Bekijk volle/desktop versie : Saudi-Arabië: Verbod op het maken van foto's in moskeeën in heilige plaatsen



Pagina's : [1] 2

15-12-2017, 19:01
Er mogen geen foto's of video's meer genomen worden in Masjid al-Haram en Masjid-e-Nabawi.



De Saoedische autoriteiten hebben een decreet uitgevaardigd dat het maken van foto's en video's verbiedt in Mekka's Masjid al-Haram, bekend als de Grote Moskee van Mekka, en Madina's Masjid-e-Nabawi.

De autoriteiten hebben het recht om de camera of mobiele telefoon in beslag te nemen, in geval van niet-naleving van deze regel. Tevens zullen er, volgens de Saoedische autoriteiten, juridische stappen worden ondernomen.

15-12-2017, 19:24


Een uitstekende regel. Hadj betekent niet selfies maken en lopen met selfiestokken.

15-12-2017, 19:26

Citaat door Redactie:
Er mogen geen foto's of video's meer genomen worden in Masjid al-Haram en Masjid-e-Nabawi.



De Saoedische autoriteiten hebben een decreet uitgevaardigd dat het maken van foto's en video's verbiedt in Mekka's Masjid al-Haram, bekend als de Grote Moskee van Mekka, en Madina's Masjid-e-Nabawi.

De autoriteiten hebben het recht om de camera of mobiele telefoon in beslag te nemen, in geval van niet-naleving van deze regel. Tevens zullen er, volgens de Saoedische autoriteiten, juridische stappen worden ondernomen.
Maar wel halal om te gaan zwaarddansen met kuffar die Muslimeen vermoorden.

15-12-2017, 19:33

Citaat door TDM:
Maar wel halal om te gaan zwaarddansen met kuffar die Muslimeen vermoorden.
Dat was toch in Riyad? En niet in Mekka?

15-12-2017, 19:37



Citaat door Al-Mahdi:
Dat was toch in Riyad? En niet in Mekka?
Ik praat over SA Islamgeobserdeerde trol.

15-12-2017, 19:42

Citaat door TDM:
Ik praat over SA Islamgeobserdeerde trol.
Ik ben niet geobsedeerd met de Islam.
Ik heb mijn bedenkingen bij alle religies ter wereld.
En de Islam is daar zeker geen uitzondering op.

Weer een beetje last van een god-complex?
Meen je weer dat de hele wereld rond draait voor jou alleen?


En dit artikel gaat over twee moskeeën in Mekka.
En jij komt met een voorbeeld aan uit Riyad.
En dat is behoorlijk off topic.

15-12-2017, 19:44
Lijkt wel die processie in Echternach, 2 stappen vooruit 1 achteruit.

15-12-2017, 19:47

Citaat door Al-Mahdi:
Ik ben niet geobsedeerd met de Islam.
Ik heb mijn bedenkingen bij alle religies ter wereld.
En de Islam is daar zeker geen uitzondering op.

Weer een beetje last van een god-complex?
Meen je weer dat de hele wereld rond draait voor jou alleen?


En dit artikel gaat over twee moskeeën in Mekka.
En jij komt met een voorbeeld aan uit Riyad.
En dat is behoorlijk off topic.
Whatever you say troll.

15-12-2017, 23:30
Inshallah mocht het mijn elmektab zijn, bi idnillah zal ik ooit mijn bedevaart gaan verrichten, vraag ik Allah om mijn bedevaart te accepteren.
Inshallah zullen mijn intenties zuiver zijn.
Een ding is wel zeker, ik zal zeker wel foto's maken. Dat zou inshallah wel een van de mooiste momenten in mijn leven zijn inshllah dus ik wil foto's maken en er ieder jaar naar kijken om demooiste herinneringen weer naar boven te halen.
Wat een flutregel zeg dat je geen foto's mag maken. Een zionistenregel.

15-12-2017, 23:51
saudi leiders zijn verraders.

16-12-2017, 03:17
Mijn gevoel zegt dat het fout gaat aflopen met de familie saud. Ze verdienen het niet om arabië te leiden.

16-12-2017, 03:50
Goed zo. Nu terug bioscopen verbieden en trump buiten shotten. Al qots kunnen ze sowieso alleen maar over dromen die zionisten.

16-12-2017, 05:21



Citaat door marocci10:
Goed zo. Nu terug bioscopen verbieden en trump buiten shotten. Al qots kunnen ze sowieso alleen maar over dromen die zionisten.
Alsof je niet weet dat de Saudische zionisten luisteren naar hun baas Trump en zijn scrotum zouden likken als hij erom zou vragen

16-12-2017, 05:25
Dat die Saudische zionisten zich buitenspel hebben gezet en zichzelf als vijand hebben verklaard in de islamitische wereld door samen met de amerikaanse christenterroristen/racisten tegen moslims te vechten heeft niks te maken met het feit dat deze maatregel terecht is

Als je selfies wilt maken ga je maar op vakantie en niet deze heilige plaatsen gebruiken om toe te voegen aan je vakantie albums

Als je naar een pretpark wil ga maar naar Walibi of de Efteling. Straks heb je daar alleen nog mensen die foto's en filmpjes gaan maken en wordt het gewoon een vakantiebestemming ipv een belangrijke gebedsplaats voor moslims

Gewoon elke overtreder hard aanpakken en stokslagen geven als ze met camera' s binnen komen lopen. Je aanbidt daar Allah en niet jezelf door jezelf continu op nummer 1 te zetten

17-12-2017, 16:59
Het is altijd al verboden om foto’s te maken zodra je het terrein van de heilige plaatsen betreedt. Er staan verbodsborden voor het maken van foto’s. Tevens lopen er op diverse plekken zogenaamde beveiligers rond die je erop aanspreken of je telefoon afpakken en de foto’s persoonlijk verwijderen. Toch lukt het veel mensen om foto’s te maken, omdat er niet overal gecontroleerd kan worden.

Pagina's : [1] 2