Bekijk volle/desktop versie : Weekend.

Pagina's : [1] 2 3 4

23-03-2018, 14:04
Nog eventjes. Ik ben er zo erg aan toe.

23-03-2018, 14:07

Ik heb straks een gesprek met een Iraakse moeder. Ze noemt me schat, wilt koffie met me drinken en zegt dat ze een heel vertrouwd gevoel heeft als ze de kinderen bij mij achter laat.

Ik wil alleen weten of ze shi’a is of niet. Ik walg van ze. Heb zo een enorme wrok in mijn hart tegenover deze mensen.

23-03-2018, 14:13

Citaat door Hidayah.:
Ik heb straks een gesprek met een Iraakse moeder. Ze noemt me schat, wilt koffie met me drinken en zegt dat ze een heel vertrouwd gevoel heeft als ze de kinderen bij mij achter laat.

Ik wil alleen weten of ze shi’a is of niet. Ik walg van ze. Heb zo een enorme wrok in mijn hart tegenover deze mensen.
Gewoon een keer casual opbrengen

23-03-2018, 14:18

Citaat door Hidayah.:

Wat heeft dat te maken met de professionele relatie die jullie hebben?
Ze vraagt niet of je met haar zoon wilt trouwen.
Je hebt verder niks met haar te maken.

Overdrijven is ook een vak.

23-03-2018, 14:49

Citaat door Iker3ie:
Gewoon een keer casual opbrengen
Hmm.. Ik vind dat een beetje ongepast. Klinkt zo onbeleefd.

Citaat door -Magghrebbia:
Wat heeft dat te maken met de professionele relatie die jullie hebben?
Ze vraagt niet of je met haar zoon wilt trouwen.
Je hebt verder niks met haar te maken.

Overdrijven is ook een vak.
Ik weet niet of jij je ooit hebt verdiept in hun ‘aqieda. Zo nee dan zou ik dat maar even gaan doen misschien dat je me dan begrijpt.

Figuren die zo slecht spreken over de Sahabah en de moeder der gelovigen zijn nog erger dan de ongelovigen.

23-03-2018, 14:51

Citaat door Hidayah.:
Hmm.. Ik vind dat een beetje ongepast. Klinkt zo onbeleefd.

Ik weet niet of jij je ooit hebt verdiept in hun ‘aqieda. Zo nee dan zou ik dat maar even gaan doen misschien dat je me dan begrijpt.

Figuren die zo slecht spreken over de Sahabah en de moeder der gelovigen zijn nog erger dan de ongelovigen.
Ik ben daar heel goed van op de hoogte.
Ik neem aan dat je lerares bent of iets in die richting aangezien ze aangeeft dat ze haar kinderen met gerust hart bij je laat?
Stel ze is shi'a. Wat ga je doen dan?

23-03-2018, 15:02

Citaat door -Magghrebbia:
Ik ben daar heel goed van op de hoogte.
Ik neem aan dat je lerares bent of iets in die richting aangezien ze aangeeft dat ze haar kinderen met gerust hart bij je laat?
Stel ze is shi'a. Wat ga je doen dan?
Kun je mij vertellen wat hun standpunten zijn en waar je deze mensen aan kunt herkennen?

Ja, dat klopt. Ik ben mentor van deze kinderen. Dat laat ik deze taak over aan een collega van mij en ruil ik met andere kinderen.

Als je werkelijk liefde hebt voor de Sahabah dan is het niet anders dat jij deze mensen verafschuwt en hen ver van je weg laat houden.

23-03-2018, 15:05
Het is aan jou om het goede te laten zien. Vergeet niet dat elke daad en uitspraak een vorm van Da'wah kan zijn. Je straft nu het kind vanwege het toedoen van een ander.

Stel dat het kind later meer ontwikkeld is dan nu en erachter komt dat je hem/haar niet wilde begeleiden vanwege haar moeder, dan zal dat een verkeerd signaal afgeven.

23-03-2018, 15:07

Citaat door Inversus:
Het is aan jou om het goede te laten zien. Vergeet niet dat elke daad en uitspraak een vorm van Da'wah kan zijn. Je straft nu het kind vanwege het toedoen van een ander.

Stel dat het kind later meer ontwikkeld is dan nu en erachter komt dat je hem/haar niet wilde begeleiden vanwege haar moeder, dan zal dat een verkeerd signaal afgeven.
Het is niet dat ze het kind dat allemaal gaat vertellen.

23-03-2018, 15:12

Citaat door Inversus:

Ik straf het kind niet. Het is niet dat ik deze kinderen nu andere zal behandelen. Het is tenslotte de opvoeding dit ligt niet aan een kind. Het gaat mij niet om de kinderen maar om de ouders in dit geval.

Zij hoeft mij geen schat te noemen noch een kopje koffie met mij te drinken.

23-03-2018, 15:14
Ben haar gaan opzoeken op Facebook. Genoeg signalen dat ze tot deze verderfelijke groepering behoren. Fijn, dat het nu duidelijk voor mij is.

23-03-2018, 15:15

Citaat door Sarcasm:
Het is niet dat ze het kind dat allemaal gaat vertellen.
Mijn moeder verheugd zich om je te zien.

23-03-2018, 15:21

Wauw jouw gedrag is alles behalve Islam gericht zo hoor je je niet te gedragen tegenover mensen. Stel ze waren je buren? Kies je dan voor wat onze Profeet vrede zij met hem adviseerde betreft goed zijn voor je buur ongeacht geloof etc of voor je karakter. Arme kinderen. En dat moet een mentor voorstellen.

23-03-2018, 15:25

Citaat door Lecture:
Khayr in sha Allah. Jij weet het beter dan ons. Wij kennen de situatie alleen van datgene wat je ons verteld. Ik zou wel met ze omgaan en het goede laten zien en wellicht dat zij anders naar Ahlus-Sunnah wa'l-Jama'ah zullen kijken. Oftewel een stukje Da'wah.

Maar ieder zijn/haar persoonlijke preferenties.
Tuurlijk zou ik het liefst da’wah bij ze doen maar je moet wel verder kijken als dit gebeurd op een werkplek. Ze kan mij nu leuk en lief vinden maar hierna zich heel anders gaan gedragen.

Misschien dat het ook komt door de eerdere gesprekken die ik heb gehad met deze mensen. Ik ben daar heel direct in. Ik kan geen enkel goedheid in hun zien zodra ik dit weet.

23-03-2018, 15:27

Citaat door Goldenlocks:
Wauw jouw gedrag is alles behalve Islam gericht zo hoor je je niet te gedragen tegenover mensen. Stel ze waren je buren? Kies je dan voor wat onze Profeet vrede zij met hem adviseerde betreft goed zijn voor je buur ongeacht geloof etc of voor je karakter. Arme kinderen. En dat moet een mentor voorstellen.
De vraag is vaker voorgelegd bij geleerden. Hoe je met deze figuren moet omgaan als het je buren zijn. Antwoord was: Nodig ze uit nemen ze de waarheid niet aan dan dien jij ze te boycotten ongeacht het je buren zijn.

Nogmaals ik zal de kinderen hier niet anders door gaan behandelen. Zie bovenstaande reactie meis.

Pagina's : [1] 2 3 4