Bekijk volle/desktop versie : WAt mag en Wat niet???



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

12-05-2005, 10:54

Citaat door Nadia_tetouania:
Ik heb een vraagje !!! Ik zat in discussie met een juffrouw ze is Nederlands Ze zei er zijn veel Marokaanse homo's die ook Moslim zijn dus ze wou beweren dat het niet haram is Nou ik heb tegen haar gezegd Als een man homo is dan is hij geen moslim meer omdat hij de regel van allah heeft overtreden. Maar mijn vraag is nu Ik zie de marokaanse jeugd echt heel veel regels overtreden ik weet en begrijp dat het soms een foutje is en dat je daar van leert maar niet als je het steeds vrijwillig herhaald WAT MAG NOU WEL EN WAT NIET ???? ( zeg het voor de gene die het niet weten ik hoop dat ik er ook wijzer van zal worden) Alvast bedankt
.

12-05-2005, 10:56


Dan zijn we eigenlijk morgen nog bezig... weetje misschien een specifiek onderwerp?

Ik raadt je het boek Halal en Haram aan Zuster.

P.s Als je ziet welke bestraffing Allah swt heeft gestuurd naar het volk van Loet, dan weet je zelf wel hoe de Islam naar het homo zijn kijkt.

Wa Salamoe Alaikoem

12-05-2005, 10:59
Over Homoseksualiteit:
Sodomie of seksuele gemeenschap tussen twee mannen, was de misdaad van het volk van Lot. Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “En (gedenkt) Lot, toen hij tegen zijn volk zei: “Jullie begaan zeker gruweldaden, die niemand van de mensen ooit beging. Is het dan inderdaad dat jullie de mannen benaderen en op de weg struikroverij bedrijven en in jullie samenkomsten het verwerpelijke verrichten?” [1]

Wegens de weerzinwekkende aard en de afschuwelijkheid van deze zonde heeft Allah vier soorten straffen toegebracht, die Hij nooit eerder had toegebracht aan andere mensen; het waren: deze mensen zouden worden blindgemaakt, hun stad zou ondersteboven worden gezet, stenen van opgestapeld, gebakken klei zouden op hun neergedaald worden, en een afschuwelijke schreeuw zou naar hun worden gestuurd.

In de Islam moeten volgens de vaste mening degenen die schuldig zijn aan deze misdaad worden gedood door het zwaard. Deze straf moet worden uitgeoefend bij beiden, degene die het doet en degene bij wie het is gedaan, als het is gedaan uit vrije keuze. Ibn ‘Abbaas verhaalde dat de Profeet heeft gezegd: “Wie je ook de zonde van het volk van Lot ziet plegen, doodt hen beiden - degene die het doet en degene bij wie het is gedaan.” [2]


--------------------------------------------------------------------------------

[1] Soerat al-Ankaboot ayah 28-29

[2] overgeleverd door Imaam Ahmad, 1/300; zie ook Saheeh al-Jaami’, 6565

bron: al-islaam.com

12-05-2005, 11:00

Citaat door Tarik15:
Dan zijn we eigenlijk morgen nog bezig... weetje misschien een specifiek onderwerp?

Ik raadt je het boek Halal en Haram aan Zuster.

P.s Als je ziet welke bestraffing Allah swt heeft gestuurd naar het volk van Loet, dan weet je zelf wel hoe de Islam naar het homo zijn kijkt.

Wa Salamoe Alaikoem
Correctie Broeder, ik lees een joekel van een fout !!

Het homo-zijn is weinig mis mee, je kunt er in de eerste instantie niets tot weinig aan doen, enkel negeren als Moslim. Maar de gevolgen die het met zich meebrengt, indien jij je laat gaan (als homo-zijnde), daar ligt de klik van halal naar haram

12-05-2005, 11:02



Citaat door Hananetje:
Correctie Broeder, ik lees een joekel van een fout !!

Het homo-zijn is weinig mis mee, je kunt er in de eerste instantie niets tot weinig aan doen, enkel negeren als Moslim. Maar de gevolgen die het met zich meebrengt, indien jij je laat gaan (als homo-zijnde), daar ligt de klik van halal naar haram
Salamoe Alaikoem Zuster,

Ik doelde meer op het praktiseren van het homo zijn.
Niet het gevoelens hebben, dit is iets van de Shaitaan.
Sorry, ik had het beter moetten verwoorden.

Wa Salamoe Alaikoem

12-05-2005, 11:13

Citaat door Tarik15:
Salamoe Alaikoem Zuster,

Ik doelde meer op het praktiseren van het homo zijn.
Niet het gevoelens hebben, dit is iets van de Shaitaan.
Sorry, ik had het beter moetten verwoorden.

Wa Salamoe Alaikoem
Eerst plaag ik je ff, je weet Mammie , het zijn immers de gevoelens, en niet het..

En ik begrijp het, don't worry..

12-05-2005, 11:17

Citaat door Tarik15:
Over Homoseksualiteit:
Sodomie of seksuele gemeenschap tussen twee mannen, was de misdaad van het volk van Lot. Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “En (gedenkt) Lot, toen hij tegen zijn volk zei: “Jullie begaan zeker gruweldaden, die niemand van de mensen ooit beging. Is het dan inderdaad dat jullie de mannen benaderen en op de weg struikroverij bedrijven en in jullie samenkomsten het verwerpelijke verrichten?” [1]

Wegens de weerzinwekkende aard en de afschuwelijkheid van deze zonde heeft Allah vier soorten straffen toegebracht, die Hij nooit eerder had toegebracht aan andere mensen; het waren: deze mensen zouden worden blindgemaakt, hun stad zou ondersteboven worden gezet, stenen van opgestapeld, gebakken klei zouden op hun neergedaald worden, en een afschuwelijke schreeuw zou naar hun worden gestuurd.

In de Islam moeten volgens de vaste mening degenen die schuldig zijn aan deze misdaad worden gedood door het zwaard. Deze straf moet worden uitgeoefend bij beiden, degene die het doet en degene bij wie het is gedaan, als het is gedaan uit vrije keuze. Ibn ‘Abbaas verhaalde dat de Profeet heeft gezegd: “Wie je ook de zonde van het volk van Lot ziet plegen, doodt hen beiden - degene die het doet en degene bij wie het is gedaan.” [2]


--------------------------------------------------------------------------------

[1] Soerat al-Ankaboot ayah 28-29

[2] overgeleverd door Imaam Ahmad, 1/300; zie ook Saheeh al-Jaami’, 6565

bron: al-islaam.com
Ibn ‘Abbaas verhaalde dat de Profeet heeft gezegd: “Wie je ook de zonde van het volk van Lot ziet plegen, doodt hen beiden - degene die het doet en degene bij wie het is gedaan.”
Pardon broeder, graag wat duidelijkheid.....dus als ik twee homo's bezig zie...mag ik hen dan beiden doden?

12-05-2005, 11:21

Citaat door IslamicPrince:
Ibn ‘Abbaas verhaalde dat de Profeet heeft gezegd: “Wie je ook de zonde van het volk van Lot ziet plegen, doodt hen beiden - degene die het doet en degene bij wie het is gedaan.”
Pardon broeder, graag wat duidelijkheid.....dus als ik twee homo's bezig zie...mag ik hen dan beiden doden?
Het mag volgens de Islam, maar in dit leven gelden helaas andere regels, die soms zelfs dominanter lijken aan de Islam.

Voorkomen is beter dan genezen, dus doe het maar niet.

En al zou je dan zo ver zijn om te doden, waarom zou je kiezen tussen de 2, ze zijn allebei haram bezig, Broeder.

12-05-2005, 11:40

Citaat door Hananetje:
Het mag volgens de Islam, maar in dit leven gelden helaas andere regels, die soms zelfs dominanter lijken aan de Islam.

Voorkomen is beter dan genezen, dus doe het maar niet.

En al zou je dan zo ver zijn om te doden, waarom zou je kiezen tussen de 2, ze zijn allebei haram bezig, Broeder.
Aan welke regels zou ik me moeten houden, anders dan die van Allah soeb7anhoe wa ta3ala...of bedoel je misschien dit land?

Ik doe het zeker niet, ik durf ze niet eens aan te raken..vieze mensen
't was een vraag of ik dat wel of niet zou mogen..

Als ik bereid ben om ze te doden dan doe ik het zeker allebei..

12-05-2005, 12:04

Citaat door IslamicPrince:
Aan welke regels zou ik me moeten houden, anders dan die van Allah soeb7anhoe wa ta3ala...of bedoel je misschien dit land?

Ik doe het zeker niet, ik durf ze niet eens aan te raken..vieze mensen
't was een vraag of ik dat wel of niet zou mogen..

Als ik bereid ben om ze te doden dan doe ik het zeker allebei..
Juist ja, ik bedoel dit land

Ik zie ze nooit, ben ik even blij, behalve op tv, maar dan zap ik toch eens verder!

Dit land en tv gaan niet samen, ik kijk hoogstens 1 uurtje p/week of niet eens..

Ik kan dat niet aanzien, al die rotzooi op mijn scherm

12-05-2005, 15:56

Citaat door Tarik15:
Mammietje, komt me altijd verbeteren eh
Maar ach ja , nog bedankt voor je verhaaltje

Even over deze Hadith broeder Islamicprince, dit is volgens mij in een land waar de Sharia geldt.. een islamitisch land dus.

Wa Salamoe Alaikoem
Ja..wees blij Ik heb M... nog gesproken..

You're welcome

T_L...is dat tegenwoordig je alias??

12-05-2005, 16:04

Citaat door Tarik15:
Mammietje, komt me altijd verbeteren eh
Maar ach ja , nog bedankt voor je verhaaltje

Even over deze Hadith broeder Islamicprince, dit is volgens mij in een land waar de Sharia geldt.. een islamitisch land dus.

Wa Salamoe Alaikoem
Shoukran broeder..

12-05-2005, 16:12



Citaat door Tarik15:
Ik ben blij
Hmmm, vertel het me zo ff

Ik lees nu je verhaal eh... damn ik krijg er echt kippenvel van.. dat van die schaar en Soufian..

T_L is niet mijn alias.. hoe kom je erbij?
Oh, hoe dan??

Ahahah, ik heb te veel fantasie...Sorry!

Ik had puntjes gekregen, van T_L..

Dus ik dacht Tarik Lhari??

12-05-2005, 16:18

Citaat door Tarik15:
Hahaha nee was ik niet
Ik kan je er helaas geen geven
Ik krijg zelf ook net een puntje van T_L, wil meneer/mevrouw zich hier melden?
Ahahahhaahaahha, ik moet echt lachen

Waar staat dat dan voor...

Trouwe..
Lieverd...

hahah

Trouw en liefdadig heb jij ons wat puntjes toegekend..
Lief...en gul is wat je hierdoor in onze ogen bent...

Ahahaha, sorry had ff niets te doen

12-05-2005, 16:27

Citaat door Tarik15:
Dan zijn we eigenlijk morgen nog bezig... weetje misschien een specifiek onderwerp?

Ik raadt je het boek Halal en Haram aan Zuster.

P.s Als je ziet welke bestraffing Allah swt heeft gestuurd naar het volk van Loet, dan weet je zelf wel hoe de Islam naar het homo zijn kijkt.

Wa Salamoe Alaikoem
Inderdaad zoals broeder Tarik al zei
Als je kijkt naar wat er met het opstandige volk van Lot is gebeurd dan is dat duidelijk. Allah heeft hun berg ondersteboven gekeerd terwijl Lot hen met waarschuwingen is gekomen. :''Nadert gij van alle schepselen de vrouwen? Begaat gij een zonde welke haar gelijke nog niet is vertoond in de wereld ?'' .
Toch waren zij voltoorn over hem :'' O Lot als gij niet ophoud zullen wij u zeker verbannen'' daarom overviel hun de straf terwijl zij aan het lachen waren.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10