Bekijk volle/desktop versie : slagroom



10-05-2005, 18:40
weet iemand hoe je zelf slagroom moet maken en wat je er voor nodig hebt?

10-05-2005, 18:50


niemand die mij kan helpen???????????

10-05-2005, 19:34
ikl heb het welk eens nagevraagd. Maar in NL is het niet mogelijkl omdat je melk moet hebben die niet is afgeroomd. Of je moet natuurlkijk de boer op gaan voor echt verse melk. Hoe het dan verder moet weet ik niet.

10-05-2005, 20:50
Inderdaad de boer op gaan en verse melk halen. Dit moet je in een kom buiten de koelkast maar wél op een koele plaats een paar uur laten rusten en héél voorzichtig de bovenste laag afromen (afscheppen). Deze bovenste laag kun je dan met suiker kloppen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Wil je de overgehouden melk gebruiken, moet je deze wel eerst koken.

Hartelijke groet,
Sophia

10-05-2005, 21:14


Bedoel je slagroom als op een taart? Of de vloeibare?
Ik maak de slagroom voor op een taart gewoon met pakjes vloeibare slagroom die je opklopt met suiker en 1 zakje klopvast zodat het niet inzakt. Kan je in elke supermarkt kopen.

10-05-2005, 21:49

Citaat door ellouisa:
Bedoel je slagroom als op een taart? Of de vloeibare?
Ik maak de slagroom voor op een taart gewoon met pakjes vloeibare slagroom die je opklopt met suiker en 1 zakje klopvast zodat het niet inzakt. Kan je in elke supermarkt kopen.
ik bedoel inderdaad slagroom voor op de taart maar hoort er niet ook eiwit van een ei in dan

10-05-2005, 22:30
gewoon room opkloppen met poedersuiker,niet te lang kloppen anders heb je boter

11-05-2005, 15:42

Citaat door Enesa:
ik bedoel inderdaad slagroom voor op de taart maar hoort er niet ook eiwit van een ei in dan
nee dat hoeft niet, je kan in de supermarkt gewoon pakjes room kopen (ook bij de Lidl, daar haal ik ze altijd). Verder koop je zakjes klopvast van bijvoorbeeld Dr. Oetker bij de supermarkt. Ik heb vorige keer een slagroomtaart gemaakt met 3 pakjes room (200 gr per pakje geloof ik). Die heb ik opgeklopt met 2 zakjes klopvast en 3 zakjes vanillesuiker. heb ik gewoon met de mixer gedaan. je moet wel even geduld hebben het duurt wel 5 minuten ongeveer voordat het echt goede slagroom is. Dit kan je dan in een spuitzak doen (heb ik bij de Blokker gekocht) en daarmee mooie toefjes maken. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en succes ermee!!

11-05-2005, 18:23

Citaat door ellouisa:
nee dat hoeft niet, je kan in de supermarkt gewoon pakjes room kopen (ook bij de Lidl, daar haal ik ze altijd). Verder koop je zakjes klopvast van bijvoorbeeld Dr. Oetker bij de supermarkt. Ik heb vorige keer een slagroomtaart gemaakt met 3 pakjes room (200 gr per pakje geloof ik). Die heb ik opgeklopt met 2 zakjes klopvast en 3 zakjes vanillesuiker. heb ik gewoon met de mixer gedaan. je moet wel even geduld hebben het duurt wel 5 minuten ongeveer voordat het echt goede slagroom is. Dit kan je dan in een spuitzak doen (heb ik bij de Blokker gekocht) en daarmee mooie toefjes maken. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en succes ermee!!
zina hartstike bedankt voor je hulp moge allah je hiervoor belonen inschalla

11-05-2005, 18:37

Citaat door Enesa:
zina hartstike bedankt voor je hulp moge allah je hiervoor belonen inschalla
Graag gedaan meid