Bekijk volle/desktop versie : Een jaar (of meer) in Marokko wonen.



Pagina's : [1] 2

10-02-2018, 13:17
Wie heeft dat gedaan? Wat zijn je ervaringen? Heb je daar ook gewerkt?

10-02-2018, 13:25


Een vriend van mij is er nu hij heeft gesolliciteerd bij een Frans bedrijf en is aangenomen. Hij is er financieel niet achteruit opgegaan.

10-02-2018, 13:27

Citaat door drenkeling1:
Een vriend van mij is er nu hij heeft gesolliciteerd bij een Frans bedrijf en is aangenomen. Hij is er financieel niet achteruit opgegaan.
Is hij de Franse taal machtig? Of alleen de Engelse taal?

10-02-2018, 13:32

Citaat door Zuckie.:
Is hij de Franse taal machtig? Of alleen de Engelse taal?
Beide en Darija en Arabisch. Is een consulting positie dan heb je te maken met een internationale klantenkring. Hij woont en werkt nu in Casa, dus Frans is altijd van toepassing zelfs bij de lokale volk.

Ik ben zelf van plan om te solliciteren maar ik wil niet veel inleveren en het liefst ergens in de noorden van het land zitten.

10-02-2018, 13:33



Citaat door drenkeling1:
Beide en Darija en Arabisch. Is een consulting positie dan heb je te maken met een internationale klantenkring. Hij woont en werkt nu in Casa, dus Frans is altijd van toepassing zelfs bij de lokale volk.

Ik ben zelf van plan om te solliciteren maar ik wil niet veel inleveren en het liefst ergens in de noorden van het land zitten.
Tabaaaaarakallah. Slim van hem dat hij all drie de talen machtig is. Brengt hem in een luxe positie.

In shaa Allah. Consulting of wat wil je doen?

10-02-2018, 13:36
lijkt me ook wel wat

up

10-02-2018, 13:37

Citaat door Zuckie.:
Tabaaaaarakallah. Slim van hem dat hij all drie de talen machtig is. Brengt hem in een luxe positie.

In shaa Allah. Consulting of wat wil je doen?
Ik doe nu account managing in de buitendienst maar als ik hetzelfde zou verdienen in Marokko zou ik zeker gaan. Nu ben ik aan het sparen en wil ik graag tot een bepaald bedrag doorgaan en dan opflikkeren van hier.

10-02-2018, 13:39

Citaat door barkruk:
lijkt me ook wel wat

up


Hoe zou je dat voor je zien?


Citaat door drenkeling1:
Ik doe nu account managing in de buitendienst maar als ik hetzelfde zou verdienen in Marokko zou ik zeker gaan. Nu ben ik aan het sparen en wil ik graag tot een bepaald bedrag doorgaan en dan opflikkeren van hier.
Eens, eens. In shaa Allah kunnen we dit waarmaken. Ik denk er alleen al over na zodat ik de adhaan elke dag kan horen, laat staan de andere voordelen.

10-02-2018, 13:44
Er worden wel veel mogelijkheden geopend in Marokko. Vooral in export-productie, commercie, energie, toerisme en transport.

Er is vraag naar buitenlandse talent. Veel Canadese Marokkanen zitten terug te komen.

10-02-2018, 14:21
Als je niet opgegroeid bent in Marokko, ga je het niet volhouden.

10-02-2018, 15:14
Wil je mijn olijfbomen van water voorzien.

400 euro per maand.

10-02-2018, 16:18

Citaat door Zuckie.:
Hoe zou je dat voor je zien?



Eens, eens. In shaa Allah kunnen we dit waarmaken. Ik denk er alleen al over na zodat ik de adhaan elke dag kan horen, laat staan de andere voordelen.
Het zou me financieel lastig lijken op dit moment, maar ik wil well echt vanaf mijn 40ste de mogelijkheid hebben om een passief inkomen te hebben die mijn gas/water/elektra/voedsel zou kunnen dekken.

En dan als vrijwilliger een sociaal project starten voor bijv. daklozen jongeren of wees kinderen.

Citaat door PresAlen3.:
Als je niet opgegroeid bent in Marokko, ga je het niet volhouden.
Dat is niet waar, ken meerdere die er nu prima leven. Zelfs niet-Marokkanen worden succesvol in Marokko.

Een oude vriend van mij is met een Nederlandse vrouw getrouwd en is samen met haar in Marokko gaan wonen en ze hebben het dik, maar dan ook dik voor elkaar.

Hij had niets, zijn vrouw was ook niet rijk. Ze zijn van 0 begonnen en hebben een goed leven opgebouwd. Met de juiste ideeen en mentaliteit kom je er wel.

10-02-2018, 16:22


Als je van Marokko houd, felxibel bent en kan opschieten met marokkanen van lmaghrib dan kun je er zeker wonen.
Maar als je na de eerste week vakantie je begint te irriteren dan kun je beter in Nederland blijven.

10-02-2018, 16:24

Citaat door lion7777:
Wil je mijn olijfbomen van water voorzien.

400 euro per maand.
Hoeveel hectare heb je dan?

10-02-2018, 16:27

Citaat door Marocaine001:
Als je van Marokko houd, felxibel bent en kan opschieten met marokkanen van lmaghrib dan kun je er zeker wonen.
Maar als je na de eerste week vakantie je begint te irriteren dan kun je beter in Nederland blijven.
Als ik me op vakantie irriteerde is het vooral aan het toeristisch volk

Pagina's : [1] 2