Bekijk volle/desktop versie : Helft van de Nederlanders zijn zeer negatief over moslims



08-03-2018, 02:04
an de ruim 1000 respondenten antwoordde vorig maand 39 procent '(zeer) negatief' te staan tegenover moslims in Nederland. Dat was in 2010 nog 31 procent. De groep die zei '(zeer) positief' te zijn, steeg ook, van 15 naar 22 procent. De toename van de twee uitgesproken meningen ging ten koste van de 'neutrale' groep, die slonk van 52 naar 37 procent.

Bijna helft negatief
De groep die negatief is over de islam, is wel gegroeid. 49 procent zegt nu (zeer) negatief te zijn, tegen 33 procent in 2010. De groep die zich positief uitspreekt is geslonken van 14 naar 11 procent, terwijl de neutrale groep ook is afgenomen van 51 naar 37 procent. Vier jaar geleden maakten respondenten nog nauwelijks onderscheid tussen 'moslims' en 'islam'.

Vragen over vrijheid van meningsuiting en privacy versus veiligheid leidden ook tot verdeeldheid. De vrijheid van meningsuiting zou niet mogen gelden als er sprake is van discriminatie, vind 51 procent. Ruim een vijfde is het daar niet mee eens en 24 procent is neutraal. Daarnaast zeg 44 procent bereid te zijn vrijheden in te leveren voor meer veiligheid. Een iets grotere groep, 47 procent, wil dat juist niet.

http://https://www.ad.nl/binnenland/nederlanders-verdeeld-in-mening-over-moslims~a870b8aa/

08-03-2018, 02:22


Geen beste zaak.
En hier zal ik wel gezeik mee krijgen maar topic titel klopt niet.
De helft is negatief, niet zeer negatief.

Weten we trouwens iets van elk percentage negatief is over het christendom?
Of religie in zijn algemeenheid?

08-03-2018, 02:23
Komt gewoon door de troosteloze weertje,durf te wedden als je dezelfde percentage dezelfde vraag stelt

Als de zon schijnt

je ongeveer zit aan 30%

08-03-2018, 02:30

Citaat door BenKamal:
Komt gewoon door de troosteloze weertje,durf te wedden als je dezelfde percentage dezelfde vraag stelt

Als de zon schijnt

je ongeveer zit aan 30%
Interessant punt.
Hoewel het de laatste dagen wel weer wat beter is., vraag ik me af in hoeverre het weer invloed heeft op dit soort onderzoeken.

Overigens komt ook dit uit 2014, toen IS net opkwam.

08-03-2018, 02:34



Citaat door MikeH:
Interessant punt.
Hoewel het de laatste dagen wel weer wat beter is., vraag ik me af in hoeverre het weer invloed heeft op dit soort onderzoeken.

Overigens komt ook dit uit 2014, toen IS net opkwam.
Simpel

Door het goede weer minimaliseer je gwn de invloeden
En door de maatschappelijke inputten maximaliseer je dat weer

Blijf ik onder je helft en kom op SI

08-03-2018, 02:40
Vier topics.

Ik mag hopen dat niemand hier zoiets serieus neemt?

08-03-2018, 02:46
Ik vind het dus het wel interessant

Hoe kan je immers elkaar beter kennen zonder te spreken

Laat staan het geschreven woord

Hoe kan je een onwetende iets leren al je hem verplicht geen vragen te stellen?

Hoe kan je elkaar leren kennen zonder informatie

Ik vind dit soort topics absolute must

09-03-2018, 08:33
helft van hollanders heeft last van aidsinfectie