Bekijk volle/desktop versie : Is er meer leed dan vrede/geluk op aarde?

Pagina's : [1] 2

13-02-2018, 22:53
Is het pessimistisch van mij om zo te denken? Ben benieuwd of er nog mensen zijn die hierover anders denken? SHOOT.

13-02-2018, 23:00

Kwam k toevallig net tegen

13-02-2018, 23:05
er is altijd meer vreugd dan leed op aarde.
je moet het maar vinden en zoeken en de kleine dingen leren waarderen

13-02-2018, 23:06

Citaat door si_al3arbi:
enige bron vermelding van die hadith beste brada

13-02-2018, 23:07

Citaat door si_al3arbi:

Kijk eens aan. Mag ik vragen naar de titel van het boek? Dankjewel alvast. Zo denk ik er dus ook over. Maar probeer oprecht te begrijpen hoe mensen hier anders over denken. Want ze zijn er.

Citaat door gewoonblond2:
Ja
Dan delen we dezelfde mening.

13-02-2018, 23:09

Citaat door Accelerator:
er is altijd meer vreugd dan leed op aarde.
je moet het maar vinden en zoeken en de kleine dingen leren waarderen
Dus jij gelooft dat vrede en geluk het leed overheerst? Stel dat ik me daar bewust van ben en ik inderdaad genoegen neem met minder en hiervoor de waardering deel waarover je spreekt? Is het dan niet héél naïef om echt te denken dat er meer mensen die geluk ervaren dan het omgekeerde?

13-02-2018, 23:38

Citaat door -KIEKEBOE:
Dus jij gelooft dat vrede en geluk het leed overheerst? Stel dat ik me daar bewust van ben en ik inderdaad genoegen neem met minder en hiervoor de waardering deel waarover je spreekt? Is het dan niet héél naïef om echt te denken dat er meer mensen die geluk ervaren dan het omgekeerde?
dat mensen het naief noemen dat ze niet gelukkig mogen zijn omdat ze niet na leven wat er voor hun wordt georchestreerd dat geluk betekend.
is niet mijn schuld he haha
mensen willen nou eenmaal altijd dingen die ze niet kunnen krijgen

13-02-2018, 23:48

Citaat door Accelerator:
dat mensen het naief noemen dat ze niet gelukkig mogen zijn omdat ze niet na leven wat er voor hun wordt georchestreerd dat geluk betekend.
is niet mijn schuld he haha
mensen willen nou eenmaal altijd dingen die ze niet kunnen krijgen
Dat hoor je mij nergens zeggen? Maar het gaat hier nu eventjes niet om het 'ik' of wat 'ik voel' 'ik vind' of 'ik wil geloven'. Tuurlijk is niet alles negatief. Er zijn momenten van vreugde en geluk. En ik hoop oprecht dat ieder mens dit mag en zal ervaren. Vraagstelling was 'Is er meer leed dan vreugde en geluk'? In zijn totaliteit. Maar bon. Eindeloze discussie.

14-02-2018, 01:53
Er is meer leed dan vreugde.
Vreugde is tijdelijk.
Leed zal er voor altijd zijn.

14-02-2018, 13:21

Citaat door lion7777:
Vreugde is tijdelijk.
Precies, en leed overschaduwt ook geluk. Leed weegt altijd zwaarder, en blijft langer hangen in je brein.

14-02-2018, 14:15
Je moet het niet tellen, maar wegen. Een druppel geluk is belangrijker dan een vloed aan ongeluk.

14-02-2018, 14:38

Citaat door Accelerator:
enige bron vermelding van die hadith beste brada
Goeie vraag. Kwam die foto tegen op internet. Is een koppie van het boek wees niet bedroefd ofso denk ik
Citaat door -KIEKEBOE:
Kijk eens aan. Mag ik vragen naar de titel van het boek? Dankjewel alvast. Zo denk ik er dus ook over. Maar probeer oprecht te begrijpen hoe mensen hier anders over denken. Want ze zijn er.

Dan delen we dezelfde mening.
Wees niet bedroefd of iets in die richting?

14-02-2018, 19:59

Citaat door Inversus:
Je moet het niet tellen, maar wegen. Een druppel geluk is belangrijker dan een vloed aan ongeluk.

Als we het optimistisch willen bekijken heb je meer dan gelijk. Maar daar ging de vraag niet over. Is er meer leed op aarde?

Citaat door lion7777:
Vreugde is tijdelijk.

Klopt. Als we 'm in zijn geheel bekijken hé.

Citaat door si_al3arbi:
Goeie vraag. Kwam die foto tegen op internet. Is een koppie van het boek wees niet bedroefd ofso denk ikWees niet bedroefd of iets in die richting?
Dankjewel.

14-02-2018, 20:01
Het is erg opmerkelijk dat er vele zijn die het nodig vinden om rond te pot draaien of de neiging hebben om het te gaan verbloemen of gewoon over iets totaal anders beginnen als 'JA MAAR." Grappig. Moeilijke maar vooral gevoelige vraag voor sommige.

Pagina's : [1] 2