Bekijk volle/desktop versie : Irakeze shia millitie brengt soldaten naar Israelische grens.



Pagina's : [1] 2 3

09-12-2017, 15:26
Commander of Iranian-backed Iraqi militia seen on Lebanese-Israeli border

Qais al-Khazaali, the commander of Iraq’s Iranian-backed Asaib Ahl al-Haq militia, has been filmed in South Lebanon overlooking the northern Israeli towns of Metulla and Kiryat Shemona.



“We here with Hezbollah declare our total readiness to stand together with the Lebanese people and the Palestinian cause against Israeli occupation,” al-Khazaali is heard saying in a video.

The video, which appeared on social media late Friday, showed al-Khazali in Lebanon’s Fatima Gate in military garb ready to support “resistance fighters” and to come to the rescue of Palestinians and Jerusalem.

Israel and Hezbollah fought a deadly 33-day war in 2006, which came to an end under UN Security Council Resolution 1701 which called for disarmament of Hezbollah, for withdrawal of the Israeli army from Lebanon, for the deployment of the Lebanese army and an enlarged UN force in the south.

Michael Horowitz, a geopolitical and security analyst, told The Jerusalem Post that the timing of al-Khazali’s visit suggests that Hezbollah is trying to highlight that it is now a regional power with international partners ready to fight alongside it.

“The fact that a US-branded terrorist was able to visit an area Southern Lebanon over-watching Israel, is an affront to both to Israel and to the newly not-resigned Prime Minister of Lebanon, Saad Hariri, who has been adamant about the policy of “dissociation” from regional crises,” Horowitz said.

"This also may be an attempt to embarrass Hariri: by denouncing the presence of Iran proxies in southern Lebanon, the PM would also indirectly be seen as siding against efforts to "recapture Jerusalem" But, he added, “you also have to wonder, where is UNIFIL? The visit of the leader of a foreign militia funded and trained by the IRGC is another example of the UN mission’s overall failure to create a buffer zone in southern Lebanon, where the Lebanese state is "the main (and only actor).”

Due to their fighting in Syria the group has grown significantly in terms of technological advances along with battlefield experience and is considered Israel’s most dangerous enemy.

According to IDF assessments, in addition to a massive arsenal of rockets and missiles, Hezbollah is able to mobilize close to 30,000 fighters and has flouted its tunnel system, complete with ventilation, electricity, and rocket launchers.Some 200 villages in south Lebanon have also been turned in military strongholds from where Hezbollah militants are able to watch Israeli soldiers at any moment.

In June the IDF accused the Shi’ite terror organization of violating the resolution by establishing observation posts under the guise of a NGO “Green Without Borders” near the Blue Line bordering Lebanon and Israel since April presumably in order to gather intelligence.

But Israel’s accusations were denied by UN spokeswoman Eri Kaneko, who said that the UN Interim Force in Lebanon (UNIFIL) is in contact with Lebanese armed forces to ensure that there are no violations of the resolution “to avoid any misunderstandings or tensions that could endanger the cessation of hostilities.”

While “Green Without Borders” members have planted trees in the area, it “has not observed any unauthorized armed persons at the locations or found any basis to report a violation of resolution 1701,” she said, adding that “UNIFIL remains vigilant and continues to monitor the Blue Line.”

According to IDF Chief of Staff Gadi Eisenkot while UNIFIL is helping maintain calm in southern Lebanon, its leadership does not do enough when Hezbollah violates the resolution.

http://www.jpost.com/Middle-East/Commander-of-Iranian-backed-Iraqi-militia-seen-in-south-Lebanon-517513

09-12-2017, 15:36


Als nu Iran en Turkije hetzelfde zouden doen dan is er nog hoop op de bevrijding van Jerusalem en Gaza. Iran heeft genoeg macht over Syrie en Irak en Lebanon om toegang te verlenen voor het Turkse leger naar de Israelische grens.

09-12-2017, 15:43
Wallahi de joden trillen. Hun praten nu al over allemaal hulp organisaties vieze lafaards. De Iraanse en Turkse leger kunnen allebei met gemak 300.000 soldaten per land sturen naar de grenzen van Israel. Dat is dan een totaal van 600.000 soldaten. En dan heb je nog de Hezbollah van Libanon en Irakeze millities. Zelfs Al Qaida die momenteel in Idlib is kan vele duizenden soldaten naar de grens van Israel sturen met coördinatie van Turkije en Iran.

09-12-2017, 15:44
Als ze serieuze milities gaan opstellen om Zion binnen te vallen dan ga ik me aanmelden insha Allah.

09-12-2017, 15:47



Citaat door TDM:
Als ze serieuze milities gaan opstellen om Zion binnen te vallen dan ga ik me aanmelden insha Allah.
De milities van Irak alleen al is 100,000 man. En dan heb je nog Iran en Turkije die gezamenlijk een leger van meer dan een miljoen hebben. Hezbollah en Al Qaida van Idlib ruim 50,000 man. En eventueel Assad die elke actie van Iran ook zal steunen.

09-12-2017, 15:49

Citaat door TDM:
Als ze serieuze milities gaan opstellen om Zion binnen te vallen dan ga ik me aanmelden insha Allah.

09-12-2017, 15:50
En de kans is groot dat ook Jordanië zal meevechten om de Palestijnen te redden. Die heeft ook nog zoeen 100,000 man in dienst.

09-12-2017, 15:51

Citaat door Qaatiluuhom:
Je gaat je aanmelden bij shitlijers die ahlu l sunnah hebben afgeslacht???

De profeet accepteerde geen hulp van de mushrikeen o onwetende.
Als je het zo bekijkt dan kunnen we de soennieten ook mushrikeen noemen omdat de profeet zelf nooit shia of soenniet was o onwetende. De profeet was een moslim die de koran volgde.

09-12-2017, 15:51

Citaat door Esmaeel:
De milities van Irak alleen al is 100,000 man. En dan heb je nog Iran en Turkije die gezamenlijk een leger van meer dan een miljoen hebben. Hezbollah en Al Qaida van Idlib ruim 50,000 man. En eventueel Assad die elke actie van Iran ook zal steunen.
Assad mag voor mij doodvallen ik kies liever voor een coalitie met de Shia dan Zionisten en hun bondgenoten oftewel de verraders. Ik pleit al jaren voor een verenigd defensie macht die Zion binnenvalt met de liefde voor Allah in hun harten.

09-12-2017, 15:51

Citaat door Qaatiluuhom:
Je gaat je aanmelden bij shitlijers die ahlu l sunnah hebben afgeslacht???

De profeet accepteerde geen hulp van de mushrikeen o onwetende.
Tegen jou praat ik niet gestoorde creep.

09-12-2017, 15:52
Deze militie die dit heeft gedaan is onder andere , onder leiding van Sadr. Sadr riep gister nog Saudi Arabië op om te vechten tegen Israël.

09-12-2017, 15:52

Citaat door FCE:
De AIVD mag van mij de tyfus krijgen net als die andere organisaties.

09-12-2017, 15:54


Turkije zal trouwens ook zijn grondgebied beschikbaar stellen voor alle mujahideen in de gehele wereld. Je mag dan vrij richting de grens naar Israel gaan reizen. Met Iran kan Turkije gezamenlijk een aantal wegen openen zodat men Israel kan bereiken biidnillah

09-12-2017, 15:54

Citaat door Esmaeel:
Wallahi de joden trillen. Hun praten nu al over allemaal hulp organisaties vieze lafaards. De Iraanse en Turkse leger kunnen allebei met gemak 300.000 soldaten per land sturen naar de grenzen van Israel. Dat is dan een totaal van 600.000 soldaten. En dan heb je nog de Hezbollah van Libanon en Irakeze millities. Zelfs Al Qaida die momenteel in Idlib is kan vele duizenden soldaten naar de grens van Israel sturen met coördinatie van Turkije en Iran.
Israël heeft eerder tegenover een groote overmacht gestaan. Toen liep het niet goed af voor die groote overmacht.

09-12-2017, 15:55
Wollah 1 ding he nooit je kleuren verbergen voor die schijterds van de AIVD en andere honden. Mensen gaan wereldwijd jaar in en jaar uit de Zion defensie we hebben op het forum zelfs mensen die hebben gediend voor Zion.

Ik roep met liefde dat ik me aanmeld voor een defensie dat Zion van de aardbodem veegt. Waarom zou ik me moeten inhouden voor een terreurstaat.

Pagina's : [1] 2 3