Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Ook last van rrge stress, paniekaanvallen en niet kunnen slapen?



26-02-2018, 10:57
Salaam ou 3alaikoem,

Veel mensen kampen tegenwoordig met erge stressstoornis, paniekaanvallen en 's avonds niet kunnen slapen.

Je maakt een afspraak bij de huisarts, die verteld jou dat je medicatie voorgeschreven krijgt, wellicht psygisch niet in orde bent of verwijst je door naar een psycholoog.

Maar heb jij er bij stil gestaan, dat meerendeels onze cultuur zulke ernstige klachten heeft? Veel mensen hebben haat, jaloerzie en afgunst voor elkaar, waardoor die personen tot de ergste dingen in staat zijn. Vaak is het boze oog, jaloerzie etc. Maar in het ergste en meeste geval is het sihr. Je staat er niet bij stil, omdat je denkt wie zou en kan dit bij mij doen. Maar geloof me lieve mensen duivels bestaan, niemand is zomaar te vertrouwen.

Ik wil de personen die hiermee kampen adviseren hulp te zoeken. Bezoek een Raqi voor rouqia, ga achter jezelf aan of vraag hulp.

Ik wil mensen wakker schudden en helpen. Wil je eventuele advies of hulp zoeken, dan kan je mij pmen inchallah.

Salaam oui3alaikoem

27-02-2018, 11:03


Rouqia kan je het beste zelf doen.

24-03-2018, 19:34
Goedenavond,


Ik loop al een tijdje met vastzittende schouders en dat trekt door naar me nek. Verder slaap ik in het algemeen vrij licht waardoor ik door elk geluidje wakker word.

Zou dit ook hier ergens mee te maken hebben?

24-03-2018, 19:35

Citaat door Nuuh:
Goedenavond,


Ik loop al een tijdje met vastzittende schouders en dat trekt door naar me nek. Verder slaap ik in het algemeen vrij licht waardoor ik door elk geluidje wakker word.

Zou dit ook hier ergens mee te maken hebben?
Hoofdpijn ook? Ik heb spanningshoofdpijn dan zijn me schouders echt beton

24-03-2018, 19:38


Nee hoofdpijn niet.

24-03-2018, 19:40

Citaat door Nuuh:
Nee hoofdpijn niet.
Kan sws dat je met een gespanne houding loopt dat je daar last van hebt

25-03-2018, 00:31
Je kunt mensen wel vertrouwen alleen weet dat je altijd op scherp moet staan.

25-03-2018, 00:44

Citaat door Nuuh:
Je kunt mensen wel vertrouwen alleen weet dat je altijd op scherp moet staan.
precies!

28-03-2018, 12:21
je prive zaken voor je houden en behalve je moeder zijn er helaas zeer weinig die je dingen gunnen. vooral in de marokkaanse maatschappij is de afgunst en haat zo hoog ik begrijp het niet en ben ook gestopt met het proberen te begrijpen. ben erg op mezelf in tegenstelling tot vroeger (marokkaanse vriendinnen enz) en sindsdien gaat het Hmdlh alleen maar beter. Soms vraag ik me af waar de haat en afgunst vandaan komt maar analyseren gaat je gek maken dus gewoon loslaten en oppassen.

03-04-2018, 02:47
Salaam alaykum

Qur'an 13:28 surah Ar-Ra'd

Allatheena amanoo watatmainnu quloobuhum bithikri Allahi ala bithikri Allahi tatmainnu alquloobu.

Zin die geloven en wier harten gerustgesteld worden doordat zij God gedenken -zeker , door God te gedenken worden de harten gerustgesteld.

07-04-2018, 20:08
Salaam alaykum

Je 5 dagelijkse gebeden bidden op tijd.
Koran lezen.
Dikhr doen.
Goede daden verrichten voor een ander ,al is het maar de salaam geven aan je zuster/broeder. En je begint natuurlijk bij je eigen gezin,familie,buren .

Fi amaani Allah

08-04-2018, 15:00
Salaam alaykum goldstone

Inderdaad je manier van denken veranderen en positief goed denken over je problemen/beproevingen.
Je gedachtes niet laten afleiden naar het slecht denken.
Je mind onder controle houden en gefocust blijven in het leven en waar je naar toe leeft.
Maar dan moet je wel op tijd bidden.
Gheir in chaa Allah.

Fi amaani Allah

17-04-2018, 23:23


Stress is zo slecht Voor je gezondheid. Helaas heb ik hier ook vaak mee te maken. Dit komt voornamelijk door tegenslagen. We moeten sterk blijven en doorgaan...