Bekijk volle/desktop versie : Broederschap.



02-04-2018, 11:40

Citaat:
When 'Abdur-Rahman bin 'Auf emigrated to Al-Medinah, he was empty-handed and neither money nor property. The Prophet had named him the brother in religion of Sa'd bin Rabee' Ansari . The latter welcoming him in all sincerity and said to him, "Allaah has been very Kind and Generous to me and I am the richest man among the people of Al-Madinah. At present I have two big orchards and I have two wives. You can choose any of the two gardens for yourself and I will transfer it to your name. And I will divorce one of my wives, so that after her period of 'Iddat you can marry her. Since you are my brother in religion, it is my religious and social duty to look after your needs.
Prachtig, doet mij meteen aan deze haadith denken: “Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst.”

02-04-2018, 12:53


In sommige gevallen moet dat gepaard gaan met veel geduld en begrip.

02-04-2018, 13:05
Je vergeet zijn reactie te plaatsen, hij hield de eer aan zichzelf en zei "wijs mij de weg naar de markt"

02-04-2018, 13:12

Citaat door l0velyMe:
Moeilijk.


Wat is moeilijk?

Citaat door Edge:
In sommige gevallen moet dat gepaard gaan met veel geduld en begrip.


That indeed.

Citaat door Slaz:
Je vergeet zijn reactie te plaatsen, hij hield de eer aan zichzelf en zei "wijs mij de weg naar de markt"
Ik ben het niet vergeten. Het ging mij ergens anders om, heb ik denk ik wel duidelijk gemaakt met de gequote haadith. (;

02-04-2018, 13:17


Je wilt altijd het beste voor jezelf.

02-04-2018, 13:17
Men die dit een beetje 'zwaar' vinden om te lezen, dit was zijn reactie erop:
Citaat:

02-04-2018, 13:21

Citaat door l0velyMe:
Je wilt altijd het beste voor jezelf.
Vind je? Als ik aan mezelf denk, dan heb ik dat totaal niet. Maar goed, ik moet wel erbij zeggen dat ik een apart figuur ben.

02-04-2018, 13:23

Citaat door Sarcasm:
Vind je? Als ik aan mezelf denk, dan heb ik dat totaal niet. Maar goed, ik moet wel erbij zeggen dat ik een apart figuur ben.
De mens zit zo in elkaar. Ik wil het allerbeste voor mezelf. Gun het anderen ook maar ik blijf op nr 1.

Althans dat is mijn streven

02-04-2018, 14:17

Citaat door l0velyMe:
De mens zit zo in elkaar. Ik wil het allerbeste voor mezelf. Gun het anderen ook maar ik blijf op nr 1.

Althans dat is mijn streven
Ligt maar net hoe je bent.

02-04-2018, 14:25

Citaat door l0velyMe:
De mens zit zo in elkaar. Ik wil het allerbeste voor mezelf. Gun het anderen ook maar ik blijf op nr 1.

Althans dat is mijn streven
Misschien ben je zo omdat je met veel egoistische typetjes te maken hebt gehad. Echt waar er is niks beters dan omgang waarin ieder de ander alleen wilt geven.

02-04-2018, 15:27
Wabrid inou ad wa wodhfaregh dhi rebda.