Bekijk volle/desktop versie : Vlag mag uit bij nieuwkomer Denk



22-03-2018, 10:00

Citaat door Mocrosoftcore:
Bij Denk mag de vlag uit. Volgens de eerste exitpolls neemt de nieuwkomer meteen een stevige positie in in de raden van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Ook in Arnhem, Amersfoort en Enschede komt de partij in de gemeenteraad.

Partijleider Kuzu spreekt van 'een fantastische avond'. In Utrecht en Amsterdam wordt de partij voorlopig ingeschaald op 3 van de 45 beschikbare zetels. In Rotterdam wees een eerste poll richting vier zetels. Nadat 30 procent van de stemmen geteld was, ging dat naar drie.

De Rotterdamse Denk-leider Stephan van Baarle noemt dit een historische overwinning. ,,Ik ben intens gelukkig en trots. Deze partij is niet meer weg te denken. We gaan bouwen aan een brede volkspartij die bij de volgende verkiezingen gaat wedijveren om de grootste te worden.’’

Botsing
Duidelijk is dat Denk in de nieuwe Rotterdamse gemeenteraad vaak en hard met de PVV in botsing gaat komen. Volgens Van Baarle discrimineert die partij en kan de ideologie van de PVV niet door de beugel. ,,Ik zal met alles wat in mij zit de PVV bestrijden. Dat zal ik doen met democratische middelen.’’

In Enschede mag Denk volgens een poll hopen op 2 zetels. Denk doet dit jaar voor het eerst mee aan de gemeenteraadsverkiezingen, in 14 gemeenten. Ook in steden als Alkmaar, Eindhoven en Deventer staat de partij op het stemformulier.

http://https://www.ad.nl/politiek/vlag-mag-uit-bij-nieuwkomer-denk~af9f34b8/
.

22-03-2018, 10:16


Logisch en terecht. Denk is goed bezig !

22-03-2018, 16:02
Nida en Denk alle bij rotzooi .

22-03-2018, 21:47
Goede zaak lijkt me, of je het nou eens bent met de ideeën en methoden van DENK of niet.
Er is een deel van de maatschappij die het gevoel had/heeft niet vertegenwoordigd te worden in de politiek en als een deel van die mensen dat gevoel nu wel heeft ben ik daar blij mee.

Ik vermoed ook dat zodra DENK een stabiele factor is met vaste basis, ze hun 'streken' ook wel zullen laten vallen.