Bekijk volle/desktop versie : 'Ik wilde niet daten en toen was ik een ****'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

16-12-2017, 14:10
BRON: http://https://nos.nl/op3/artikel/2207880-ik-wilde-niet-daten-en-toen-was-ik-een-xxxx.html

"Een jongen die ik niet kende, stuurde me een berichtje dat hij met mij in contact wilde komen", vertelt Diana (niet haar echte naam). "Toen ik weigerde, zette hij mijn telefoonnummer op Telegram met de tekst dat ik een xxxx ben, dat ik neuk en dat ik goedkoop ben. Dit gebeurt dus met heel veel meisjes."


Het is een relatief nieuw fenomeen: expose-groepen op Telegram. Hierin worden vrouwen zogenaamd 'ontmaskerd', omdat ze een xxxx zouden zijn. Onder de slachtoffers zitten ook minderjarigen.


Het voorbeeld van Diana laat zien dat je als vrouw niet eens echt iets hoeft te doen om op zo'n pagina terecht te komen. Maar de gevolgen zijn groot. "In de dagen erna ben ik zo'n 200 tot 300 keer benaderd door mannen", vertelt Diana, die van Marokkaanse afkomst is. "Ik krijg berichtjes dat ik een slet ben. Of ik word 's nachts anoniem gebeld en uitgescholden. Ik heb dan nog het geluk dat hij geen foto erbij plaatste."


Bij Zora, een ander slachtoffer, werd er wel een foto verspreid. "Ik was thuis toen een vriendin mij appte dat ik online stond en was exposed. Ik was verliefd en vertrouwde deze jongen. Ik geloofde het niet. Ik kreeg vervolgens berichten via sociale media: waarom ik nog leefde en dat ik me moet schamen."


"In Den Haag, Rotterdam, Amsterdam: iedereen weet het nu. Elke ochtend word ik huilend wakker, mijn hele leven is verpest. Ik word nu als minderwaardig gezien. En het is een tikkende tijdbom, want mijn ouders weten het nog niet. Mijn moeder zou een hartaanval krijgen, mijn vader zou nooit meer met me praten."


In de gezinnen waar deze vrouwen zijn opgevoed, is seks vaak een taboe. Ze kunnen dan ook nauwelijks praten over wat hen is overkomen. "Ik ben Marokkaans en het wordt absoluut niet getolereerd als je seks voor het huwelijk hebt, zeker niet als er ook nog bewijs voor is", legt Diana uit. "Ik ben nog vrij opgevoed, maar andere meisjes worden het huis uitgezet."


"Veel meisjes zijn bang", vervolgt ze. "Jongens intimideren ze: als je het uitmaakt, stuur ik alles door. Je telefoonnummer en het woord 'xxxx' erbij, is al genoeg. Je kan er vrij weinig tegen doen."


Sommige vrouwen besluiten zelf de exposers aan te pakken, zoals Miriam. "Ik zat in die groepen en zag wat er langskwam. Toen heb gezegd dat dat niet oké was. Ik werd er vaak uitgezet, ze zien dat als bemoeienis. Op een gegeven moment werd een beheerder boos en zei hij: ik ga jou ook exposen. Ik dacht: met wat? Er valt niks te exposen. Waarom zou je dat doen?"


"Hij plaatste vervolgens een screenshot van mijn Facebookprofiel op Telegram, met het bericht dat ik een xxxx was en aids had. Ik dacht so be it. Maar toen ging hij mij bedreigen. Daar werd ik wel angstig van, want je weet niet of mensen het echt doen." Miriam is inmiddels een Facebookpagina gestart, om andere slachtoffers te helpen.


Diana ondernam ook actie. "Ik heb de foto van mijn exposer gedeeld op Snapchat. Ik heb een breed netwerk, dus toen kwam ik erachter wie hij was. Ik heb hem terug-exposed: zijn foto en telefoonnummer en screenshots van ons WhatsAppgesprek online gezet, om anderen te waarschuwen."


16-12-2017, 14:14


Zo onvolwassen en zielig.

16-12-2017, 14:47
Zielig? Die knullen zijn enorm klootzakken.

16-12-2017, 14:57

Citaat door Joosje:
Zielig? Die knullen zijn enorm klootzakken.
Tuig.

16-12-2017, 15:00



Citaat door Joosje:
Zielig? Die knullen zijn enorm klootzakken.
Overduidelijk

16-12-2017, 15:08
Achterlijk wijf .eerst naaktfoto's sturen en dan janken

16-12-2017, 15:11

Citaat door zakof:
Achterlijk wijf .eerst naaktfoto's sturen en dan janken
Jij hebt niet gelezen.

16-12-2017, 15:26

Citaat door EnigmaX:
Het zijn onzekere rotzakken die graag een bepaalde controle willen uitoefenen door te exposeren. Ze willen de meisjes verplicht aan de "norm" ('jongens mogen alles en meisjes niets') houden zo niet, worden ze afgestraft. En worden ze voor 'xxxx' uitgemaakt om ze te schamen.
Sta jij er ook op nig

16-12-2017, 15:27
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5608728

16-12-2017, 15:28

Citaat door JKHC:
Jij hebt niet gelezen.
Ik lees geen zionistische propaganda .al dit nieuws komt van het nos telegraaf de zelfde nieuws bronnen die dagelijks de islam zwart maken en Israël erkennen als land
.




Een normale meisje zal.nooit maar dan ook nooit een naakt foto sturen. Begin daar mee en dit probleem zal er niet zijn.

16-12-2017, 15:30

Citaat door zakof:
Achterlijk wijf .eerst naaktfoto's sturen en dan janken
Wow. Just wow.

Je bent verliefd, je vriend vraagt om fotoos en blijft erom vragen. Hou je niet van me schatje? Uiteindelijk stuurt ze een fotootje.

Wat vreselijk. Dit meisje moet inderdaad kapot worden gemaakt.

16-12-2017, 15:32

Citaat door zakof:
Ik lees geen zionistische propaganda .al dit nieuws komt van het nos telegraaf de zelfde nieuws bronnen die dagelijks de islam zwart maken en Israël erkennen als land
.




Een normale meisje zal.nooit maar dan ook nooit een naakt foto sturen. Begin daar mee en dit probleem zal er niet zijn.
Jij bepaalt geloof ik niet wat normaal is binnen een relatie tussen twee mensen. Het feit dat je zelfs dit bericht weet te draaien naar islamhaat zegt weer genoeg. Die gasten doen helemaal niks verkeerd, het is de media.. kansloze tokkie ben je toch.

16-12-2017, 15:32



Citaat door zakof:
Ik lees geen zionistische propaganda .al dit nieuws komt van het nos telegraaf de zelfde nieuws bronnen die dagelijks de islam zwart maken en Israël erkennen als land
.




Een normale meisje zal.nooit maar dan ook nooit een naakt foto sturen. Begin daar mee en dit probleem zal er niet zijn.
Er is geen foto gestuurd lol. Zo zie je maar hoe makkelijk aannames zich vormen.

16-12-2017, 15:34

Citaat door Baxi:
Wow. Just wow.

Je bent verliefd, je vriend vraagt om fotoos en blijft erom vragen. Hou je niet van me schatje? Uiteindelijk stuurt ze een fotootje.

Wat vreselijk. Dit meisje moet inderdaad kapot worden gemaakt.
Je hoort gewoon geen relatie aan te gaan .wat dacht Je daar van en al helemaal geen naakt foto's te sturen .

Exposen is niet goed te praten.maar de oorzaak mag ook niet genegeerd worden.



1. Geen relatie
2.gee foto's sturen
3. Als hij je echt wilt geef je de nummer van je broer of vader !!


Zo werkt het .

16-12-2017, 15:36

Citaat door Baxi:
Jij bepaalt geloof ik niet wat normaal is binnen een relatie tussen twee mensen. Het feit dat je zelfs dit bericht weet te draaien naar islamhaat zegt weer genoeg. Die gasten doen helemaal niks verkeerd, het is de media.. kansloze tokkie ben je toch.
De meiden en de jongens zijn verkeerd bezig .

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16