Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse steden: Artikelenreeks ten einde



Pagina's : [1] 2

26-02-2018, 19:01
Na een bijzonder mooie reeks van artikelen, waarbij elke week een stad in Marokko werd uitgelicht, is nu het einde in zicht.



Uit de lange reeks van artikelen over Marokkaanse steden is gebleken dat Marokko een prachtig land is met bijzonder mooie steden. Marokko heeft voor ieder wat wils van cultuur, bijzondere bezienswaardigheden en architectuur tot een overheerlijke keuken. Iedere stad heeft zijn charmes en elk straat en steegje zijn verhaal.

De meest grote steden zijn behandeld in de Marokkaanse stedenreeks, maar dit betekend niet dat dit het einde is van de bijzondere steden! Er zijn nog talloze steden en dorpjes die als parels zijn en die zeker de moeite waard zijn om te bezoeken, al is het om de eenvoud van de stad te proeven.

Voor nu zit onze stedenreeks erop, maar wij willen onze lezers niet teleurstellen, dus mocht er een stad zijn die jij zeker de moeite waard vindt en waarvan jij wilt dat we er een stuk over moeten schrijven, laat het ons dan weten! Laat een bericht achter met de stad die jij in de spotlights wilt zetten.

Marokko heeft zoveel moois en beschikt over prachtige plaatsen, het beschikt over zon, zee en strand, kortom Marokko is een pracht land!

26-02-2018, 19:05


Inderdaad is Marokko een prachtig land. Zeker de moeite om eens een rondreis of doortocht te maken.

26-02-2018, 19:48
Ja helemaal top Redactie. Ik ben het 100% eens en ik heb alle reeks van artikelen met plezier gelezen.

Helaas kunnen we niet zo positief zijn over de beleidsbepalers in Marokko.

Ik hoop dat jullie een reeks van artikelen kunnen plaatsen over de Hirak en de gebeurtenissen daarom heen. In chronologische volgorde met een stukje geschiedenis van Marokko erbij. Opdat veel leden weten wat er echt speelt in Marokko en de Rifregio.

Het is veel werk maar voor journalisten moet dit wel een leuke uitdaging zijn.

26-02-2018, 20:11
Aan Unreachable,

En jij denkt dat ze dat kunnen maken?

26-02-2018, 20:12



Citaat door Speurtocht:
Aan Unreachable,

En jij denkt dat ze dat kunnen maken?
Hoezo zou dat niet mogelijk zijn?

26-02-2018, 20:44

Citaat door Speurtocht:
Aan Unreachable,

En jij denkt dat ze dat kunnen maken?
Marokkaanse geheime dienst ofwat? Ik begin dit een beetje eng te vinden allemaal met Rabat die spionnen heeft in Nederland. En dat de Marokkaanse fora in de gaten worden gehouden door de Marokkaanse inlichtingendienst.

Wat is er mis met reeks afleveringen over de geschiedenis van Marokko aansluitend met een nieuwe reeks afleveringen over de Hirak.?

Is toch leerzaam? Dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Leden krijgen wat mee van de geschiedenis van Marokko. En ze gaan de situatie in Marokko ook beter begrijpen.

Dat is toch journalistiek haalbaar,educatief en niet strafbaar?

26-02-2018, 20:54
Ik vond die paar zeer oude filmpjes
van ca. een jaar geleden erg leuk.
Zijn er daar van niet meer te vinden ...

27-02-2018, 10:51
Aan Unreachable,

Beste Unreachable, tuurlijk is dat allemaal leerzaam enzo. Op zich zijn die dingen niet strafbaar, maar dat wordt het ineens wel als ze te horen krijgen "het in gevaar brengen van de Marokkaanse eenheid" of zoiets. En als educatie hoog in het vaandel stond in Marokko dan was niet zowat de helft van de bevolking analfabeet of laaggeletterd.

En over geschiedenis, je moet dan geen leuke roman verwachten ofzo, tenzij stukken uit de geschiedenis worden weggelaten.

27-02-2018, 13:50
Na een bijzonder mooie reeks van artikelen, waarbij elke week een stad in Marokko werd uitgelicht, is nu het einde in zicht.

--

Wat jammer!! Misschien de dorpen dit keer ?

27-02-2018, 16:00
Er zat veel misinformatie in die berichten.

28-02-2018, 13:39

Citaat door Speurtocht:
Aan Unreachable,

Beste Unreachable, tuurlijk is dat allemaal leerzaam enzo. Op zich zijn die dingen niet strafbaar, maar dat wordt het ineens wel als ze te horen krijgen "het in gevaar brengen van de Marokkaanse eenheid" of zoiets. En als educatie hoog in het vaandel stond in Marokko dan was niet zowat de helft van de bevolking analfabeet of laaggeletterd.

En over geschiedenis, je moet dan geen leuke roman verwachten ofzo, tenzij stukken uit de geschiedenis worden weggelaten.
Wanneer is de Marokkaanse eenheid in gevaar?

28-02-2018, 13:51

Citaat door Redactie:
Na een bijzonder mooie reeks van artikelen, waarbij elke week een stad in Marokko werd uitgelicht, is nu het einde in zicht.



Uit de lange reeks van artikelen over Marokkaanse steden is gebleken dat Marokko een prachtig land is met bijzonder mooie steden. Marokko heeft voor ieder wat wils van cultuur, bijzondere bezienswaardigheden en architectuur tot een overheerlijke keuken. Iedere stad heeft zijn charmes en elk straat en steegje zijn verhaal.

De meest grote steden zijn behandeld in de Marokkaanse stedenreeks, maar dit betekend niet dat dit het einde is van de bijzondere steden! Er zijn nog talloze steden en dorpjes die als parels zijn en die zeker de moeite waard zijn om te bezoeken, al is het om de eenvoud van de stad te proeven.

Voor nu zit onze stedenreeks erop, maar wij willen onze lezers niet teleurstellen, dus mocht er een stad zijn die jij zeker de moeite waard vindt en waarvan jij wilt dat we er een stuk over moeten schrijven, laat het ons dan weten! Laat een bericht achter met de stad die jij in de spotlights wilt zetten.

Marokko heeft zoveel moois en beschikt over prachtige plaatsen, het beschikt over zon, zee en strand, kortom Marokko is een pracht land!
waar is shawen asilah wazane babberred tetouan tanger al hociema nador oujda of heb ik dat gemist

28-02-2018, 13:53



Citaat door Badissi:
waar is shawen asilah wazane babberred tetouan tanger al hociema nador oujda of heb ik dat gemist
Hoceima,nador,oujda,tetouan en Tanger zijn wel voorbij gekomen.

28-02-2018, 20:13

Citaat door Unreachable-:
Wanneer is de Marokkaanse eenheid in gevaar?
Daar heb ik geen directe antwoord op. Die begrippen kunnen ruim worden uitgelegd, maar ook eng.

28-02-2018, 20:52

Citaat door Speurtocht:
Daar heb ik geen directe antwoord op. Die begrippen kunnen ruim worden uitgelegd, maar ook eng.
Adviseer je mij de opera-browser te gebruiken? Ik begin dit namelijk ook eng te vinden.

Ik denk dat ik je begin te begrijpen.

Een reeks afleveringen met de geschiedenis van Marokko ( vanaf het koloniale tijdperk) tot nu. En dan neem je in de laatste afleveringen de Hirak mee.

Het beeld dat daaruit voort gaat komen is een land dat door haar leiders is verraden en tegen haar eigen bevolking oorlog ging voeren.
Een land dat ook niet protesteerde toen de Rif-regio met gifgas werd aangevallen. En haar archieven uit angst voor schadevergoedingen potdicht houd. ( Spanje en Frankrijk zijn 2 jaar terug een onderzoek begonnen,kijk dat noemen ze gerechtigheid en eerlijk).

Een land dat de Rif-regio achterstelde waardoor de vlam in pan sloeg met doden tot gevolg en het bijna fout ging totdat de Marokkaanse autoriteiten Zafzaf arresteerden op valse gronden.



Jij hebt gelijk. Dit zou in de ogen van rabat idd de Marokaanse eenheid in gevaar brengen.

Pagina's : [1] 2