Bekijk volle/desktop versie : kwis nummer (6)?????



10-05-2005, 23:01
Salamo Allah 3alaykoum Warahmatoho Wabarakatoho[/SIZE]1} [SIZE=2]Hoeveel Schohada(Martelaren) Zijn gevallen tijdens De salag Badr??
2} Wat zegt een Moslim als hij niest ??
3} Hoeveel Engelen zullen De troon van Allah Soubhanaho Wata3ala op de dag des Oordels??
4} Welke schepsel zal als de laatste sterven??
5} Wat betekent SIDRAT AL-MONTAHA ??
6} Wie kan de straf van het graf horen??
7} Hoe diep is de hel (met jaren tellen )???
8} Welk tak hebben de volgende Engelen??xxJibrielxxMikailxxIsrafailxx3izraiilxxMo nker & NakerxxRaqiebxxAtiedxxMaalikxxRidwanxx.
FI AMANI ALLAH

11-05-2005, 00:44


1} Hoeveel Schohada(Martelaren) Zijn gevallen tijdens De salag Badr??
x14 sjoehada aan de moslim zijde
2} Wat zegt een Moslim als hij niest ??
xElhamdoelillah
3} Hoeveel Engelen zullen De troon van Allah Soubhanaho Wata3ala op de dag des Oordels??
x het preciezie aantal is alleen bekend bij Allah swt(het zullen er een aantal zijn)
Een hadith Bukhari:
De profeet vertelde over Bayt elma3moer, het veel bezochte huis in de 7e hemel die door 70.000 engelen wordt bezocht die er salat doen.Wanneer zij er eenmaal geweest zijn.keren ze niet meer terug(d.w.z)dat er elke dag weer nieuwe 70.000 nieuwe engelen komen.
4} Welke schepsel zal als de laatste sterven??
xmalik al mawt(engel des doods)
aya uit de qoeran dat elke schepsel sterft( Koeloe nafsien thafieqatoe elmawt)
5} Wat betekent SIDRAT AL-MONTAHA ??
xEen boom boven de 7e hemel
6} Wie kan de straf van het graf horen??
xalles behalve mensen en djins
7} Hoe diep is de hel (met jaren tellen )???
x70 jaar
8} Welk tak hebben de volgende Engelen??xxJibrielxxMikailxxIsrafailxx3izraiilxxMo nker & NakerxxRaqiebxxAtiedxxMaalikxxRidwanxx.
x djibriel> openbaringen brengen aan boodschappers
-Mikael>die zorgt voor regen
-Israfiel>zal op de hoorn blazen wanneer het uur begint
-3azrael>(sommige zegen dat de engel des doods zo heet(maar geen authentieke overlevering hierover)dus ik zeg allahoe a3lam
-Monkar/Nakier> de engelen die de ziel zullen ondervragen in het graf
-Raqieb> noteren van goede daden
-Atied>noteren van slechte daden
-Malik> bewaker van de hel
-Ridouan>bewaker van het paradijs

11-05-2005, 20:59

Citaat door Mooiejurken:
1} Hoeveel Schohada(Martelaren) Zijn gevallen tijdens De salag Badr??
x14 sjoehada aan de moslim zijde
2} Wat zegt een Moslim als hij niest ??
xElhamdoelillah
3} Hoeveel Engelen zullen De troon van Allah Soubhanaho Wata3ala op de dag des Oordels??
x het preciezie aantal is alleen bekend bij Allah swt(het zullen er een aantal zijn)
Een hadith Bukhari:
De profeet vertelde over Bayt elma3moer, het veel bezochte huis in de 7e hemel die door 70.000 engelen wordt bezocht die er salat doen.Wanneer zij er eenmaal geweest zijn.keren ze niet meer terug(d.w.z)dat er elke dag weer nieuwe 70.000 nieuwe engelen komen.
4} Welke schepsel zal als de laatste sterven??
xmalik al mawt(engel des doods)
aya uit de qoeran dat elke schepsel sterft( Koeloe nafsien thafieqatoe elmawt)
5} Wat betekent SIDRAT AL-MONTAHA ??
xEen boom boven de 7e hemel
6} Wie kan de straf van het graf horen??
xalles behalve mensen en djins
7} Hoe diep is de hel (met jaren tellen )???
x70 jaar
8} Welk tak hebben de volgende Engelen??xxJibrielxxMikailxxIsrafailxx3izraiilxxMo nker & NakerxxRaqiebxxAtiedxxMaalikxxRidwanxx.
x djibriel> openbaringen brengen aan boodschappers
-Mikael>die zorgt voor regen
-Israfiel>zal op de hoorn blazen wanneer het uur begint
-3azrael>(sommige zegen dat de engel des doods zo heet(maar geen authentieke overlevering hierover)dus ik zeg allahoe a3lam
-Monkar/Nakier> de engelen die de ziel zullen ondervragen in het graf
-Raqieb> noteren van goede daden
-Atied>noteren van slechte daden
-Malik> bewaker van de hel
-Ridouan>bewaker van het paradijs
salamo allahi alaikoum warahmato allahi wabarakatoho ogtie fi allah baraka allaho fik wa jazzaka allaho ghayrane,bravo wa allah ik heb geen woorden voor machaa allah moge allah soubhanaho wa ta3ala je belonnen met heeeeeel veeeeeel hassanat inchaa allah amien ya rabie al 3alamien.
Bij vraag 3 misschien heb ik een fout gemaakt ,ik heb een woord vergeten en dat is Hoeveel engelen zullen de troon van allah soubhanaho wa ta3ala dragen !!!! de aantwoord is : 8 engelen fi amani allah ogtie misschien straks ander kwis inchaa allah

12-05-2005, 13:56

Citaat door jallal1:
salamo allahi alaikoum warahmato allahi wabarakatoho ogtie fi allah baraka allaho fik wa jazzaka allaho ghayrane,bravo wa allah ik heb geen woorden voor machaa allah moge allah soubhanaho wa ta3ala je belonnen met heeeeeel veeeeeel hassanat inchaa allah amien ya rabie al 3alamien.
Bij vraag 3 misschien heb ik een fout gemaakt ,ik heb een woord vergeten en dat is Hoeveel engelen zullen de troon van allah soubhanaho wa ta3ala dragen !!!! de aantwoord is : 8 engelen fi amani allah ogtie misschien straks ander kwis inchaa allah
ok djazaka allah voor het corrigeren
allahoe a3lam ik heb er verder niks over kunnen vinden, ghair


jah nog meeeer kwis