Bekijk volle/desktop versie : Assielzoekers stelen mijn huis



Pagina's : [1] 2

10-05-2005, 20:33

Citaat door Kafier:

En ja hoor, net aangekomen in Nederland luilekkerland.. bakken vol geld. Komen deze assielzoekers voor een veilig verblijf.

Mensen kom gezellig binnen hier krijg je van ons een mooi huis met alles der op en der aan.

Ik woon hier al heeel mijn leven in Nederland, werk me jaren kapot en daarnaast ook nog eens flink studeren.. Heb me jaren geleden ingeschreven in de woningbouw.. Wil NU een huis.. En alsnog moet ik nog zes jaar wachten om een huis te krijgen??!!

En waarom?? Omdat die assielzoekers voorrang krijgen voor een huis

Waar gaat dit allemaal heen ? Ze zouden blij mogen zijn als ze een boomhut aangeboden kregen of niet? Ze komen hier alleen voor veiligheid ( zeggen ze)

Wat vinden jullie hiervan?
.

10-05-2005, 20:45


weer zo n jankverhaal op marokko.nl, echt treurig!

10-05-2005, 21:04

Citaat door Kafier:

En ja hoor, net aangekomen in Nederland luilekkerland.. bakken vol geld. Komen deze assielzoekers voor een veilig verblijf.

Mensen kom gezellig binnen hier krijg je van ons een mooi huis met alles der op en der aan.

Ik woon hier al heeel mijn leven in Nederland, werk me jaren kapot en daarnaast ook nog eens flink studeren.. Heb me jaren geleden ingeschreven in de woningbouw.. Wil NU een huis.. En alsnog moet ik nog zes jaar wachten om een huis te krijgen??!!

En waarom?? Omdat die assielzoekers voorrang krijgen voor een huis

Waar gaat dit allemaal heen ? Ze zouden blij mogen zijn als ze een boomhut aangeboden kregen of niet? Ze komen hier alleen voor veiligheid ( zeggen ze)

Wat vinden jullie hiervan?
Ik merk dat je nooit in een AZC bent geweest
Moet je eens doen, zul je toch wat beleven.

10-05-2005, 22:01

Citaat door Kafier:
Zoek je aandacht ergens anders.. Jankerd
kijk wie het zegt...

11-05-2005, 00:48



Citaat door Kafier:

En ja hoor, net aangekomen in Nederland luilekkerland.. bakken vol geld. Komen deze assielzoekers voor een veilig verblijf.

Mensen kom gezellig binnen hier krijg je van ons een mooi huis met alles der op en der aan.

Ik woon hier al heeel mijn leven in Nederland, werk me jaren kapot en daarnaast ook nog eens flink studeren.. Heb me jaren geleden ingeschreven in de woningbouw.. Wil NU een huis.. En alsnog moet ik nog zes jaar wachten om een huis te krijgen??!!

En waarom?? Omdat die assielzoekers voorrang krijgen voor een huis

Waar gaat dit allemaal heen ? Ze zouden blij mogen zijn als ze een boomhut aangeboden kregen of niet? Ze komen hier alleen voor veiligheid ( zeggen ze)

Wat vinden jullie hiervan?
Ik nodig je uit om een weekje met me mee te draaien op het azc waar ik werk.
Je weet helemaal niks van asielzoekers en loopt hier dingen uit te kramen die helemaal niet kloppen.
Voor je over iets loopt te bleren moet je wel weten waar je het over hebt.

11-05-2005, 10:00

Citaat door Aislin:
Ik nodig je uit om een weekje met me mee te draaien op het azc waar ik werk.
Je weet helemaal niks van asielzoekers en loopt hier dingen uit te kramen die helemaal niet kloppen.
Voor je over iets loopt te bleren moet je wel weten waar je het over hebt.
Nou een beetje gelijk geef ik hem toch wel!
Die mensen mogen blij zijn dat ze hier veilig zijn en opgevangen worden. Wij moeten notabene 6 jaar op een huis wachten.

Ik ken een man uit Afghanistan, hij woonde alleen, en toen zijn familie overkwam had hij binnen 2 weken een groot huis toegewezen gekregen. Het is gewoon zo, en dan krijgen ze nog meubels, tv's etc.

11-05-2005, 10:34

Citaat door Wael_progressiv:
Nou een beetje gelijk geef ik hem toch wel!
Die mensen mogen blij zijn dat ze hier veilig zijn en opgevangen worden. Wij moeten notabene 6 jaar op een huis wachten.

Ik ken een man uit Afghanistan, hij woonde alleen, en toen zijn familie overkwam had hij binnen 2 weken een groot huis toegewezen gekregen. Het is gewoon zo, en dan krijgen ze nog meubels, tv's etc.
Misschien heeft deze man geluk gehad om snel een huis te krijgen, velen hebben dat dus niet.
Heb je ook een idee hoelang deze meneer in een azc heeft verbleven, wij hebben namelijk bewoners die meer dan 6 jaar in az's verblijven en geloof me je wilt daar niet mee ruilen.
Wat betreft de meubels, die krijgen ze van familie of vrienden, verder krijgen ze practisch allemaal een lening van het GKB, die MOETEN ze terug betalen, men krijgt dat dus niet, je bent dus verkeerd ingelicht.

11-05-2005, 10:47

Citaat door Kafier:

En ja hoor, net aangekomen in Nederland luilekkerland.. bakken vol geld. Komen deze assielzoekers voor een veilig verblijf.

Mensen kom gezellig binnen hier krijg je van ons een mooi huis met alles der op en der aan.

Ik woon hier al heeel mijn leven in Nederland, werk me jaren kapot en daarnaast ook nog eens flink studeren.. Heb me jaren geleden ingeschreven in de woningbouw.. Wil NU een huis.. En alsnog moet ik nog zes jaar wachten om een huis te krijgen??!!

En waarom?? Omdat die assielzoekers voorrang krijgen voor een huis

Waar gaat dit allemaal heen ? Ze zouden blij mogen zijn als ze een boomhut aangeboden kregen of niet? Ze komen hier alleen voor veiligheid ( zeggen ze)

Wat vinden jullie hiervan?
Het zijn mensen debiel geen dieren...
Wat kom je tekort ?
Alleen dat je moet w8en ?
Is dat alles ?
Ga over iets anders lopen klagen !

STELEN ?!

Wat een lul !

11-05-2005, 11:10
Weet je mister, in onze gemeente gebeurt dat dus niet, daar mogen ze net als elke burger zelf voor hun spullen zorgen.
Ik werk zelf 4 jaar in een azc, ook ik weet waar ik het over heb, dat er gemeentes zijn die deze mensen helpen is alleen maar mooi.
Stel jij zit in zo'n situatie en de gemeente helpt jou, zeg jij dan van nee dank u ik neem geen hulp aan.
Je moet dat niet afschuiven op de asielzoekers (klote woord) maar op de gemeentes die inspringen.

En over die instanties, ook die hebben wij hier, kringloop winkels genaamd en ook daar woredt gesjoemeld, niet door asielzoekers maar door de mensen die het daar draaiende houden, bij ons geen muziekinstrumenten, die verdwijnen in het huis van de zoon van de eigenaar, zo ook de goede televisies en stereo matriaal, en elke week staat het busje van de kringloop bij haar voor de deur, het is mijn buurvrouw btw en haar zoon woont achter mij, ik weet dus dat er gesjoemeld wordt door zulke instanties maar bij ons verwdijnt het dus naar de eigenaren zelf en niet naar de asielzoekers, helaas ik had liever dat hun daar een graantje van mee konden pikken.

11-05-2005, 11:15

Citaat door Wael_progressiv:
Ik ben heel goed ingelicht dame! Heb 2 jaar gewerkt met vluchtelingen. Ik gun ze het van harte, maar soms worden ze echt wel voorgetrokken.
Ze krijgen die spullen dus wél van de gemeente. Heb zelf vaak zat spullen opgehaald bij instanties van de gemeente, meubels, bedden, ja zelfs tv's en complete stereotorens.
Ik ben juist met dat werk gestopt omdat er te veel wordt gerotzooid, zelfs met woningbouw-verenigingen.
Dus dat betekent dat ze huizen inpikken ?
Watvoor soort geweld gebruiken ze erbij ?

11-05-2005, 11:18

Citaat door LoVeLy_Mo:
Dus dat betekent dat ze huizen inpikken ?
Watvoor soort geweld gebruiken ze erbij ?
Ze pikken onze huizen niet in, dat heb ik nergens gezegd!
Het ligt aan de regering en aan de gemeente-instanties.

11-05-2005, 11:34

Citaat door Wael_progressiv:
Nou een beetje gelijk geef ik hem toch wel!
Die mensen mogen blij zijn dat ze hier veilig zijn en opgevangen worden. Wij moeten notabene 6 jaar op een huis wachten.

Ik ken een man uit Afghanistan, hij woonde alleen, en toen zijn familie overkwam had hij binnen 2 weken een groot huis toegewezen gekregen. Het is gewoon zo, en dan krijgen ze nog meubels, tv's etc.
Lees je eigen stuk ff goed door..
Je misgunt het ze in de 1e alinea...en wat het nog duidelijker maakt is je 2e alinea, daarin probeer je de asielzoeker in het kwade daglicht te stellen.

Je zegt...ze pikken ons huizen niet in...!

ik citeer je eigen stuk

"wij moeten notabene 6 jaar op een huis wachten"

Hier geef je indirect aan dat ze wel je huizen inpikken anders had je niet 6 jaar lang hoeven te w8en op een huis !!

12-05-2005, 22:24



Citaat door Wael_progressiv:
Nou een beetje gelijk geef ik hem toch wel!
Die mensen mogen blij zijn dat ze hier veilig zijn en opgevangen worden. Wij moeten notabene 6 jaar op een huis wachten.

Ik ken een man uit Afghanistan, hij woonde alleen, en toen zijn familie overkwam had hij binnen 2 weken een groot huis toegewezen gekregen. Het is gewoon zo, en dan krijgen ze nog meubels, tv's etc.
Jij moet 6 jaar op een huis wachten, onder hen zijn er die die tijd en nog langer wachten en wachten en wachten en wachten of ze hier mogen blijven, en in die tijd niet mogen werken alleen maar appatisch naar 4 muren staren.
Dat ze hier veilig zijn ben ik met je eens, de rest doet er voor jou niet toe, velen die ik ken hebben geen familie meer die zijn vermoord, dan maar zes jaar wachten op een huis.

13-05-2005, 11:24
jah ik ben het helemaal met je eens! ze komen en krijgen alles wat het beste is! Mijn tante staat al heel erg lang ingeschreven bij de woningbouw en heeft nog steeds geen huis en als ze er 1 aangeboden krijg is het een krot . Wij wonen zelf in een koopwoning nette buurt (grotendeels kaas) en ineens achter mij (huurwoningen) komen er afghanen en ze werken niet eens dus huursubsidie een splinter nieuw huis met alles erop en eraan is toch niet normaal terwijl mijn tante zich uit de naad werkt waar gaat dit toch heen?

13-05-2005, 18:39

Citaat door nouhaylaaa:
jah ik ben het helemaal met je eens! ze komen en krijgen alles wat het beste is! Mijn tante staat al heel erg lang ingeschreven bij de woningbouw en heeft nog steeds geen huis en als ze er 1 aangeboden krijg is het een krot . Wij wonen zelf in een koopwoning nette buurt (grotendeels kaas) en ineens achter mij (huurwoningen) komen er afghanen en ze werken niet eens dus huursubsidie een splinter nieuw huis met alles erop en eraan is toch niet normaal terwijl mijn tante zich uit de naad werkt waar gaat dit toch heen?
Ook voor jou geldt dat je niet leest wat er hier al is neergezet.
Men gaat er maar klakkeloos vanuit dat die mensen van alles krijgen terwijl dat dus niet zo is.
Wat men krijgt van vrienden en familie is lekker meegenomen en men krijgt een lening van het GKB die MOET men terug betalen, er is dus geen sprake dat men zomaar nieuwe spullen KRIJGT.
Over het werken men MOET eerst naar school en mag niet zomaar werken, het ligt aan het document wat men heeft.
Wij hebben ook vrienden die eerst een document w status hadden en die is omgezet naar een document waarop ze werkzaamheden mogen verrichten, maar die zitten nu weer met het probleem dat ze een verlenging hebben aangevraagd en in de tussentijd weer een W document hebben in afwachting op hun normale document, dus met het W document mogen ze niet werken.
Dat je tante moet wachten op een huis is natuurlijk rot maar ga elke asielzoeker zomaar een huis hebben gekregen, de meesten zitten al jaren in een azc te wachten op status als ze die al krijgen en ook zij moeten dan wachten op een huis, daarbij heeft de ene meer geluk dan de ander.
Op ons azc zitten mensen die al meer dan 8 jaar in een azc verblijven, die mogen ook niet werken, en ook voor jou geldt dat jij niet zou willen ruilen met de ellende waar zij in zitten.

Pagina's : [1] 2