Bekijk volle/desktop versie : maagdendoek laten zien???



Pagina's : [1] 2 3

11-05-2005, 12:47
salamoealahaikom

Er is onlangs een bekende familielid van me getrouwd, en die zuster heeft een maschaAllah goede echtgenoot.
Alleen het probleem is dat haar schoonfamilie haar telkens lastig valt, en keer op keer vragen ze haar naar het maagdendoekje.
Maar zij wil het niet geven omdat ze vindt dat zoiets tussen haar en haar man is en verder niemand.
MIjn vraag is, is het toegestaan in de islam om haar maagdendoekje te laten zien, en wat er allemaal in de kamer gebeurd???


InschaaAllah kunnen jullie deze vraag beantwoorden het is zeer dringend.

salamoeahalaikom

11-05-2005, 14:26


is er helemaal niemand die er een antwoornd op heeft??

A.U.B ik smeek jullie om informatie!!


DjazzakoemAllahoeGairan!

11-05-2005, 14:32
wa'alykoem asalaam,

is een stomme cultuur punt uit.

11-05-2005, 14:32
Nee, dat mag niet, dat is iets cultuurs en heeft niks me de Islam te maken, die schoonfamilie moeten zich schamen!

11-05-2005, 14:39


na'am, maar hebben jullie ook daliel, zodat we de schoonfamilie kunnen overtuigen! inschaAllah

11-05-2005, 15:13
dit is een fout. de ouders zich schuldig maken en deze gedachtes moge allah ehn leiden.
We moeten cultuur en geloof onderscheiden.,

ZUlke zaken kunnen de oorzaak zijn van scheiding en fitna.
dus houd je met je eigen zaken.

11-05-2005, 15:26
Salamoe3alaykoem

uitleggen dat je als vrouw zijnde moet houden aan slaapkamergeheimen.

11-05-2005, 16:27

Citaat door loveislam:
is er helemaal niemand die er een antwoornd op heeft??

A.U.B ik smeek jullie om informatie!!


DjazzakoemAllahoeGairan!
Salaam Aleikum Zuster,

Je mag niemand anders smeken behalve Allah subhana wa Taala. Ik raad je daarom aan om niet aan mensen te smeken.

Wa aleikum salaam wa Rahmatu Allah.

11-05-2005, 16:32

Citaat door yasmin2:
Nee, dat mag niet, dat is iets cultuurs en heeft niks me de Islam te maken, die schoonfamilie moeten zich schamen!
Precies, hier sluit ik me bij aan.

Wa salaam.

11-05-2005, 16:39

Citaat door zainab1:
Salaam Aleikum Zuster,

Je mag niemand anders smeken behalve Allah subhana wa Taala. Ik raad je daarom aan om niet aan mensen te smeken.

Wa aleikum salaam wa Rahmatu Allah.
wa'alykoem asalaam,

smeken niet in de zin van een aanbidding zuster, smeken is zoals om hulp vragen vragen, moeten we ook niemand om hulp vragen? zo geldt dat ook voor andere innelijke aanbiddingen, zoals vrezen, vertrouwen op (tawakkul). zo heb je toegestane vrees, bv voor een leeuw vrezen, wordt ook wel naturlijke vrees genoemd. zo kun je ook vertrouwen op je baas als middel, en niet als verschaffer van onderhoud (rizq) enz enz, ik kan je zoveel voorbeelden geven.

je moet de onderscheid goed snappen.

ik smeek jullie in de zin dat jullie in staat zijn om een antwoord te kunnen geven.

11-05-2005, 16:47
Gelukkig was dat bij mijn zus niet het geval!!

11-05-2005, 18:26
Culturele Onzin.

11-05-2005, 18:27



Citaat door Ouidathá:
Culturele Onzin.
Einde Discussie

11-05-2005, 18:41

Citaat door Abou_Jabir:
wa'alykoem asalaam,

smeken niet in de zin van een aanbidding zuster, smeken is zoals om hulp vragen vragen, moeten we ook niemand om hulp vragen? zo geldt dat ook voor andere innelijke aanbiddingen, zoals vrezen, vertrouwen op (tawakkul). zo heb je toegestane vrees, bv voor een leeuw vrezen, wordt ook wel naturlijke vrees genoemd. zo kun je ook vertrouwen op je baas als middel, en niet als verschaffer van onderhoud (rizq) enz enz, ik kan je zoveel voorbeelden geven.

je moet de onderscheid goed snappen.

ik smeek jullie in de zin dat jullie in staat zijn om een antwoord te kunnen geven.
Ik weet ook wel dat het niet in de zin was van aanbidding. Maar zal het woord toch niet zo gebruiken.

11-05-2005, 20:15
echt iets marokkaans weer ..en telkens weet de cultuur het bij sommige mensen te overwinnen....

ghair insa allah....

Pagina's : [1] 2 3