone wel!

Moge Allah swt jou bijstaan, ameen


Fa inna ma’al ‘usri yusra Inna ma’al ‘usri yusra {Surah Ash-Sharh, aya 5,6] “Voorwaar, zo komt met de moeilijkheid de verlichting. Voorwaar, met de moeilijkheid komt de verlichting”

12-04-2018, 15:38

Citaat door goldstone:
Een oude man gaf zijn kleinzoon onderricht over het leven en levensgeluk.

Binnen in mij is een gevecht gaande zei hij tegen zijn kleinzoon.
Het is een gevecht tussen 2 wolven, de ene wolf is slecht, hij bestaat uit woede, jaloezie, hebzucht, verwaandheid, schuld, wrok, leugens, valse trots, superioriteit en ego.

De andere wolf is goed. Hij is vreugde, vrede, liefde, hoop, kalmte, nederigheid, vriendelijkheid, vrijgevigheid en compassie.

Binnen in jou woedt dezelfde strijd en datzelfde geldt voor ieder mens.

De kleinzoon dacht enkele ogenblikken na en vroeg toen aan zijn grootvader:
“Welke wolf zal dan het gevecht winnen?”

De oude man glimlachte en zei:
“Degene die je voedt.”
Diep

12-04-2018, 15:49

Citaat door Zwevende_:
Beste leden,x

Voel me al jaren ellendig en zoekende. Kort samengevat gescheiden vader, 30 + geen drive kunnen vinden in deze doenya wat betreft zaken als een juiste baan kunnen vinden, hertrouwen en een eigen woning ( woon bij een vriend)doelloos piekeren over alles en nog wat. Extreme faalangst door al de ellende die ik meegemaakt hebt. Ik heb de juiste papieren hoger onderwijs maar kan me geen weg vinden in de zakkelijke wereld (weet niet wat ik wil).Ik zie het allemaal niet zitten. Ik durf gewoon geen stappen te zetten. Wellicht zit er iemand die ook in deze situatie heeft gezeten. Graag hoor ik van jou hoe jij dit hebt opgelost. Hieronder zal ik precies aangeven wat ik voel:


Teleurstellingen roepen bij mij een mix aan emoties, gevoelens en gedachten op. Hoe vaker en heftiger de teleurstellingen hoe heftiger de emoties. Ze maken mij onzeker, bang, verdrietig en kwaad.x

Vaak leidt de stress tot hevige hoofdpijn en slapeloze nachten. Daarnaast ben ik oeverloos aan het piekeren en wordt letterlijk alle energie uit me lijf gesloopt. Het gekke ervan is dat ik deze gevoelens niet kan controleren, daardoor blijf ik gevangen in mijn gedachte. Ik verlies hierdoor de controle over mezelf en de emotie neemt het dan over van het verstand. Ik word er ‘stapelgek’ van. Angst, verdriet en boosheid krijgen de overhand.x

Door al die teleurstelling die me negatief beïnvloeden kan ik nergens meer van genieten, omdat niets meer deugt of niets meer goed genoeg is. Me zelfbeeld is letterlijk gedaald naar een absolute daalpunt.

Ik ben zwaar teleurgesteld in mezelf. Ik word bang van mezelf. Bang voor me sterke gevoelens. Ik doe er echt alles aan om nieuwe teleurstellingen te voorkomen (solliciteren op hersensloos werk, maar daar voel me dan ook niet prettig bij). Ik kan niet meer genieten van kleine dingen. Vaak ben ik jaloers op de successen van anderen. Ik word alsmaar ouder en de kansen nemen af.

Ik snak zo erg naar successen om de teleurstellingen te compenseren. Maar helaas zitten ze zo diep dat de herinneringen altijd nog in me gedachte draag. Het gekke is dat ik me meer en meer minderwaardig voelt. De onbegrepen angst maakt dat ik niets meer durf, terwijl ik dat wel zou willen. Een groot gemis, ik doe mezelf zwaar tekort. Voor de buitenwereld heb ik een excuus om niets te ondernemen. Ik wil het liefst de hele dag rusten. Geen verplichtingen. Nergens vind ik de antwoorden die ik zoek en die mij rust geven. Ik schaam me dan ook diep voor deze situatie.
Definieer je successen niet naar de buitenwereld niet toe
Dat is de reden van teleurstellingen

Succes is vanbinnen en waar jezelf tevreden mee bent
Daar zit echte kracht
Rest volgen wel uiteindelijk,geloof me

Iedereen heeft angsten,geloof me!
De ene meer dan de andere,hoe je ermee omgaat is de vraag

Je gaat je dieptes missen als bij de hoogtes zit

Hoe gek het ook klinkt, daar zit je echte geluk

12-04-2018, 15:54
Klopt URUS, vaak durft men niet openlijk te praten. Trots op onze broeder Zwevende En leden zoals jullie. Allahla khtékoum

12-04-2018, 16:17

Citaat door URUS:
ameen ya rab...

Het is niet alleen praten maar ook een helpende hand aan te bieden
Klopt daarin heb je ZO gelijk. Alhamdoulillah dat er nog mensen zijn die oprecht begaan zijn met hun medemens en de helpende hand toereiken.

Als vrouw kan ik dua voor hem doen daar stopt het. Hoe graag ik meer zou willen doen.

12-04-2018, 16:30
Er is altijd morgen

12-04-2018, 19:38

Citaat door Cyborg:
Definieer je successen niet naar de buitenwereld niet toe
Dat is de reden van teleurstellingen

Succes is vanbinnen en waar jezelf tevreden mee bent
Daar zit echte kracht
Rest volgen wel uiteindelijk,geloof me

Iedereen heeft angsten,geloof me!
De ene meer dan de andere,hoe je ermee omgaat is de vraag

Je gaat je dieptes missen als bij de hoogtes zit

Hoe gek het ook klinkt, daar zit je echte geluk
Ik snap je punt. Het is niet zozeer dat ik succesvol willen zijn en uit wil blinken. Ik probeer een normaal en gezegende leven te leiden. Dat betekend dat je bepaalde zaken in handen moet hebben. Het is frustrerend dat je op alle vlakken blokkeert en niet vooruit komt. Het is mentaal moeilijk te verwerken... je komt van een positie waar je alles had en op een gegeven moment verlies je alles. Je probeert dan stuk voor stuk stapen te maken. Naarmate de tijd merk je dat het niet opschiet omdat je blijft circuleren in dat negatieve omgeving.. je wilt graag een baan dat bij je past( je bemerkt dat het moeilijk gaat omdat je mentaal in de war bent) woningen idem dito ( randstad en omgeving zijn de wachttijden rond de 16 jaar) ik zit pas op de 13 jaar.. een vrouw vinden is ook niet even makkelijk.. al met al zit je met zoveel narigheden dat je bijna niet meer positief kan denken..

12-04-2018, 19:42

Citaat door prinses3arbia:
Moge Allah swt jou bijstaan beste broeder.

Het raakt mij écht hoop dat je deze beproevingen (want dat zijn het) ziet als gunsten van Allah swt. Hij heeft jou lief en wil jou dichtbij hem. Roep HEM aan ...wat hij jou heeft afgenomen kan hij jou in veelvoud schenken!

Als er al een lid is die ik zou aanbevelen om je hart bij te luchten is het goldstone wel!

Moge Allah swt jou bijstaan, ameen


Fa inna ma’al ‘usri yusra Inna ma’al ‘usri yusra {Surah Ash-Sharh, aya 5,6] “Voorwaar, zo komt met de moeilijkheid de verlichting. Voorwaar, met de moeilijkheid komt de verlichting”
Allereerst shoukran voor je medeleven.. het is echt moeilijk deze tijd om stabiel te zijn. Er is veel fitna en daarnaast wordt Nederland ook steeds moeilijker wat betreft veel zaken. Zolang je zwevend bent dan kom je er heel moeilijk uit..

12-04-2018, 19:47



Citaat door Zwevende_:
Ik snap je punt. Het is niet zozeer dat ik succesvol willen zijn en uit wil blinken. Ik probeer een normaal en gezegende leven te leiden. Dat betekend dat je bepaalde zaken in handen moet hebben. Het is frustrerend dat je op alle vlakken blokkeert en niet vooruit komt. Het is mentaal moeilijk te verwerken... je komt van een positie waar je alles had en op een gegeven moment verlies je alles. Je probeert dan stuk voor stuk stapen te maken. Naarmate de tijd merk je dat het niet opschiet omdat je blijft circuleren in dat negatieve omgeving.. je wilt graag een baan dat bij je past( je bemerkt dat het moeilijk gaat omdat je mentaal in de war bent) woningen idem dito ( randstad en omgeving zijn de wachttijden rond de 16 jaar) ik zit pas op de 13 jaar.. een vrouw vinden is ook niet even makkelijk.. al met al zit je met zoveel narigheden dat je bijna niet meer positief kan denken..
Leven is ook niet gemaakt om het gemakkelijk te hebben

Niet iedereen hoeft leider,rijk of koning te zijn

Zoek je hulp in je dode hoeken,soms niet te ver zoeken

Geluk,positief zijn kan simpel weg liggen aan een glasje thee drinken s'morgensvroeg

12-04-2018, 19:58

Citaat door Cyborg:
Leven is ook niet gemaakt om het gemakkelijk te hebben

Niet iedereen hoeft leider,rijk of koning te zijn

Zoek je hulp in je dode hoeken,soms niet te ver zoeken

Geluk,positief zijn kan simpel weg liggen aan een glasje thee drinken s'morgensvroeg
Je moet zeker te alle tijden van de momenten genieten en positief blijven. Echter zal je als man stappen moeten maken en dingen bereikt hebben.. accepteren is 1 maar stappen is iets wat je moet maken. Anders zul je nooit trouwen nooit een baan vinden.. dus dat ongemakkelijke situatie moet je omtoveren naar een situatie met mogelijkheden en daar is waar ik en vele tegen aanlopen. Je wilt ook je geloof volmaken, tevreden zijn over je leven..

12-04-2018, 20:27

Citaat door Zwevende_:
Je moet zeker te alle tijden van de momenten genieten en positief blijven. Echter zal je als man stappen moeten maken en dingen bereikt hebben.. accepteren is 1 maar stappen is iets wat je moet maken. Anders zul je nooit trouwen nooit een baan vinden.. dus dat ongemakkelijke situatie moet je omtoveren naar een situatie met mogelijkheden en daar is waar ik en vele tegen aanlopen. Je wilt ook je geloof volmaken, tevreden zijn over je leven..
Er bestaat zoiets als aangepast werk

Als je met dergelijke problemen te kampen hebt is trouwen geen oplossing

Meer verantwoordelijkheid,je haalt meer problemen op je hals

Betekent niet dat je nooit gezelschap zal hebben

Trouwen,noch werken heeft iets met geloof te maken,is vervolledigen van

Maar nooit vereiste

Voel je nooit minder

Pagina's : [1] 2