Bekijk volle/desktop versie : Vinden jullie dat Marokko (als islamitisch land) genoeg doet tegen seks toerisme?



Pagina's : [1] 2

25-11-2017, 20:49
Vinden jullie dat er in Marokko genoeg wordt gedaan tegen seks toerisme en tegen pedofielie?

We weten dat er veel mensen zijn die geen andere uitweg zien, maar zijn er andere oplossingen nodig dan het bedekken en verbergen van seks toerisme?


Wat zou de overheid kunnen doen om dit tegen te gaan, en wat zou de overheid kunnen doen om het onaantrekkelijk te maken voor voornamelijk vrouwen die het gevoel hebben dat ze genoodzaakt zijn om de prostitutie in te gaan??
En wat zou de overheid kunnen doen tegen misbruik van kinderen en de personen die dit faciliteren en mogelijk maken?


Graag een inhoudelijke discussie hierover, zonder andere niet relevante zaken erin te betrekken.



Er zijn wat cijfers en onderzoeken naar gedaan door journalisten, zie de bron:

https://www.moroccoworldnews.com/2013/01/74751/sexual-tourism-in-morocco/

25-11-2017, 22:35



Citaat door freeminded:
Vinden jullie dat er in Marokko genoeg wordt gedaan tegen seks toerisme en tegen pedofielie?

We weten dat er veel mensen zijn die geen andere uitweg zien, maar zijn er andere oplossingen nodig dan het bedekken en verbergen van seks toerisme?


Wat zou de overheid kunnen doen om dit tegen te gaan, en wat zou de overheid kunnen doen om het onaantrekkelijk te maken voor voornamelijk vrouwen die het gevoel hebben dat ze genoodzaakt zijn om de prostitutie in te gaan??
En wat zou de overheid kunnen doen tegen misbruik van kinderen en de personen die dit faciliteren en mogelijk maken?


Graag een inhoudelijke discussie hierover, zonder andere niet relevante zaken erin te betrekken.



Er zijn wat cijfers en onderzoeken naar gedaan door journalisten, zie de bron:

https://www.moroccoworldnews.com/2013/01/74751/sexual-tourism-in-morocco/



ik denk dat dit genoeg zegt

Citaat:
The report adds that poverty and exclusion are also among the causes and have contributed to the prevalence of prostitution in Morocco.

Other causes cited by the report include the violation of children’s socio-economic rights; a lack of public education on sex and human rights, especially for children; the disintegration of family structures; domestic abuse and a lack of responsibility on the part of schools.

In addition, the report remarked that the lenience of Morocco’s legislation on child rape and the lack of a national action plan to protect children from violence are also major causes of prostitution and child sex tourism.

25-11-2017, 23:23

Citaat door freeminded:
Vinden jullie dat er in Marokko genoeg wordt gedaan tegen seks toerisme en tegen pedofielie?

We weten dat er veel mensen zijn die geen andere uitweg zien, maar zijn er andere oplossingen nodig dan het bedekken en verbergen van seks toerisme?


Wat zou de overheid kunnen doen om dit tegen te gaan, en wat zou de overheid kunnen doen om het onaantrekkelijk te maken voor voornamelijk vrouwen die het gevoel hebben dat ze genoodzaakt zijn om de prostitutie in te gaan??
En wat zou de overheid kunnen doen tegen misbruik van kinderen en de personen die dit faciliteren en mogelijk maken?


Graag een inhoudelijke discussie hierover, zonder andere niet relevante zaken erin te betrekken.



Er zijn wat cijfers en onderzoeken naar gedaan door journalisten, zie de bron:

https://www.moroccoworldnews.com/2013/01/74751/sexual-tourism-in-morocco/
yep er word heel veel gedaan maar niet tegen maar om die promoten..

25-11-2017, 23:30

Citaat door hellofklitty:
ik denk dat dit genoeg zegt
Dat laatste zie je in veel meer landen. die een stuk lager scoren op deze schaal, dus het is in ieder geval niet de enige oorzaak.
Ik heb geen idee wat de Marokkaanse regering hier tegen doet, maar het is op zijn minst opmerkelijk te noemen voor een land met zo'n hoog percentage moslims.

25-11-2017, 23:34


Je hebt zuivere vrouwen en mannen en onzuivere vrouwen en mannen in alle volkeren. Een zuivere vrouw zal nooit aan haram praktijken doen ook al legt de onzuivere man 1 miljoen euro neer.

26-11-2017, 00:28

Citaat door AtlasLion-:
Je hebt zuivere vrouwen en mannen en onzuivere vrouwen en mannen in alle volkeren. Een zuivere vrouw zal nooit aan haram praktijken doen ook al legt de onzuivere man 1 miljoen euro neer.
Dat geldt voor de mannen die haar betalen ook neem ik aan?

26-11-2017, 00:29

Citaat door Baxi:
Dat geldt voor de mannen die haar betalen ook neem ik aan?
Wat bedoel je precies.?

26-11-2017, 01:57

Citaat door Baxi:
Dat geldt voor de mannen die haar betalen ook neem ik aan?
Hij zegt toch onzuivere man.

26-11-2017, 22:38

Citaat door Baxi:
Dat geldt voor de mannen die haar betalen ook neem ik aan?
Ja, maar deze topic gaat over wat de overheid eraan kan doen.
We kunnen het niet alsmaar bij de burgers neerleggen.
Dan kan je je beter de vraag stellen hoe het komt waarom het in Marokko (en Marokkanen die in het midden oosten prostitueren) veel erger is dan de overige islamitische landen.




Dus om on topic te reageren met de vraagstelling, doet Marokko zelf genoeg hieraan?

27-11-2017, 00:54
Dit soort dingen zul je altijd blijven hebben zolang de islamitische wetgeving niet toegepast word.

27-11-2017, 02:37

Citaat door zakof:
Dit soort dingen zul je altijd blijven hebben zolang de islamitische wetgeving niet toegepast word.
Dus ben je van mening dat er geen islamitische regels gelden in Marokko?

Wat kan de Marokkaanse overheid hieraan doen en hoe zouden ze dit kunnen oplossen?

27-11-2017, 07:11

Citaat door MikeH:
Dat laatste zie je in veel meer landen. die een stuk lager scoren op deze schaal, dus het is in ieder geval niet de enige oorzaak.
Ik heb geen idee wat de Marokkaanse regering hier tegen doet, maar het is op zijn minst opmerkelijk te noemen voor een land met zo'n hoog percentage moslims.
Waarom is het volgens jou opmerkelijk?

27-11-2017, 08:29


Ik zou de prostituees belasting laten betalen.

27-11-2017, 14:36

Citaat door freeminded:
Dus ben je van mening dat er geen islamitische regels gelden in Marokko?

Wat kan de Marokkaanse overheid hieraan doen en hoe zouden ze dit kunnen oplossen?
nog steeds niet genoeg .Ik zie nog steeds westerse invloeden in Marokko wat niet helpt met het verder brengen van het land .

27-11-2017, 15:17

Citaat door freeminded:
Vinden jullie dat er in Marokko genoeg wordt gedaan tegen seks toerisme en tegen pedofielie?

We weten dat er veel mensen zijn die geen andere uitweg zien, maar zijn er andere oplossingen nodig dan het bedekken en verbergen van seks toerisme?


Wat zou de overheid kunnen doen om dit tegen te gaan, en wat zou de overheid kunnen doen om het onaantrekkelijk te maken voor voornamelijk vrouwen die het gevoel hebben dat ze genoodzaakt zijn om de prostitutie in te gaan??
En wat zou de overheid kunnen doen tegen misbruik van kinderen en de personen die dit faciliteren en mogelijk maken?


Graag een inhoudelijke discussie hierover, zonder andere niet relevante zaken erin te betrekken.



Er zijn wat cijfers en onderzoeken naar gedaan door journalisten, zie de bron:

https://www.moroccoworldnews.com/2013/01/74751/sexual-tourism-in-morocco/
Ze moeten gewoon helemaal stoppen met die onzin.

Pagina's : [1] 2