Bekijk volle/desktop versie : Met me handen in me haren



30-03-2018, 20:58
Mijn vader gaat gigantische problemen veroorzaken binnenkort, en door zijn leeftijd heeft hij een slecht inzicht vermogen gekregen en koppigheid gecreëerd.

Hij huurt het huis bij een sociale woonvereniging en heeft in het verleden de keuken toen zelf veranderd met daarbij de gas, en waterleiding. Dit is toen fout gegaan en heeft het toen zo gelaten, een onafgewerkte keuken. Nu als je de keuken binnenloopt ruik je gewoon een gaslucht.

Afgelopen zomer toen mijn ouders op vakantie waren bleef ik alleen achter in het huis en besloot ik om toch maar de boel op te knappen. De waterleiding van de keuken bleek te lekken dus ik besloot om de woonvereniging te bellen voor een reparatie afspraak.

Toen de monteur er was gaf die al aan dat hij niet bekend is met deze keuken en dat de leidingen niet kloppen. Hij mocht mij uit service niet gratis helpen. Ik heb toen flink moeten betalen om de waterleiding opnieuw te laten veranderen. Ik kwam er net van af met een waarschuwing.

Nu vandaag kreeg ik te horen van mijn moeder dat mijn vader een tweedehandse keuken heeft gekocht die hij hier thuis zelf wilt gaan plaatsen. Een man van 75 jaar die zelf een keuken gaat demonteren en monteren en die weer aan de leidingen gaat zitten? Nee toch!

Ik weet niet hoe ik hem moet tegenhouden die man wilt maar niet luisteren.

De woning vereniging stelt eisen van een aanbouwkeuken zoals:

- toestemming vragen
- laten uitvoeren door een vakkundig bedrijf
- meterkast check laten doen vanwege keuken apparaten
- Aanpassingen in gas-water en elektra mogen alleen door erkende installateurs worden uitgevoerd.
- ect.

Deze eisen heeft mijn vader nooit nagevolgd en zal het deze keer ook niet doen.

30-03-2018, 23:31


Oei, lastig! Is het misschien een idee om de Woning vereniging hierbij te betrekken?
Dat ze hem soort van "afschrikken" Tijdens een gesprek. sommige ouderen kunnen eigenwijs zijn.

Moge Allah swt jou bijstaan ikoun khir in cha Allah

31-03-2018, 07:30
Wellicht het proberen waard. Ik zal eens kijken.

04-04-2018, 10:13
Hoe is het nu met deze situatie?