Bekijk volle/desktop versie : Wetenschappers ontdekten in 2014 oceanen tot 700 km onder de grond [conform hadith]



Pagina's : [1] 2

04-12-2017, 23:34
De profeet vzmh heeft in een hadith gezegd dat er onder de zee vuur is (magma) en onder dat vuur een oceaan)

On the authority of ‘Abdullah ibn ‘Amr ibn al-‘As that the Prophet (PBUH) said:

“ No one should sail on the sea except the one who is going to perform Hajj or ‘Umrah , or the one who is going to fight in Allah's path for under the sea there is a fire , and under the fire there is a sea ” .

SubhanaLlaah


[video=youtube;dr4C3d2uF2k]https://www.youtube.com/watch?v=dr4C3d2uF2k&t=84s[/video]




"Ondergrondse oceaan" in binnenste van de aarde

Wetenschappers hebben ontdekt dat er zich onder de aardkorst een massa water bevindt, genoeg om alle oceanen op de oppervlakte drie keer te vullen. De "ondergrondse oceaan" ligt zo'n 700 kilometer diep in de aardmantel. Volgens de wetenschappers helpt deze ontdekking ons om de vorming van onze planeet beter te begrijpen.
Volgens geofysicus Steve Jacobsen van de Northwestern University in de VS wijst deze ontdekking erop dat het water op aarde van binnenuit is gekomen, en dat het naar de oppervlakte werd gedreven door seismische activiteit. Het water zit opgeslagen in een laag van rotsachtig gesteente, "ringwoodiet" genoemd (kleine foto), tussen de oppervlakte en de aardkern, op 600 à 700 kilometer diepte. Het gaat dus niet om vloeibaar water, de moleculen zijn aan het gesteente gebonden.

Sommige geologen nemen aan dat het water op aarde meegekomen is met "ijskometen" die op de planeet ingeslagen zijn toen die pas gevormd was. Maar dit nieuws ondersteunt dus de (al langer bestaande) theorie dat de oceanen in stappen ontstaan zijn doordat er water uit het binnenste van de aarde naar boven kwam.

"Dit is een stevig bewijs dat het water op aarde van binnenuit is gekomen", zegt Jacobsen. Volgens hem is het verborgen water een soort van buffer voor de oceanen op de oppervlakte, en verklaart dat waarom die al miljoenen jaren ruwweg dezelfde grootte hebben.

Jacobsen en zijn team vonden bewijs voor de ondergrondse watermassa door met een 2.000-tal seismometers de seismische golven te analyseren die veroorzaakt worden door aardbevingen. De waterlaag toonde zich doordat ze de golven aanzienlijk vertraagde. De golven bewegen zich namelijk trager voort in nat gesteente dan in droog gesteente.

"We zouden dankbaar moeten zijn voor dit reservoir in de diepte", aldus Jacobsen. "Als het er niet was, zou dat water zich op de oppervlakte van de aarde bevinden en zouden de bergtoppen het enige land zijn dat er bovenuit stak. De onderzoekers hebben hun bevindingen gepubliceerd in het magazine Science.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/wetenschap/1.1995972
http://science.sciencemag.org/content/344/6189/1265



En in de Koran staat wat dit alles bevestigd:
In surah 23 Almoe'minoen
18: And We send down water from the cloud accourding to a measure, then We cause it to settle in the earth, and most surely we are able to carry it away.


SubhanaLlaah

04-12-2017, 23:35


Hoe wist hij dat?



Dit plaatje is achterhaald... want wie weet wat zich in het midden van de aarde zich bevindt...

04-12-2017, 23:40
Je moet ze wel allen plaatsen, de Koranvers, de Hadith en de kranten artikel.

04-12-2017, 23:48
@HoBBiT, Baxi, Joosje, IVAN.... De Grieken wisten dit ook al?

Hoe ironisch, het is eigenlijk een boodschap voor jullie om jullie te helpen in te zien... of nog ironischer wanneer dit als tegenbewijs wordt gebruikt tegen je....


overigens, ik wist dit ook pas maar net....

04-12-2017, 23:52


[video=youtube;18AqXSyNOy8]https://www.youtube.com/watch?v=18AqXSyNOy8[/video]

05-12-2017, 01:14
Wat is de bron van die Hadith > in welk boek???

05-12-2017, 09:07

Citaat door AtlasLion-:
Je moet ze wel allen plaatsen, de Koranvers, de Hadith en de kranten artikel.
in shaa Allah... maar als jij meer hiervan hebt en binnen handbereik dan kan je ze plaatsen in shaa Allah.

Djazaak Allaaho gairan

05-12-2017, 09:13

Citaat door zapdoz:
Wat is de bron van die Hadith > in welk boek???
heb je de eerste youtube bekeken? Dat is een van de grootste mufti van Saudi Arabie....

zie ook de webiste van de Professor Zaghloul El-Naggar, de wetenschapper aan het Islamic Academy of Sciences die dit fenomeen onderzocht heeft met andere wetenschappers.

http://www.elnaggarzr.com/en/main.php?id=2

05-12-2017, 12:13
Wetenschappers over de kern van de aarde:

"The density of the material at the Earth's surface is much lower than the average density of the whole Earth, so that tells us there's something much denser," says Redfern. "That's the first thing."
Essentially, most of the Earth's mass must be located towards the centre of the planet. The next step is to ask which heavy materials make up the core.

The answer here is that it's almost certainly made mostly of iron. The core is thought to be around 80% iron, though the exact figure is up for debate.

The main evidence for this is the huge amount of iron in the universe around us. It is one of the ten most common elements in our galaxy, and is frequently found in meteorites.


But wait a minute. How did that iron get down there in the first place?


The iron must have somehow gravitated – literally – towards the centre of the Earth. But it's not immediately obvious how.



indeed, as in the Koran mentioned:

[57.25] Certainly We sent Our apostles with clear arguments, and sent down with them the Book and the balance that men may conduct themselves with equity; and We have - senddown the iron in it (the earth) / we have made the iron wherein is - great violence and advantages to men, and that Allah may know who helps Him and His apostles in the secret; surely Allah is Strong, Mighty.

05-12-2017, 13:18
@HoBBiT, Baxi, Joosje, IVAN, ik weet dat jullie meelezen... you might as well answer the question... of begint het te heet te worden onder de voeten?...


ik ga geen hoop meer koesteren... ergens weet ik dat jullie weer zullen afkomen met een belachelijke verklaring


verras ons maar weer eens...

05-12-2017, 16:32

Citaat door zapdoz:
Wat is de bron van die Hadith > in welk boek???
?????????????????????????????????????????????????? ?

05-12-2017, 16:38

Citaat door zapdoz:
?????????????????????????????????????????????????? ?
Ga zelf zoeken, wat is er met jou, of kan je geen Arabisch verstaan?

05-12-2017, 16:48



Citaat door Si.Lgdr:
Ga zelf zoeken, wat is er met jou, of kan je geen Arabisch verstaan?
Jij claimt het of verwacht je soms dat we zomaar iets aannemen? en ik heb gezocht maar kan het in het Engels niet vinden en inderdaad ik kan geen Arabisch.

Ik geloof best dat het klopt, maar zolang jij niet kan vertellen waar deze Hadith staat dan is tot die tijd maar een conclusie en dat is dat het onzin is.

05-12-2017, 16:59

Citaat door zapdoz:
Jij claimt het of verwacht je soms dat we zomaar iets aannemen? en ik heb gezocht maar kan het in het Engels niet vinden en inderdaad ik kan geen Arabisch.

Ik geloof best dat het klopt, maar zolang jij niet kan vertellen waar deze Hadith staat dan is tot die tijd maar een conclusie en dat is dat het onzin is.
Dus je verstaat geen arabisch… zeg dat dan… ik claim niks, die geleerden in die fragmenten geven dat aan.

05-12-2017, 17:22

Citaat door Si.Lgdr:
Dus je verstaat geen arabisch… zeg dat dan… ik claim niks, die geleerden in die fragmenten geven dat aan.
Ookal zeggen geleerden dat je hoort er wel de bron bij te geven, zodat men het kan controleren. Anders kan iedereen wel van alles beweren.

Heb hem inmiddels gevonden: https://sunnah.com/abudawud/15/13

Sunan Abi Dawud 2489, Daif (al-Albani)

Pagina's : [1] 2