Bekijk volle/desktop versie : Shampooreclame met hoofddoek: 'welk bedrijf kiest hier nu voor?'



Pagina's : [1] 2

19-01-2018, 10:40
Cosmeticabedrijf L'Oreal heeft bij een nieuwe campagne voor een model gekozen bij wie geen haar te zien is. In reclamespotjes staat de Britse vlogger Amena Khan centraal en zij draagt een hoofddoek. "Je geeft ook om je haar als je dat niet aan de buitenwereld laat zien", is haar boodschap.

Khan is bekend vanwege haar filmpjes en foto's over verzorgingsproducten. De Britse heeft bijna 400.000 abonnee's op YouTube en bijna 600.000 volgers op Instagram. Daarnaast is ze moeder, mede-oprichter van een cosmeticabedrijf en ontwerper van haar eigen hoofddoekenlijn.

En nu verschijnt ze dus als een van de diverse modellen in de reclamecampagne van de Franse cosmeticafirma. "Dat is best wel inspirerend", zegt ondernemer Loubna Sadoq in het NOS Radio 1 Journaal. "Ze is een hartstikke goed voorbeeld en laat zien dat je ook mooi en verzorgd haar kunt hebben onder een hoofddoek."

'Positieve associaties'
In internationale media wordt de keuze voor Khan als model historisch en baanbrekend genoemd. Sadoq is blij dat een vrouw met hoofddoek op deze manier in het nieuws komt. "Vrouwen kunnen zich hiermee identificeren. Dit leidt tot meer positieve associaties met de hoofddoek en dat is belangrijk voor de volgende generaties."

Dat de hoofddoek of hijab door sommige mensen wordt gezien als een symbool van onderdrukking, is onterecht, zegt Sadoq. "Het klopt dat de hoofddoek in sommige islamitische landen verplicht is, maar in veel landen kiezen vrouwen er zelf voor om er een te dragen." De Britse Khan ging naar eigen zeggen pas een hoofddoek dragen toen ze in de twintig was.

Meer rolmodellen
Ondernemer Sadoq is blij dat steeds meer bedrijven modellen met hoofddoeken gebruiken in reclamecampagnes. Zo verscheen afgelopen zomer de Rotterdamse vlogster Ruba Zai met hijab in uitingen van een Italiaans modemerk.

Model Khan ziet in ieder geval niet vaak modellen die op haar lijken. "Als ik vroeger meer rolmodellen had gehad, was ik misschien wel eerder in de media aan het werk gegaan", zegt ze tegen het Britse Vogue. "Want hoeveel bedrijven kiezen nou voor zo'n campagne als deze? Niet veel."

http://https://nos.nl/artikel/2212661-shampooreclame-met-hoofddoek-welk-bedrijf-kiest-hier-nu-voor.html

19-01-2018, 12:24


Bedrijven met een vreemd soort SJW gevoel. Feitelijk verhul je het resultaat dat je claimt, dat bewijst dat wanneer je het wel toont het onzin is, en dan kan je dus net zo goed gewoon een paar seconden tekst op tv laten zien als reclame.

19-01-2018, 13:43

Citaat door Abdul_Karim:
Bedrijven met een vreemd soort SJW gevoel. Feitelijk verhul je het resultaat dat je claimt, dat bewijst dat wanneer je het wel toont het onzin is, en dan kan je dus net zo goed gewoon een paar seconden tekst op tv laten zien als reclame.
Er is een stille revolutie gaande Karim; de vrouw met hoofddoek is in de “Arabische” reclamewereld niet meer de “kuise modest” huisvrouw die naast een wasmachine staat of aan tafel met tig kids (inc husband), maar kan nu ook de runway op en met haar verleidelijke blik en strakke kleding “modern” zijn. Loreal ziet een groeiende markt en het zou strategisch dom zijn om een vrouw met hoofddoek niet te gebruiken.

Uiteindelijk draait het allemaal om de sales, een goede shampoobeurt spoelt de westerse hypocrisie ook niet weg.

19-01-2018, 14:17

Citaat door Neville:
Er is een stille revolutie gaande Karim; de vrouw met hoofddoek is in de “Arabische” reclamewereld niet meer de “kuise modest” huisvrouw die naast een wasmachine staat of aan tafel met tig kids (inc husband), maar kan nu ook de runway op en met haar verleidelijke blik en strakke kleding “modern” zijn. Loreal ziet een groeiende markt en het zou strategisch dom zijn om een vrouw met hoofddoek niet te gebruiken.

Uiteindelijk draait het allemaal om de sales, een goede shampoobeurt spoelt de westerse hypocrisie ook niet weg.
Natuurlijk draait het om geld, maar het blijft vreemd, reclame maken voor iets wat je niet toont.
Koop nu merk X, het reinigt vloeren beter dan welk ander middel dan ook, zie hier een foto van een flamingo

19-01-2018, 14:27


Uiteindelijk zal iedereen sterven en zal men smeken dat men terug zou leven om het goed te maken, maar helaas...

19-01-2018, 14:29

Citaat door Abdul_Karim:
Natuurlijk draait het om geld, maar het blijft vreemd, reclame maken voor iets wat je niet toont.
Koop nu merk X, het reinigt vloeren beter dan welk ander middel dan ook, zie hier een foto van een flamingo
Men maakt ook reclame voor laxeermiddelen, zonder dat wij het resultaat (gelukkig!) zien!

19-01-2018, 14:54
Hoofddoekjes hebben hun ziel verkocht aan de duivel.

19-01-2018, 15:09

Citaat door zakof:
Hoofddoekjes hebben hun ziel verkocht aan de duivel.
Niet enkel zij. Ook gasten. Moesten mannen nog ballen aan hun lijf hebben zouden die hoofddoekjes niet zo vrij zijn, dan heb ik het over vrijheid van de duivel.

19-01-2018, 16:01
Klopt er hoort geen moslima bij de satanistische bedrijf loreal te werken die huren meestal prostituees die hun ziel hebben verkocht .

19-01-2018, 18:25

Citaat door _Felix_:
Shampooreclame met hoofddoek: 'welk bedrijf kiest hier nu voor?']
L'Oreal

20-01-2018, 16:03

Citaat door Maquis:
Men maakt ook reclame voor laxeermiddelen, zonder dat wij het resultaat (gelukkig!) zien!
Dat klopt, maar het is niet shampoo versus laxeermiddel, het is shampoo niet zichtbaar versus shampoo zichtbaar.

20-01-2018, 16:35

Citaat door Wouldcha3b:
Klopt er hoort geen moslima bij de satanistische bedrijf loreal te werken die huren meestal prostituees die hun ziel hebben verkocht .
Dat klopt.

23-01-2018, 12:47


Brits model met hijab stapt uit L'Oreal-campagne wegens verzenden van anti-Israëlische tweets

Het Britse model Amena Khan is uit een L'Oreal-campagne gestapt wegens anti-Israëlische tweets die ze vier jaar geleden heeft verzonden. Dat maakte ze bekend op haar Instagrampagina. Enkele dagen daarvoor had Khan, die beroemd werd als beautyblogger, de wereld laten weten als eerste hijab-draagster prominent reclame te zullen maken voor haarverzorging.

Khan toonde zich indertijd zeer betrokken bij het lot van de burgers op de Gazastrook. Na het zien van de film Children of the Gaza War vergeleek ze Israël in een tweet met de Egyptische farao's. 'Beiden zijn kindermoordenaars', schreef ze, gevolgd door de uitroep Insha'Allah ('als God het wil'). In een andere tweet noemde ze Israël 'een sinistere straat'. Ze heeft ze inmiddels verwijderd en spijt betuigd. In een verklaring beweerde ze veel waarde te hechten aan 'diversiteit'.

Antisemitisme

Het voorval staat niet op zichzelf. Uit een onderzoek bleek afgelopen zomer dat de Joodse gemeenschap in het Verenigd Koninkrijk steeds vaker het doelwit is van haatacties. De Community Security Trust kreeg vorig jaar tachtig meldingen binnen - een toename van 30 procent vergeleken met het jaar daarvoor - van incidenten jegens Joodse burgers: fysiek geweld, haatmail, vandalisme en bedreigingen via sociale media. De grens tussen kritiek op de politiek van de staat Israël en antisemitisme is vaak moeilijk te trekken.

Tegen de BBC zei rabbijn Alex Chapper dat jongeren van Aziatische komaf geregeld antisemitische leuzen roepen als hij in het Oost-Londense Ilford op weg is naar de synagoge - vooral wanneer Israel in het nieuws is. Ook de Labour Partij wordt steeds meer in verband gebracht met antisemitisme. Uit een intern onderzoek bleek dat antisemitisme in de partijgelederen geen epidemische vormen heeft aangekomen, maar dat er soms wel sprake is van een 'giftige sfeer'.

Directe aanleiding voor het onderzoek was de vergelijking die parlementariër Naz Shah had gemaakt tussen Israël en het Derde Rijk.

http://https://www.volkskrant.nl/buitenland/brits-model-met-hijab-stapt-uit-l-oreal-campagne-wegens-verzenden-van-anti-israelische-tweets~a4561413/

23-01-2018, 13:09

Citaat door _Felix_:
Brits model met hijab stapt uit L'Oreal-campagne wegens verzenden van anti-Israëlische tweets

Het Britse model Amena Khan is uit een L'Oreal-campagne gestapt wegens anti-Israëlische tweets die ze vier jaar geleden heeft verzonden. Dat maakte ze bekend op haar Instagrampagina. Enkele dagen daarvoor had Khan, die beroemd werd als beautyblogger, de wereld laten weten als eerste hijab-draagster prominent reclame te zullen maken voor haarverzorging.

Khan toonde zich indertijd zeer betrokken bij het lot van de burgers op de Gazastrook. Na het zien van de film Children of the Gaza War vergeleek ze Israël in een tweet met de Egyptische farao's. 'Beiden zijn kindermoordenaars', schreef ze, gevolgd door de uitroep Insha'Allah ('als God het wil'). In een andere tweet noemde ze Israël 'een sinistere straat'. Ze heeft ze inmiddels verwijderd en spijt betuigd. In een verklaring beweerde ze veel waarde te hechten aan 'diversiteit'.

Antisemitisme

Het voorval staat niet op zichzelf. Uit een onderzoek bleek afgelopen zomer dat de Joodse gemeenschap in het Verenigd Koninkrijk steeds vaker het doelwit is van haatacties. De Community Security Trust kreeg vorig jaar tachtig meldingen binnen - een toename van 30 procent vergeleken met het jaar daarvoor - van incidenten jegens Joodse burgers: fysiek geweld, haatmail, vandalisme en bedreigingen via sociale media. De grens tussen kritiek op de politiek van de staat Israël en antisemitisme is vaak moeilijk te trekken.

Tegen de BBC zei rabbijn Alex Chapper dat jongeren van Aziatische komaf geregeld antisemitische leuzen roepen als hij in het Oost-Londense Ilford op weg is naar de synagoge - vooral wanneer Israel in het nieuws is. Ook de Labour Partij wordt steeds meer in verband gebracht met antisemitisme. Uit een intern onderzoek bleek dat antisemitisme in de partijgelederen geen epidemische vormen heeft aangekomen, maar dat er soms wel sprake is van een 'giftige sfeer'.

Directe aanleiding voor het onderzoek was de vergelijking die parlementariër Naz Shah had gemaakt tussen Israël en het Derde Rijk.

http://https://www.volkskrant.nl/buitenland/brits-model-met-hijab-stapt-uit-l-oreal-campagne-wegens-verzenden-van-anti-israelische-tweets~a4561413/
Je zou zeggen dat ze dan bij het goede bedrijf zat. De oprichter en grootaandeelhouder van L'Oreal was behoorlijk fout in de WOII.

23-01-2018, 14:33

Citaat door LaPoekel:
Je zou zeggen dat ze dan bij het goede bedrijf zat. De oprichter en grootaandeelhouder van L'Oreal was behoorlijk fout in de WOII.
Kritiek op Israël is te vergelijken met fout zijn in de oorlog?

Nee toch.

Pagina's : [1] 2